Auteur |
Bericht |
Paulo27
|
Geplaatst: za sep 10, 2011 11:12 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
36 uur is echt niet veel voor een Rotax (als je recreatie rijd). Die van David had zelfs al bijna 60uur er op zitten toen hij hem liet reviseren. Hij rijd overigens ook met Motul Olie.....
Bij mij is de drijfstang ook een keer afgebroken en alleen mijn krukas was nog heel... revisie koste me toen 650 euro. Waarom weet ik ook niet, het blijven motoren die veel toeren draaien en constant op hun lazer krijgen....
Hoop dat je snel weer kan rijden.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
audio-catalyst
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 1:26 am |
|
|
Klinkt me helaas erg bekend in de oren.. wat een ruk dag. We waren al laat vandaag, waren we op lansard, was dat gesloten ( huur evenement ofzoiets), dus wij naar berghem gereden, na rondje 6 zei de Seven ..klabaf vast in versnelling, toen maar de "walk of shame" met karretje ondernomen om het rode monster weer op te halen. Rare was wel , dat toe we hem eenmaal weer bij de auto hadden staan hij wel weer wilde starten, maar vertrouw het niet... aankomende week maar eens openmaken, maar vrees opwel koppeling, ofwel erger  .. uitermate K.U.T (( Kwalitatief Uiterst Teleurstellend! )))
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 7:08 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ja ik had korting gekregen op een nieuw blok omdat ik net mijn motor compleet had laten reviseren. alles nieuw. maar liep bijna meteen al kapot.
het zal wel een rotax max kwaaltje zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 9:22 am |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm Berichten: 417 Woonplaats: TT circuit Assen
|
Ik heb al eens even gekeken, maar die nieuwe blokjes zijn niet goedkoop. Vragen ze er overal even veel voor? @ audio: hopelijk valt het mee
_________________ Karten is zo laag bij de grond!
Birel RY 31 2009 /Rotax Max sr 2012
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 9:24 am |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm Berichten: 417 Woonplaats: TT circuit Assen
|
O ja, mijn nieuwe remschoen is ook doormidden. Misschien gevolg van rond vliegend ijzer...
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 10:36 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Temperatuur was oke ? Je had toch een lekje in je radiator, was dat opgelost? Heb zo ook mijn hele blok naar de gort gereden.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 11:06 am |
|
|
Toen ik ontdekte dat mijn radiateur lek was, heb ik de Alfano uitgelezen. Het blok was TOT 135 graden opgewarmd. Daarna, week later, nog 70 ronden met koeling. No probs. Gisteren met koeling ongeveer 30 rondjes voor de plof. Moet met elkaar te maken hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
gofast
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 4:10 pm |
|
|
Ik ben van mening dat het aan de olie ligt!
Ik reed altijd met de bruine motul, in de 10 jaar tijd nog nooit 1 probleem gehad met de rotax. Later is motul overgegaan op de rode olie en je raad het al: Voordat ik deze olie ging gebruiken heb ik eerst mijn dealer opgebeld die natuurlijk zei: geen probleem is dezelfde olie alleen met een andere kleur. Dus met de kwalificatie van een nk die rode motul erin met verse benzine en een paar rondjes later big-end deruit, resultaat: gat gegraven in het carter+cilinder kapot. Hmm balen, kost veel geld maar het blijft racen natuurlijk.
Ik de week erop met de dealer om tafel die bleef beweren dat die olie echt goed was (beter is er niet). carter bijgewerkt, nieuwe drijfstang, big-end, cilinder, zuiger en gaan met die banaan. Nou inrijden en na 2 dagen trainen precies hetzelfde verhaal weer het big-end eruit. Dealer blijft bij zijn standpunt en ik ook, motul is waardeloze olie, verbrand slecht, mengt slecht en smeert niet genoeg!
Ik heb nog ongeveer 5 mensen gesproken met het big-end eruit, iets wat echt NIET normaal is voor een rotax-max. Rara, iedereen rijd met de rode motul dat nu ongeveer 3 kwart jaar op de markt is.
Als ik iedereen een advies mag geven zeg ik absoluut nooit met deze olie gaan rijden! Ik vind het ook zeer slecht van de dealers die deze olie nog steeds verkopen en beweren dat er geen betere olie is.
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 4:51 pm |
|
|
Dat is wel een stevige uitspraak! Veel mensen, waaronder ik, kopen juist deze duurdere olie omdat zevniet van die Shell flessen willen gebruiken. Kan het me haast niet voorstellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
dragonfly
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 5:33 pm |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
Das balen Ik rijd met Xeramic - full syntthetic 2T
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 6:29 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
nou ga ik ook nog twijfelen heh..morgen op PD en nog zon 18 liter benzine met die motul olie. 
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 6:36 pm |
|
|
Hier ook nog 10 liter en fles vol.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 6:58 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Toen ik ontdekte dat mijn radiateur lek was, heb ik de Alfano uitgelezen. Het blok was TOT 135 graden opgewarmd. Daarna, week later, nog 70 ronden met koeling. No probs. Gisteren met koeling ongeveer 30 rondjes voor de plof. Moet met elkaar te maken hebben. Ik vrees ook dat de oorzaak daar ligt, ik zal mijn situatie eens schetsen van hoe het toen bij mij kapot ging. Door een lekkende radiator werd de motor te warm; De bougie (die uit 2delen bestaat één in de motor, één die eruit komt) is met lijm aan elkaar gemaakt. Die lijm is gesmolten waardoor er lucht wegging en je dus compressie verliest, je motor loopt wel nog door maar trekt niet meer al de benzine aan, je zuiger loopt dan droog en alles vliegt kapot. Dit heb ik gehad, kans is groot dat je juist hetzelfde hebt... Je blok is dan meteen voor de vuilbak. Cilinder, zuiger, drijfstang, krukas,... waren allemaal kapot. Philippe
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Henry
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 7:11 pm |
|
Geregistreerd: di sep 15, 2009 9:12 pm Berichten: 161 Woonplaats: Groningen
|
Houden jullie je temperatuur dan niet in de gaten onder het rijden?
_________________ Intrepid '10 - Rotax Max Sr. '07 spec
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ Denny
|
Geplaatst: zo sep 11, 2011 7:15 pm |
|
|
Slik... Mijn bougie was inderdaad stuk. Helaas ontdekte ik dat pas naderhand. Als je boven aan draaide, dan bewoog hij onderin.
Iedereen probeert de temp in de gaten te houden, maar in heetst van de strijd mis je wel eens wat helaas.
|
|
Omhoog |
|
 |