Auteur |
Bericht |
Kalifornication
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 1:56 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
zelf heb ik een imitatie 390 , best leuk blokje, een en ander aan verknutseld al, waardoor we de 18pk al hebben gehaald, maar ik weet dat er nog geen zware klepveren inzitten, en aangezien het blok op de maximale toeren begint te pingelen, lijkt het mij raadzaam er sterkere klepveren in te zetten, waar in de omgeving van twente kan ik die dingen halen ?
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 2:07 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Als hij op maximale toeren begint te pingelen zou ik niet zo snel aan zwaardere klepveren denken. Zwaardere klepveren hebben vooral zin als je last van zwevende kleppen hebt. Als die op max. toerental gaat pingelen zou ik er eens aan denken om of een hoger octaan te tanken of eens goed naar je ontstekingstijdstip en koelingscapaciteit te kijken.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 6:07 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik denk dat Kalifornication met pingelen de zwevende kleppen bedoelt. Volgens mij zit de ontsteking op die motoren (op een 270 iig wel) op een vast punt, en er moet gewoon euro 95 bezine verstookt worden. afijn, in al die motoren zetten ze zwaardere klepveren als je naar de max toerental gaat. De koeling is geforceerd en kan niets aan veranderd worden.
Ik zou eens een setje zwaardere veren nemen, daarna zal het wel opgelost zijn.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 8:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
@Backlash, Ik denk ook dat hij dat bedoeld. Maar wie weet er een adres in Twente want dat is wat de TS wil weten.
Trouwens iemand een idee welke veren je dan zou moeten hebben? Bij een gx160/200 gebruiken ze die van een gx140 voor zover ik weet. Maar voor een 390...........
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: do sep 01, 2011 2:36 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
op engelse/amerikaanse fora praten ze over 35-55 ft/p veren. dat is toch wel degelijk zwaarder, op de kartbaan waar ik werk hebben we ook een paar sets veren die wat langer zijn, dit voorkomt de zwevende kleppen (en ja dat noem ik pingelen, knetteren omdat de kleppen open blijven staan.... hahahah) rij zelf op 98, veel schoner als 95, werd ook door de tuners geadviseerd, ga hun maar eens vragen of ze van die dingen hebben.
en zal TKT dat niet kunnen regelen ?
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do sep 01, 2011 6:02 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
98 heeft niets met schoner te maken. je kan ook gewoon versleten / kromme tuimelaars hebben.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 12:00 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik zou zwevende kleppen niet pingelen noemen aan staan de meeste mensen je raar aan te kijken,
Pingelen is namelijk het te vroeg zelf ontbranden van je mengsel vaak al voor dat je zuiger boven is, mocht ie dat doen dan moet je snel maat regelen nemen want het is killing voor je lagers en je drijfstang(en)
Komt vaak door dat ie dan net even te arm loopt boven in of door een verhoogde compressie of allebij, je kan het in beide gevallen verhelpen door met 98 te rijden doet hij het dan nog dan kan je er octaan boost bij gooien. Golf van me pa rijd op 105 ongeveer
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 9:33 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik sluit niet uit dat TKT of TKS zwaardere klepveren kunnen leveren. Mochten ze daar niets hebben kan je informeren bij MotoSchütte of Diegowie over de grens bij onze oosterburen.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: zo sep 04, 2011 12:54 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Misschien handig om te weten wat je allemaal hebt 'verknutselt' aan je blok. Hoor je de motor pingelen? Komt dat door de benzine ? Of heb je je compressie verhouding veranderd? Is je onsteking versprongen, nokkenas er verkeerd ingedaan? Staat de motor op tijd? - Hoe oud was de benzine? wat voor benzine tank je? waar tank je die?
Echter kan je wel je ontsteking verdraaien, er zit een spie op je krukas, die kan je inslijpen ( NIET TE VER) hiermee vervroeg je je onsteking.
ZOals david aangaf, moto shuette is een erg goede zaak en echt de moeite om eens langs te gaan!
- is je drijfstang al gelagerd? - Heb je al directe smering op je drijfstang lagers? - Wat voor olie tijd je?
Je kan genoeg aan zo'n blokje doen! smering is het ergste bij zo'n blok! ALs je alles goed aanpast kan die ook aardig wat toeren maken!
succes
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: zo sep 04, 2011 10:37 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
afstelling e.d. is prima in orde, olie is 10w40 van castrol, laat prima warmdraaien etc, heb vandaag al een groter voortandwiel erop gezet en zwaardere klepveren heb ik al via mijn werkgever besteld, dus kan een slotje op
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|