Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 140 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 10:49 pm 

Citaat:
jij bent zeker ook anti sinterklaas???

Wat denk je van de Kerst?
Moet een echte periode van rauw zijn met al de omgezaagde kerstbomen. :( :( :( :(

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 10:58 pm 

@deepeco
Vooruit je wilt een discussie.
Vraag. Stel ik schaam me diep dat ik de aarde aan het vershitteren ben en me wil bekeren tot uw ideologie.
Wat kan ik dan als vervanging doen aan het karten wat me het zelfde gevoel en plezier geeft?
Vraag.
Stel ik zou bijv. een electrische kart willen, is die dan betaalbaar?
Vraag.
waar komt het geld voor de Sea sheperd vandaan? Van Sponsoren oke.... maar wat doen die om aan hun geld te komen en hoe vervuilend zijn die?
Vraag.
Je zoekt Sympathisanten voor je ideologiën, hoeveel/hoe groot is de aanhang van je ideologie?
vraag.
je wilt graag dat iedereen een planteneter wordt, alhoewel de mens van nature een alleseter is. Wat doe je met de complete bedrijfstak die daardoor werkloos wordt?
vraag.
Hoe is de verhouding van Co2 uitstoot van een kart ten opzichte van de Co2 uitstoot van de ondergrondse veenbranden in China die ze bewust laten branden?
vraag.
Waarom begin je bij iets kleins en onbenulligs als kart of uitgebreider autosport in plaats iets te nemen wat enige betekenis heeft in de wereld zoals bijvoorbeeld China?
vraag.
Hoe groot is de impact van de kartsport op de totale Co2 uitstoot van Nederland?

Goed, ik verwacht natuurlijk wel goed geargumenteerde antwoorden met oplossingen die uitvoerbaar zijn in financieel en praktisch oogpunt. Die zoals ik verwacht, je vrijwel moeiteloos uit je mouw zal schudden aangezien je gestudeerd hebt.

In afwachting van je reactie.
groet,
Art

Laatst bijgewerkt door Art op di aug 30, 2011 10:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 10:59 pm 

Citaat:
Een elektrische kart kan leuk zijn qua acceleratie etc maar onhaalbaar, al eens aan dat gewicht, die omvang dan heb je oftewel 5zakken cement op je voorvleugel liggen of je rijdt met een auto. Een tesla roadster heeft namelijk 6900(!) laptopbatterijen nodig voor slechts 95KM rijden! (bron: topgear :p) Stel je dat eens voor? Zelfs een kart zou dan een stuk of 500batterijen moeten hebben... dat is dan zo'n 250kg extra met de natte vinger, niet meegeteld dat je die om de zoveel tijd moet vervangen dus nee. Gewoon blijven verstoken met die kartjes!

Er reed er anders toch echt één rond op Pottendijk vorige week maandag. Had 10pk, misschien nog niet heel veel, maar het is dus wel mogelijk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 11:05 pm 

Sterker nog, Eglem levert ze.
http://www.eglemkarts.com/assortiment.htm#6
En op Texel is er een kartbaan die ze gebruikt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 11:11 pm 

Citaat:
wel leuk, 1 tegen 30...ik ga niet op alles kunnen reageren.Dat van die sea shepherd boot: dat is niet te vergelijken met karting, want bij karting redt men geen 500 levens. Bij de walviscampagne waaraan ik deelnam hebben we ervoor gezorgd dat de walvisjagers 500 walvissen minder hebben gevangen dan ze hadden voorzien. Qua bescherming van kwetsbaar leven is sea shepherd dus veel efficienter dan karting. Ik ben ook niet tegen het energieverbruik van ambulances of brandweerwagens. Men mag dus nog wel energie verbruiken. Maar voor ontspanning zijn er strategieen die minder energie verbruiken.

beste man
dat die vissen gered worden daar kan je alleen maar heveel respect voor hebben,ik zou je er zelfs bij willen helpen .en jou tijd komt ook wel ,op een dag zal er geen brandstof motor meer zijn ,en ik denk dat het niet eens meer lang gaat duuren ,maar laat ons nog even genieten van onze geweldige sport.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 11:23 pm 

http://cferreira.hubpages.com/hub/Whale ... cal-Idiots

Voor het geval je denkt dat alleen karters denken dat de sea shepherds sukkels zijn.
vergeet niet de reacties daar te lezen.... ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 8:55 am 

Mwahahhaa kijk die intro lijkt op jou xd http://www.southparkstudios.com/clips/254173/real-actual-whale-wars

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 10:08 am 

Beste heer Deepeco...

Laat ik me ook even mengen in deze discussie en die ook direct hierbij afsluiten.

Ik heb respect voor uw overtuiging en de manier waarop u de wereld (denkt te kunnen) wil redden. We leven in een land waarbij vrijheid
van meningsuiting hoog in vaandel staat en daarom respecteer ik uw stelling en geloofwaardigheid. Dat ik (en met mij nog heel veel miljoenen
inwoners), het niet 100% eens zijn met uw pleidooi, moge duidelijk zijn.

Dit is een Kartforum waarbij wij informatie, kennis en ervaring uitwisselen met elkaar waardoor deze sport juist nog mooier, schoner en
betaalbaarder wordt. Uiteraard vervuilen wij met deze sport ook, maar dat doen wij als persoon ook als we naar de WC gaan. De uitstoot van de kartsport is, zoals al eerder geschreven " dit is echt een druppel op een gloeiende plaat " !

Hierbij wil ik u dan ook met klem wijzen op het feit dat uw pleidooi en geloofwaardigheid over het milieu, hier niet 100% geaccepteerd wordt,
maar dat had u al uit de reacties kunnen halen. Voor sommige feiten valt wat van te zeggen en daarom worden wij in
onze sport ook gehouden aan diverse regels/verboden die direct met het milieu te maken hebben.
Dus ik verzoek u dan ook om niet meer te reageren op de diverse posts zodat we niet weer verder gaan met deze zinloze discussie en dat
onze forum niet meer VERVUILD wordt met onlogische data.

Hier komt namelijk NOOIT een WINNAAR uit !

@Forumleden....
ook jullie vraag ik om niet meer te reageren en/of je mening te uiten in deze topic aub !

Vertrouwende op al jullie begrip !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 10:36 am 

Citaat:
Hier komt namelijk NOOIT een WINNAAR uit !

Sniffff... dan zal ik nooit antwoord krijgen op mijn vragen :shock:
Oke, na deze post zal ik m`n kop houden hoor :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 10:43 am 

Ik vind de vragen van Art super, daar wil ik wel eens een goed geargumenteerde respons op zien, mag dat Paulo? :D

FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 11:21 am 

OK... laten we dan alleen de vragen nog beantwoord krijgen zodat we allemaal aan ons trekken komen !

@Deepeco....
Aan u de eer !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 11:34 am 

heeft onze searbird nog genoeg te doen :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 12:01 pm 

ok dan, laatste reactie, omdat jullie het zo lief vroegen :-)
Mijn antwoorden op vragen van Art
Vraag. Stel ik schaam me diep dat ik de aarde aan het vershitteren ben en me wil bekeren tot uw ideologie.
Wat kan ik dan als vervanging doen aan het karten wat me het zelfde gevoel en plezier geeft?
Antw: gebruik je creativiteit, je gaat me toch niet zeggen dat je echt geen alternatieven ziet? Niet voor hetzelfde gevoel, maar dat extra tikkeltje gevoel dat je krijgt van karting, dat is dan pech, want dat gaat volgens mij niet opwegen tegen de nadelen van klimaatopwarming, olieschaarste, olierampen,... Zelf doe ik dat ook, ik zou graag iets willen doen (vliegen, achtbaan,...) dat me een extra tikkeltje genot geeft, maar dat relatief veel energie verbruikt. Ik denk dan dat als ik zoiets zou mogen doen, dat iedereen dat dan zou moeten mogen. Maar als iedereen zo gaat vliegen of achtbanen enzo, dan gaat er relevant meer energie verbruikt worden, met relevant meer schade door klimaatopwarming,.... En dan kijk ik wat het ergste is: een vogel zijn die sterft door een olieramp, een klimaatslachtoffer zijn, of niet meer kunnen vliegen voor plezier. En ik denk dat die eersten erger zijn. Dus mijn gedrag zou dan niet universaliseerbaar zijn, want ik zou niet willen leven in een wereld waar het gedrag (vliegen voor plezier,...) algemeen is en waar ik het slachtoffer (vogel in olieramp, iemand in de toekomst die sterft door droogte of storm of stijgende zeespiegel) van zou kunnen zijn. Dus ik vraag me af: stel dat ik niet weet wie ik zal zijn, een vogel, iemand in de toekomst, en ik mag de ethische regels kiezen vanuit die positie van onpartijdigheid en die regel zou universaliseerbaar moeten zijn. En dan kom ik tot wat conclusies, die ik dan nastreef. Dat is dan de gedachtegang die ik volg. het is een combinatie van ethische principes 1 en 7.

Vraag.
Stel ik zou bijv. een electrische kart willen, is die dan betaalbaar?

weet ik niet

Vraag.
waar komt het geld voor de Sea sheperd vandaan? Van Sponsoren oke.... maar wat doen die om aan hun geld te komen en hoe vervuilend zijn die?

via sponsoring en giften. Ja, die sponsoring verkopen producten (surfplanken). op zich is een surfplank veel minder vervuilend dan een kart. Maar goed, laten we bedrijven aanspreken die dingen verkopen die onnodig vervuilend zijn. En als die bedrijven geld willen geven aan dingen om levens te beschermen, dan is dat goed.

Vraag.
Je zoekt Sympathisanten voor je ideologiën, hoeveel/hoe groot is de aanhang van je ideologie?

weet ik niet, maar te klein

vraag.
je wilt graag dat iedereen een planteneter wordt, alhoewel de mens van nature een alleseter is. Wat doe je met de complete bedrijfstak die daardoor werkloos wordt?

die kunnen veggievervangers voor vlees produceren, en aan duurzame landbouw doen (die ietsje arbeidsintensiever is, maar minder grondstoffenintensief dan veeteelt, dus niet per se duurder). En als er dan nog tijd over is, kan die vrije tijd verdeeld worden, zodat iedereen een tikkeltje meer vrije tijd heeft.

vraag.
Hoe is de verhouding van Co2 uitstoot van een kart ten opzichte van de Co2 uitstoot van de ondergrondse veenbranden in China die ze bewust laten branden?

klein

vraag.
Waarom begin je bij iets kleins en onbenulligs als kart of uitgebreider autosport in plaats iets te nemen wat enige betekenis heeft in de wereld zoals bijvoorbeeld China?

wel, jij doet aan karting, maar jij doet niet aan veenverbranding. Dus wat kun jij doen voor het klimaat? Stoppen met karting en actievoeren tegen veenverbranding. Dat is ook wat ik doe (heb al actie gevoerd tegen ontbossing van veenwouden in Indonesie, en ik rij niet meer met karts en ik eet geen vlees meer enz...). Ik kan gemakkelijk én-én doen, en ik neem aan dat jij dat ook kunt. je kunt tegelijkertijd stoppen met karting en actie voeren.

vraag.
Hoe groot is de impact van de kartsport op de totale Co2 uitstoot van Nederland?

klein.
Ovebodige vraag, want vele kleintjes maken één groot, en ik zeg ook niet dat men enkel moet stoppen met karting en voor de rest niets hoeft te laten. Maar het is waar, het is beter om eerst te stoppen met vlees eten, want vlees is wel een grote boosdoener (pakweg 1/3 van totale milieu-impact is van veeteelt). Dus beter een vegetarier in een kart dan een vleeseter op de fiets. Nog beter is een veganist op de fiets

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 12:30 pm 

Citaat:
op zich is een surfplank veel minder vervuilend dan een kart

waar is een surfplank van gemaakt?? polyesther en is dat gezond Nopes.

achja ..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 12:57 pm 

Deepco...

Bedankt voor je reactie.

Lijkt me duidelijk dat je niet echt een onderbouwd antwoord hebt voor de gestelde vragen. Is ook niet makkelijk dus ik neem het je ook niet kwalijk.
De ideale wereld ziet er voor iedereen weer anders uit, dus zoals ik als melde.. De door jou geschetste ideale wereld
zal nooit tot stand komen, daar er te veel verschillende belangen bestaan en dus... ER KOMT NOOIT EEN WINNAAR !

Persoonlijk heb ik ook zo mijn gedachte's hierover maar die doen er niet toe op dit moment. Laten we elkaar respecteren en een ieder zo
behandelen zoals hij/zij zelf behandeld wil worden. Iedereen in z'n waarde laten en uiteraard z'n best doen om een vriend te zijn/worden van het
milieu.
Echter mijn mening is " Zolang de grote jongens/meisjes er niets (te weinig) aan doen.... zal ik mijn sport er ZEKER niet voor opgeven " !

Bedankt voor je reactie en ik denk dat we hiermee deze discussie verder met rust kunnen laten.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 140 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende