Auteur |
Bericht |
DJ Denny
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 8:09 am |
|
Geregistreerd: ma apr 25, 2011 4:51 pm Berichten: 417 Woonplaats: TT circuit Assen
|
De dag begint weer gezellig zie ik!
_________________ Karten is zo laag bij de grond!
Birel RY 31 2009 /Rotax Max sr 2012
|
|
Omhoog |
|
|
Deepeco
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 9:09 am |
|
|
@Thomas05: natuurlijk zal enkel de karting stoppen niet veel uitmaken qua CO2. Daarom moeten we ook veel andere maatregelen nemen (terreinwagens, autosport, energieverslindende pretparkattracties, vliegtuigreizen voor pleizer, vlees eten,.....). Maar we kunnen het ons nu niet veroorloven om karting wel toe te laten en al die andere dingen niet. PS: computergebruik mag nog wel, want daarmee vervul ik talrijke basisbehoeften en zelfs vitale behoeften. Het delen van ethiek is bijvoorbeeld wel belangrijk, want als we dat nooit deden, dan stonden we nergens qua ethiek. Kleding is ook basisbehoefte (mode en te veel kleding niet). Dus er is een moreel relevant verschil tussen karting aan de ene kant en mijn computergebruik en kleding aan de andere. Ik ken geen milieuvriendelijkere strategieen waarmee men hetzelfde kan als computers om kwetsbaar leven te helpen. Ik ken wel veel milieuvriendelijkere strategieen om de basisbehoeften van ontspanning en plezier te vervullen.
|
|
Omhoog |
|
|
Art
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 9:23 am |
|
|
beste meneer Deepeco...... als ik je berichten lees bevestigt het mijn vermoeden van je theorieën. Eerst dacht ik dat je tegen plezier maken was, toen dat je tegen elke vorm van luxe was....... Maar je bevestigt het feit dat je tegen andermans plezier bent en dat jij wilt bepalen wat wel en niet kan omdat jij de wijsheid in pacht hebt. Eigenlijk ben je een dictator zonder macht dus. Ik ril bij de gedachten dat types zoals jij echte macht zouden krijgen, dan gaan we terug naar de middeleeuwen.
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 9:29 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Deepeco schreef: Daarom moeten we ook veel andere maatregelen nemen (terreinwagens, autosport, energieverslindende pretparkattracties, vliegtuigreizen voor pleizer, vlees eten,.....). Maar we kunnen het ons nu niet veroorloven om karting wel toe te laten en al die andere dingen niet. U vergeet voor het gemak bootjes, waarmee een aantal mensen met te veel vrije tijd en extremistische denkbeelden de oceanen vervuilen. Werk wat ook gedaan kan worden vanuit een haven. Ik werk heel hard in de door u verfoeide consumptiemaatschappij om een prachtige hobby te beoefenen, en de waandenkbeelden van een doorgedraaide Belg zullen hier geen verandering in brengen. (vanavond de katalysatoren onder de Bora 1.8 turbo en de Saxo VTS wegzagen)
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 10:03 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: je moet hem is in een kart zetten kijken wat hij daarna zegt +1
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 10:09 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik moet zeggen dat ik zijn "streven" wel kan begrijpen, maar het extreemisme kan ik niet accepteren. Het is duidelijk dat er dingen moeten worden ondernomen om dat co2 emissie naar beneden te krijgen, maar waarom bij de autosport aankloppen terwijl de Nederlandse regering miljarden in vage aanschaffen doet in China en omstreken om ons Kyoto norm te kunnen behalen (daar schijnen bedrijven te bestaan die Co2 aan de lucht ontnemen)... Doe daar wat aan! Dat vind ik belachelijk en totaal het Kyoto norm fout interpreteren... Waarom ik dit aankaart, dit gaat over tonnen CO2 en miljarden euro's..
Zo kunnen we ook beginnen over de EU limieten & subsidies van Graan verbouw in de EU, terwijl in Afrika honger wordt geleden, zodat de graan prijs kunstmatig hoog wordt gehouden omdat er "schaarste" heerst...
Ik denk dat je als Ecoloog idd de mensheid moet wakker schudden.. maar dat moet groeien en niet extreem "geweld" in moet zetten. Dat de SS, 500 walvissen gered heeft mooi werk! (kunnen ze niet gaan zeilen?)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 10:48 am |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
@alex, inderdaad... die stinkbommetjes kunnen ze ook vanaf de kademuur op het dek gooien.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Thomas_05
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 11:11 am |
|
|
@Deepeco Zoals nu al meer gezegd is, lijkt het erop dat jij denkt dat jouw weg en jouw manier van denken de enige juiste is. Je zegt dat jij veel milieuvriendelijkere dingen kunt bedenken voor ontspanning en plezier, maar je vergeet het feit dat wanneer de 1 iets leuk vindt, dit niet altijd geldt voor de ander. Misschien vinden wij karten wel de beste manier om "de basisbehoeften van ontspanning en plezier te vervullen". Dat is iets wat jij niet kunt bepalen.
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 11:29 am |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: svv, wat jij noemt is niet bepaald een toonbeeld van efficientie. Wetenschappers gaan heus niet dommer worden als er geen karting was. Dus ze kunnen die nieuwe technologieen nog steeds uitvinden zonder karting. Bovendien is het niet echt efficient om al die CO2 uitstoot van karting enzo te genereren om zo'n beetje onderzoek te doen. Dat an veel directer, door gewoon onderzoek te doen los van karting. Bij Sea Shepherd ligt dat anders, men kan niet op een directere manier walvislevens redden. Als we niet mogen varen, staan we echt nergens met het beschermen van leven. Als er geen karting was, staan wetenschappers nog niet nergens (dan zouden ze nog wel onderzoek kunnen doen). Zie je het verschil? Ha Ha Ha, En testen hoeft voor het gemak niet meer zeker? Jammer meneer we dachten dat het ABS wel zou werken op uw auto.................. En als je echt wat wilt hou dan die boten aan de kade, heb je zelf ook geen boot meer nodig.(DUS WAT IS NU HET VERSCHIL) Dat is pas echt direct wat doen een win/win situatie dus want jullie verspillen geen stookolie en die vissers ook niet
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 11:41 am |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
Citaat: Waarom een sekte? En ik denk dat we én-én kunnen doen: én stoppen met karten, én actievoeren tegen andere activiteiten die onnodig veel CO2-uitstote zie t al voor mij wij van t kartforum op Zandvoort aan het actie voeren tegen t racen
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 1:09 pm |
|
|
Beste Deepeco ik denk er ook zo over, kunnen ons niet ergens treffen en ons over dit thema rustig onderhouden over de PC is dat zo onpersoonlijk!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 4:00 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
een goed gesprek met powerspayk lijkt mij een passende oplossing. als er eventueel een vergaderruimte nodig is stel ik bij deze mijn kantoor beschikbaar. omder het genot van een lekker kopje kruidenthee is het probleem zo uit de wereld!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Art
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 4:03 pm |
|
|
euh bas??? welk probleem????
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 4:41 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
De TS.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di aug 30, 2011 4:51 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
belg vermist in Heijen.... maja sorry ik kan een belg niet eens serieus nemen!!!. volgens mij weet die nog niet eens wat een kart is..
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|