Auteur |
Bericht |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 1:54 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ligt er aan voor hoeveel geld, ziet er uit als een standaard honda 390 op een bejaard BIZ frame. Weet niet hoeveel uur die motor er op heeft zitten? Dat is altijd wel handig om te weten. Eventueel heb ik misschien ook nog wel wat interessants staan. PB maar even bij interesse.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
VWimpie
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 4:03 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Citaat: ziet er uit als een standaard honda 390 op een bejaard BIZ frame Bejaard BIZ Tank frame (indoor)
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 8:03 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: http://sport.marktplaats.nl/karting/477 ... ind=2&fs=1
Misschien en optie? Lijkt mij een nogal zwaar frame zo te zien. Deze is dan leuker denk ik. http://sport.marktplaats.nl/karting/471 ... otoGallery
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: za aug 27, 2011 10:46 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Tja die is wel wat sneller idd, Maar ik wil ook nog budget overhouden voor onderhoud en onvoor ziende kosten zoals schade. En ik wil mezelf ook wat meer verdiepen in het opvoeren en hoeveel ik daar sneller mee ga. Hoeveel uur is het max voor een 390 op een kart voor revisie over andere zuiger oid?
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: zo aug 28, 2011 10:36 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Ja deze is wel duur. Ik denk dat het onderhoud en slijtage bij een standaard 390 niet veel anders is dan bij een pro-kart die je gewend was. Je zou ook eens met deze kunnen mailen. http://sport.marktplaats.nl/karting/461 ... gx390.htmlHet is een gx200 maar hij heeft er ook een 390 blok los bij.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 10:35 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Maar dat 390 blok zit nog wel wat werk aan. Toerenbegrenzer en oliebeveiliging moeten er sowieso nog uit, waarschijnlijk heb je nog motorsteunen e.d. nodig. Er staat niet bij of er een koppeling bij zit. (koppelingen zijn duur dus zorg ervoor dat deze er op zit als je een 390 koopt!)
Wel dingetjes om rekening mee te houden.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: ma aug 29, 2011 3:53 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: Maar dat 390 blok zit nog wel wat werk aan. Toerenbegrenzer en oliebeveiliging moeten er sowieso nog uit, waarschijnlijk heb je nog motorsteunen e.d. nodig. Er staat niet bij of er een koppeling bij zit. (koppelingen zijn duur dus zorg ervoor dat deze er op zit als je een 390 koopt!)
Werk is er zeker aan voordat die 390 op een kart kan. Maar dan begin je wel meteen bij nul als je je wilt verdiepen in het opvoeren van zo'n motor. Een ander voordeel is dat die 390 dan vermoedelijk nog niet op zijn donder heeft gehad in het verleden. Koppeling voor een 390 is duur idd. en die van de gx200 zal er niet op passen. (gx200 19 of 20mm-as en gx390 25mm-as) De motorsteun zou je naar moeten kijken, er zijn er die geschikt zijn vanaf een gx160 tm een gx390. Goed kijken en informeren wat past en wat je evt. nog extra moet aanschaffen dus.
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 1:52 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
koppelingen kan je in meerdere prijsklasses krijgen, voor 100-250euro... je moet alleen even zoeken...
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: wo aug 31, 2011 8:22 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Citaat: koppelingen kan je in meerdere prijsklasses krijgen, voor 100-250euro... je moet alleen even zoeken... Voor een 390 met een 25mm-as heb je hem niet voor €100,- volgens mij. Kan me vergissen natuurlijk
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: do sep 01, 2011 4:17 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
zat chinees spul hoor
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: do sep 01, 2011 4:18 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|
svv
|
Geplaatst: do sep 01, 2011 8:13 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Die is voor een V-riem. Daar kan je volgens mij geen tandwiel op zetten
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines!
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 6:58 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Ik ben ff op youtube gaan kijken hoe de snelheid van de 4takts ligt. Best lastig te beordelen op het filmpje maar had die van jeffreyracing 390 kart gezien. Die liep best rap vindt ik alleen daar is nogal aan getuned. Welke kart loopt orgineel het hardst? Licht natuurlijk wel aan de verhouding maar als die ongv het zelfde is? Zoek een kart waarmee ik het best kan mee komen met het verkeer
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 7:21 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Zou even niks antwoorden voor meneer uit bovenstaande post gekke ideen krijgt. Als je het verkeer wilt bijhouden, moet je een vt250 hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: vr sep 02, 2011 7:52 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
getunede 390- Tkm K4S - VT250. Dat is een beetje de volgorde voor 4-takt. Ook de prijs loopt op in die volgorde. de vraag is eigenlijk wat wil je en wat wil/kan je ervoor reserveren.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|