Auteur |
Bericht |
fietspomp
|
Geplaatst: do aug 04, 2011 7:16 am |
|
Geregistreerd: di feb 17, 2009 11:33 am Berichten: 248
|
mijn eigen gemaakte rem vloeistof vuller ontluchter pfff dat is er uit. men pakt 1 kit spuit men zaagt een stukje van het tutje af men draait het in de rem cilinder zodat er schroef draad op zit ,vul nu de koker met rem vloeistof .zet de nippel open van de rem ,druk nu de vloeistof langzaam in de rem cilinder .en walla lucht er uit vloeistof er in.dicht draaien .werk pervect. en ja ik ben ook Kreatief met Kurk .vraag maar aan me meisie
|
|
Omhoog |
|
|
fietspomp
|
Geplaatst: do aug 04, 2011 9:21 am |
|
Geregistreerd: di feb 17, 2009 11:33 am Berichten: 248
|
vraag dat maar aan me meisie
|
|
Omhoog |
|
|
Breedveldje
|
Geplaatst: vr aug 05, 2011 7:04 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 27, 2011 11:32 am Berichten: 16
|
wat een gekloot met die remmen had een remonluchter geleent bij van hout alles ontlucht druk de rem in laat los weer lucht erin werd er ziek van 1,5 potje remvloeistof er doorheen dus de kart maar weggebracht naar van hout voor de remmen maandag klaar
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: vr aug 05, 2011 7:38 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
meestal zijn door lang stilstaan de randen van de remcups wat vast gevreten aan de remcilinderwand gevolg is dat na een keertje remmen er een beetje vuil aan de wand blijft zitten en elke keer als de cup daar overheen glijd dan lekt die daar een beetje
remedie alles uiterkaar halen en goed schoonmaken en de cilinderwandjes oppoetsen nieuwe cupjes erin is helemaal mooi en dan het geheel goed onluchten dus eerst de pomp en dan de klauw
|
|
Omhoog |
|
|
Breedveldje
|
Geplaatst: ma aug 08, 2011 10:03 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 27, 2011 11:32 am Berichten: 16
|
vandaag om half 7 de kart opgehaald uitlaat terug gezet radiateur terug gezet alles aangesloten en bijgevuld en starten! 1e keer dat ik op een 125cc schakelkart zit en dan ook nog dat snelle spul erop 1 ding hij is niet normaal snel(A) alleen een probleempje was een beetje donker in de straat dus ben er zelf nog niet helemaal achter hoe het zit met het schakelen en het gewoon stationair laten lopen als ik rijdt en ik trek de koppeling in gaat die hoog zijn toeren in zal denk ik wel normaal zijn maar kan iemand 123 uitleggen hoe het precies werkt voor dat ik dadelijk ergens tegen een boom aan zit:P ?
|
|
Omhoog |
|
|
Breedveldje
|
Geplaatst: ma aug 08, 2011 10:04 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 27, 2011 11:32 am Berichten: 16
|
en o ja het probleem met de remmen: 1 remleiding was vervangen door een benzineslang:S (zet dus uit als er druk op komt) en er was een remcup kapot
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma aug 08, 2011 10:49 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
benzine slang zal niet werken nee:|
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 6:23 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Gewoon op een kartbaan gaan rijden heb je geen last van bomen!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 8:45 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
@Breedveldje ik heb dat hier gelezen met je blok, maar nu een vraag als je niet het verschil weet tussen een 2-takt 4-takt vind je het dan niet erg gevaarlijk om die Motor zelf te demonteren? Er hoort toch iets ervaring bij om aan een Blok te sleutelen
|
|
Omhoog |
|
|
Breedveldje
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 9:26 am |
|
Geregistreerd: wo jul 27, 2011 11:32 am Berichten: 16
|
er zijn dingen die je weet en dingen die je niet weet het blokje loopt perfect en de rest werkt ook prima alleen het schakelen nog in de hand krijgen
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 3:04 pm |
|
|
Hallo Breedveldje,
Hallo, voor als je nog onder de levenden bent! Als je voor het eerst in je leven met een schakelkart met 35 tot 40 pk gaat rijden, een benzine slang niet van een remslang kunt onderscheiden, het verschil tussen een 2 of 4 takt niet kent, dit snelheidsmonster ook niet op zijn minst redelijk beheerst, ook nog op de openbare weg komt met dit ding, dan mag je inderdaad bang zijn dat je op een boom of iets dergelijks klapt! Dit is een paar jaar geleden bij ons in Boekelo inderdaad gebeurd. Wil je het resultaat weten? Zoek even op dit forum of op Google.
Even een verduidelijking: Op de openbare weg waar niemand een kart verwacht, ook nog in het donker, op een kart die schijnbaar niet HELEMAAL in orde is met waarschijnlijk oude, dus knetterharde, banden die op straat niet warm worden en daardoor veel te weinig grip geven. Wat denk je wat er gebeurd als je op een putdeksel, steen of wielspoor terechtkomt dat meer dan 2 cm boven het wegdek uitkomt? Kun je vliegen met een kart? 100 % onverantwoord! :evil:
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
Breedveldje
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 6:19 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 27, 2011 11:32 am Berichten: 16
|
jup ik snap wat je bedoelt daarom geef ik in het donker niet plank gas en het is een afgelegen straat die overzichtelijk is zonder rare dingen in de weg banden zijn 0,6 tot 1 bar 2 of 4 takt kon ik inderdaad niet onderscheiden en de benzine slang had ik door dat dat een benzine slang was maar goed niemand hier die me dus antwoord op mijn vragen kan geven?
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 7:51 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Starten is duwen koppeling inknijpen in zijn 2 koppeling op laten komen en gas geven schakelen zonder koppeling!!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 8:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Breedveldje schreef: dus knetterharde, banden die op straat niet warm worden en daardoor veel te weinig grip geven Breedveldje schreef: banden zijn 0,6 tot 1 bar Dat is niet wat hij bedoeld Wat ik doe is de kart in z'n vrij zetten dan iemand laten duwen dan in z'n 2 trekken en hij slaat aan. Schakelen is enkel gas las schakel en gas erop. Dit doen we altijd in de pitsstraat van het betreffende circuit
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di aug 09, 2011 8:45 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Starten is duwen koppeling inknijpen in zijn 2 koppeling op laten komen en gas geven schakelen zonder koppeling!!!!! ik zet m altijd in zn 1 start makkelijker:D
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|