Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Racekart project
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 4:14 pm 

Geregistreerd: za jul 23, 2011 4:08 pm
Berichten: 1
Hallo,
ik zal me even voorstellen ik ben Ruud 22 jaar en woonachtig in Tilburg.
De race wereld is voor mij niet onbekend want ik doe al vele jaren aan pocketbiken minibiken wel beter bekend in nl.
Heb in het nk mee gereden en beoefen het nog steeds.

Omdat ik karten ook wel aantrekkelijk vindt en ik erg graag een eigen kart zou willen gaan bouwen zit ik met beginnersvragen.

Ik wil dus een kart gaan bouwen welke eventueel in wedstrijden gebruikt zou mogen gaan worden.
waarvan er genoeg onderdelen op voorraad zijn en waar ik een leuke tijd werk mee ga hebben m op te bouwen.

Ik wil dus vanaf een kaal frame starten en zo de kart gaan opbouwen.

hebben jullie tips welke merken intresant zijn voor mij en waar ik aan onderdelen kan komen via welke shops.

Handige links etc zijn ook welkom.

ik hoef geen reacties van koop een complete kart want ik wil er de tijd voor nemen en van zero gaan opbouwen.

mijn dank is groot,
mvg ruud


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 4:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Hoeveel is je budget want dit gaat heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel geld kosten!!!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 4:39 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Citaat:
Hoeveel is je budget want dit gaat heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel geld kosten!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is niet zeker, Een chassis moet toch helemaal opgebouwd worden als je het nieuw koopt. Het verschil tussen een nieuw opgebouwd chassis en een nieuw niet opgebouwd chassis is klein; denk zelfs dat het laatste nog goedkoper is. Nadeel is wel, dat je een volledig nieuw chassis moet kopen (Komt dan vanuit de Fabriek) wat wel wat geld kost en je moet er natuurlijk wel wat verstand van hebben.
Philippe

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Als je wedstrijden wilt rijden zal je toch een aardig nieuw chassis moeten hebben!!!! Wil je het helemaal op gaan bouwen
zal je alle onderdelen los moeten kopen wat heeeeeeeel veeeeeeeeeel geld gaat kosten!!!!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
probleem 2 wordt de homologatie;) er zal toch een keurmerk op je frame moeten komen en dit zullen ze niet zomaar geven lijkt me.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: za jul 23, 2011 7:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
als je een wedstrijdkart voor puur hobbyrijden wil dan kan dat al voor een budget van 400,- zo heb ik dat toen ook gedaan.
viewtopic.php?f=3&t=6249

succes in ieder geval! :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: zo jul 24, 2011 8:02 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
@ruud1988,
ik bouw nu Nr. 51 en kan je zeggen dat je veel geld kunt sparen maar je moet geduld hebben dat is belangrijk duurste zijn de remmen, mijn Kats worden op wedstrijd nivo gebouwd maar voor een Hobby prijs duus het is mogelijk!
Ik werk met merken waar ook veel standaard onderdelen verbouwd kunnen worden, Ms Kart Simons Kart dan laat ik veel dingen zelf maken maar betere kwaliteit ik ben een voorstander van zelf bouwen een kompleet kart kopen kan ieder domme boer maar een Kart zelf bouwen is iets meer voor nodig dan Geld op de toonbank te leggen :wink:

Hier een Frame voor mee te beginnen
http://link.marktplaats.nl/468119633


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: zo jul 24, 2011 10:46 am 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Bij een Tony Kart kun je bv een nieuw frame nemen en onderdelen van een oude tony gebruiken. Sommige onderdelen zijn iets aangepast maar de meeste onderdelen passen gewoon. Zo kan ik bv de rempomp van mijn 2005 Tony Kart Racer nog steeds gebruiken op de nieuwste 2011 EVRR.

Ik denk dat de onderdelen niet zozeer het probleem zijn maar het vinden van een goed frame (wat je ook evt voor wedstrijden kunt gebruiken) kost wat meer tijd.

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 11:46 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Het allerbeste is een Frame waar onderelen kunt verbouwen die niet Merk gebonden zijn, wand dat is duur!4

Als er CRG of Birel of Tony voor staat gaat de prijs omhoog Lager Houder normaal €20,00 van CRG €42,00 en geloof me dezelfde kwaliteit is alleen de naam wat je daar meer betaald.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 12:30 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Als je het over nieuwe onderdelen hebt ben ik het met je eens. Bij Tony Kart zijn er veel 2e hands onderdelen voorhanden tegen een normale prijs. Als je dan wedstrijden wilt gaan rijden met een zelf in elkaar gezet chassis kun je beter gelijk voor een goede kart gaan. Situatie bij Birel of CRG ken ik niet dus daar kan ik niets over vertellen maar als je nieuwe onderdelen wilt gaan gebruiken kun je beter een nieuwe kart aanschaffen, dit is vele malen goedkoper. Ga je voor 2e hands onderdelen is het een kwestie van tijd en veel speurwerk op het internet. Zoals ik al eerder zei: als je er wedstrijden mee wilt rijden moet je gaan voor een goed frame waar je een goede mechanische grip mee hebt.

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 2:39 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
@RAM Racing Tony is ook een merk wat duur in onderdelen is!!!!

Als ik met een projekt begin zoek een Frame hoochstens 3 jaar oud en dat bouw ik op met nieuwe onderdelen en goed gebruikte remmen je hebt dan voor ca. 1200.- een Chassis wat voor 80% nieuw is.

Voor een beginner is het Merk onbelangrijk het Afstellen van het Chassis is Belangrijk en voor je dat goed kent ben je een Seizoen ouder dat is zeker!

Hier is een van mijn karts die ik gebouwd heb maar pur vor Hobby Rijder:
http://link.marktplaats.nl/465990589


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 3:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Mmm, voor een beginner het merk onbelangrijk?? Niet mee eens, ik vind dat je als beginner juist een merk moet zoeken dat een beetje in de buurt is, waar je snel naar toe kunt gaan als je iets niet snapt of onderdelen nodig hebt.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 4:28 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
De manier waarop jij je karts opbouwt is voor Ruud niet van toepassing. Begrijp me goed: ik kraak niets af maar Ruud geeft aan dat hij er evt wedstrijden mee wil rijden en niet alleen recreatief. Dit is toch wel een belangrijk gegeven.

Als je alles nieuw koopt is elk merk prijzig (wat is duur...). Ik geef alleen maar aan dat bij Tony er heel weinig is veranderd in de productie buiten het vernieuwen van het frame. Dit houd in dat er meer dan 5 jaar dezelfde onderdelen zijn geproduceerd en dus ook verkocht. Hierdoor zijn er veel onderdelen 2e hands in omloop wat inhoud dat je niet de hoofdprijs hoeft te betalen. Deze onderdelen zijn nog steeds gehomologeerd en dus bruikbaar voor wedstrijden.
Het scheelt nogal of je 260 euro voor een nieuwe remklauw van Tony Kart uitgeeft of 75-100 euro voor een 2e hands.
Zo hebben wij alle onderdelen van een 2006 EVS overgezet op een 2011 EVR frame zonder extra investering. Met dit frame hadden wij tov van het oude meer grip en kunnen nu eerder op het gas bocht uit (gewoon uit de data gehaald. Met dank aan Mychron 4 incl. GPS)

Ik zeg niet dat Ruud voor deze methode moet gaan maar wel iets heeft om te overwegen.
En dat ik het nu over een Tony Kart heb is geheel toevallig. Het is zo dat ik alleen de kleur groen kan verdragen :lol: :lol:
Andere merken ben ik niet zo in thuis :o

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 5:59 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Ik zelf heb lang wetstijd gereden en maar toen was het noch niet zo erg dat de onderdelen onder elkaar niet meer passen, hoe vaak ben je niet op een wedstrijd en je heb een Crash of er breekt wat of wat ook en je dringen onderdelen nodig en je komt niet aan dat onderdeel dat niemand dat heeft liggen vaak genoeg gezien!
@RAM Racing wat is aan mijn kart anders die ik in Marktplaats aanbied is puur recreatief meer ook niet, ben nu een aan het opbouwen MS Kart Bj.2010 Fabriek-Frame ontwikkelt voor EM met VEN5 Remmen als dat Chassis klaar kan je daar mee Wedstrijd rijden zonder problemen ik merk wel jij bent weg van Tony is ook leuk voor je maar niet werkelijk belangrijk.

CRG Birel Tony dat is het bekendste en het duurste wat er op de Kart markt te koop is maar is dat ook het beste nee het word veel gereden maar geloof me er zijn genoeg onbekendere merken waar je mee naar de Top kunt rijden en dat is geen gelul, een rijder en een Chassis moet een zijn als dat niet is baat het duurste Chassis niet, als Ruud een Chassis wil bouwen wat werkelijk super op de baan licht en pressies op hem gebouwd kan worden dan moet hij zich met de jongens van www.simonskart.nl verbinding zetten, die mannen stellen je een Chassis af dat is iets aparts dus Ruud als iets betaalbaars wild rijden wat ook noch Super is dan zet je in verbinding met die mannen van Simons die hebben vaak Frames staan waar een middag mee test gereden is en er noch uitzien als nieuw voor een goede Prijs :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Racekart project
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2011 7:00 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
er zit ook wel een groot verschil tussen magnesium onderdelen en aluminium delen vooral in de prijs


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David