Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 20, 2011 10:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik zie trouwens overal op internet een drijfstang "CNC gefreesd met drijfstanglager" voor een Honda GX160, PTM160 of PTM200 of een Honda GX390/340. Waarom vind ik geen CNC gefreesd met drijfstanglager voor een GX270?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 5:30 pm 
Hallo Backlash,

Omdat 160 en 200 in de kartwereld veel voorkomen/
De 390 idem en omdat de 340 dezelfde drijfstang heeft.

Deze zijn dus niet af Honda of PTM, maar geproduceerd VOOR Honda etc.

Kijk even of de slag van een 270 overeenkomt met 200 of 340 / 390.
Ik gok op 200.

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 5:34 pm 
Naaldlager zit in de zuiger en niet op het bigend (krukas)

Zelfs op onze Subaru met 8500 max zitten glijlagers.
Af fabriek, max 4000 toeren, ook niet.

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 6:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Gek eigenlijk... een 160'er helemaal tunen tot je de PK's van een 270 eruit krijg.. ik bedoel, koop dan een 270'er :)
Afijn, de indoorbaan doet niets aan de motor en ik denk eerlijk gezegd dat het ook niet nodig is. Wel denk ik dat je dit moet doen wanneer je outdoor rij omdat die motoren dan wel op toeren komen. Ik laat hem lekker orgineel, al haal ik hem wel uit elkaar om alles na te kijken... ohja en de tank eraf, andere uitlaat en een ander lucht filter (bijna orgineel dan). Als je de stalen brooddoos tank eraf haal en je gebruik je gewone tankje moet er dan een benzine pomp tussen?

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2011 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ja dan moet je er een benzinepomp op zetten!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2011 10:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Inderdaad indoor banen doen er niks aan maar hier heeft de drijfstang na 2 maanden rijden voelbare spelling, ik werk zelf bij silverstone, maar het is wel te adviseren ik heb het ook niet gedaan omdat ik dacht het blijft op me werk toch ook heel dus bij mij ook wel(toen wist ik nog niks van die spelling),het is een jaar lang goed gegaan tot ik natuurlijk een wedstrijd ging rijden toen liep hij vast, aluminium te heet/zacht geworden en te veel uitgezet. Resultaat krukas, zuiger en drijfstang naar ze moer, en cilinder wand beschadigd het is dus niet rendabel meer om deze te reviseren.

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2011 8:25 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Citaat:
het is een jaar lang goed gegaan tot ik natuurlijk een wedstrijd ging rijden toen liep hij vast


Na 1 jaar pas?... dan vervang ik die grasmaaier motor wel, als ik maar 580 euro (dat kost mij een nieuwe GX 270 motor) aan kosten zou hebben per jaar spring ik een gat in de lucht :)

Maar even zonder gekheid. Als je na 2 maanden al een voelbare speling op een normale drijfstang heb, dan zou ik eens een andere olie proberen, maar het zou ook gewoon een slechte drijfstang geweest kunnen zijn.. Ik ken natuurlijk de baan niet waar jullie rijden, maar de indoorbaan in middelburg is zo groot niet, en daar komen ze zeker niet op een bedreigend toerental (en zeker niet met mij er in).

Als je er wedstrijden mee gaat rijden wil je natuurlijk wel dat alles tip top in orde is... voor mij is het maar voor de fun, en om dan een drijfstang van 175 euro te monteren in een kart waar ik 1 keer per week een uurtje mee rij? Als ik echt serieus indoor wat zou willen doen dan zou ik wel voor een echte 4T kart motor gaan.

Degene die wel eens op de indoorbaan in middelburg is geweest en die karts kennen weten hoe lang deze al draaien " ze zijn wel aan vervanging toe hoor :) ". Aan deze motoren word niet veel meer aan gedaan dan olie verversen "er word meer aan de karts gelast". Er zit niet veel pit meer in de motoren, maar ze doen het nog steeds met de orginele drijfstang en zonder begrenzer.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2011 2:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
In 1 jaar heb ik 6 of 7 keer 1.5 tot 2 uur gereden dan is het vrijsnel als het mij vraagt, bij ons op de baan (550m) rij je de helft tot 2/3de op ze top van een indoorkart dan :lol:

Verhaaltje middelburg komt me bekend voor, wij hebben gelukkig in november nieuwe karts gekregen, daarvan worden de eerste motoren alweer vervangen.

Het zal misschien niet nodig zijn om je drijfstang te lageren, al helemaal niet om dat je niet echt toeren maakt. Wilde alleen even vertellen wat mijn ervaringen waren met het niet lageren.

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2011 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Kijk, als je bijna steeds aan z'n top rijd dan vind ik het niet gek dat je krukas de geest geeft ;)
dat is voor deze motoren zowieso niet goed, ook niet met een gelagerde drijfstang. Je moet dan ook van alles aan smering veranderen..... maar die motoren zijn er eigenlijk niet voor gebouwd.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 09, 2011 4:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Nu haal je alles een beetje door elkaar, met het continu op top rijden had ik het over de 200's op de huurkart.

Met me eigen motor heb ik gewoon normaal op buiten banen als driebergen eefde en lelystad gereden en altijd eerst een paar minuten warm laten lopen en vervolgens eerste paar rondjes rustig aan.

Maar ja dit is een beetje off-topic allemaal :)

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 09, 2011 8:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Okay, maar outdoor rij zo zowieso langer en meer hogere toeren. Als ik de motor outdoor zou gebruiken dan zou ik er ook een gelagerde drijfstang in zetten en voor een betere (geen spat smering) kiezen. Enne dit is helemaal niet off topic.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David