Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:32 am 

Ik heb ben op zoek naar een nieuwe 390 maar hoe zijn jullie ervaringen met PTM en D&M motorsport, Ik heb simpelweg niet het geld om een echte honda te kopen, en ik wil natuurlijk wel een goed alternatief.

Ik hoor het graag van jullie

Gr, Wim

Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 9:59 am 

Kijk hier even: viewtopic.php?f=35&t=7762

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 12:14 pm 

Ik heb veel navraag gedaan, maar de ptm's worden vaak afgeraden.
zoek beter naar een 2e hand GX motor. Ik heb de mijne vanmorgen aangeschaf 2e hands. Betreft een GX 270 9pk loopt als een zonnetje en kostte me 100 euro ;)

Gewoon ff zoeken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 5:09 pm 

Je moet Gert-jan van TKT Enschede even een belletje doen, hij verkoopt ook Honda imitaties, met elektronische ontsteking.
Heb er ook een en rijdt heerlijk! :D

(Te koop)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 5:59 pm 

@Backlash, Met een 2de hands motor ben ik het niet helemaal eens, je hebt namelijk geen flauw idee hoeveel de motor gelopen heeft en hoe er mee is gereden, daarmee bedoel ik starten en meteen vol rijden of eerst even rustig warm laten lopen/rijden.

@Sylvester, Mag je met elektronische ontsteking wel mee rijden dan bij kart club eefde? Ik ga het allemaal wel even navragen.

Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 7:03 pm 

Citaat:
@Sylvester, Mag je met elektronische ontsteking wel mee rijden dan bij kart club eefde? Ik ga het allemaal wel even navragen.
Citaat:

Volgens mij is dat geen probleem! Ik heb de zelfde motor en ga ook in eefde meerijden!

(Te koop)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 18, 2011 7:29 pm 

@VWimpie
Dat weet je inderdaad niet, maar je kan de motor wel controleren op: as speling, kleppen, compressie.
De motor die ik kocht heeft nog nooit op een kart gestaan, maar gebruikt om een pomp aan te drijven.. dus die heeft netjes gelopen en niet op toeren, ik moet de begrenzer er nog uit halen.

Ik geloof dat de Honda motoren kwalitatief gewoon beter zijn. Ik zuig de info niet uit mijn duim maar heb me goed laten informeren. Als die motoren net zo goed zouden zijn als de honda's gaat zo'n eigenaar van een indoor baan natuurlijk niet 800 euro voor een blok betalen als het voor 299 ook kan.
Ook ben ik naar schout-tuinmachines in Heikant (zeeuws vlaanderen) geweest. Deze mensen maken grasmaaiers ed. met honda motoren en vertellen me precies hetzelfde.

Maar goed, je kan ook geluk hebben met een PTM en ik pech met de Honda, en ik hoop van harte dat degene die wel met de PTM's rijden dat geluk hebben want ik gun iedereen veel rij plezier, of het nou met een Honda is of met een PTM.

Wat je met beide motoren niet moet doen is hem 3 uur voorover gekanteld in je kofferbak laten liggen.
Dan kom je tot de conclusie dat de carter olie in je cylinder zit :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 6:46 pm 

ikzelf doe de reparaties bij PTM...
vaak komen motoren terug door verkeerd gebruik, lees geen olie, slechte afstelwerk, en vastlopers/kapotlopers door slechte smering en vuile omgevingen.

gebruik je een PTm voor de kartsport, dan zou ik een andere drijfstang erin zetten (bijv. die van ARC)

heb op mijn eigen kart een PTM/LONCIN 390 met 25mm as, daar ook een andere drijfstang in gezet en netjes af laten stellen op de testbank,
ook is de carburateur uitgedraaid en heb ik de originele inlaat weggegooid (ivm slechte filter) daar een flens opgezet met 75graden bocht en dan een K&N powerfiltertje erop. zo weet ik zeker dat de meeste problemen vverholpen zijn.... van t winter gaat hij helemaal uit elkaaren ga ik kijken hoever ik kan gaan met het blok, oftewel andere zuiger, kop vlakken en flowen, vliegwiel afdraaien, en een grotere carburateur erop.
nu zit ik al op 18pk, enn 38nm koppel, dus er valt minstens net zoveel uit te halen als een honda......

om het even kort samen te vatten, onderhoud je je blokje gewoon netjes, laat je hem netjes warmdraaien voor t rijden, ververs je de olie regelmatig ... gebeurt er niks.... zo weet ik nog veel meer te noemen, uiteindelijk moet je gewoon een beetje logisch nadenken en alles goed na blijven kijken...

ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:02 pm 

Uit ervaring zou ik alleen voor Honda gaan.
PTM en DM Motorsport en al die goedkope namaak rommel bevatten onderdelen die niet tegen de kartsport bestand zijn, zoals idd hierboven vermeld de drijfstang.
Daarnaast zijn de carburateurs meestal slecht en klopt er van de sproeiers en dergelijke die er in zitten maar weinig.
Als je graag je halve blok wilt verbouwen voordat het goed loopt, en vervolgens na een jaar weer een nieuwe wilt kopen zou ik vooral voor zoiets gaan, als je duurzaam wilt rijden lekker een Honda.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:05 pm 

duurzaamheid ligt aan onderhoud, ik kan een honda ook binnen 1 minuut kapot laten lopen .... op de kartbaan waar ik ook sleutel rijden we alleen maar op imitatie... na duurtesten doen ze niks onder voor een honda, alleen de honda's lopen aan het einde van de rit wat vlotter, maar dat is al direct te verhelpen met kleppen slijpen en kop vlakken (glasplaatje + beetje schuurmiddel)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:15 pm 

Zoals gezegd, out-of-the-box en op de lange termijn zijn de Honda's beter, als je graag eerst wilt sleutelen voordat je kunt rijden kun je voor een PTM of DM gaan.
Elke motor kun je binnen 1 minuut kapot laten lopen, da's een groot non-argument. Ik zeg alleen dat die namaak motoren niet standaard bestand zijn tegen dit soort krachten, en Honda's wel.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:27 pm 

honda's evengoed niet, is puur een kwestie van geluk... wat maakt een honda beter geschikt ? uiteindelijk zijn ze allemaal niet gemaakt/geschikt voor karting... en dan kan je toch beter 3 blokken kopen, ipv 1 honda... is t iedere keer out-of-the-box zoals jij zegt...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:34 pm 

Citaat:
honda's evengoed niet, is puur een kwestie van geluk... wat maakt een honda beter geschikt ? uiteindelijk zijn ze allemaal niet gemaakt/geschikt voor karting... en dan kan je toch beter 3 blokken kopen, ipv 1 honda... is t iedere keer out-of-the-box zoals jij zegt...

Najah is toch een wellus-nietus discussie want jij repareert PTM's, ik zou ook mn merk verdedigen :)
Maar ik werk ook op een kartbaan en ik weet hoeveel PTM's en DM's er kapotlopen, hebben er zelf ook meerdere gehad.
Kwalitatief zijn Honda's nou eenmaal beter. Verder ga ik er niet meer op in.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:36 pm 

ik verdedig ze echt niet, ik probeer alle "horror"verhalen hier recht te spreken. de meeste kapotlopers zijn door slecht onderhoud en te weinig kennis....

voor zover ik weet rijden jullie begrensd ? in enschede gaat alles eruit, dus dan maakt het echt niets meer uit.

want waar baseer jij de duurzaamheid op ?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 7:55 pm 

mijn zoon rijdt met een gx 160 [gk4 motor] en ik heb er nog nooit wat aan hoeven doen,dus de honda s kunnen er zeker tegen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende