Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 7:15 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hi,
Weten jullie of je met deze 4T motor op indoor banen mag rijden? Of is dit per baan verschillend...? ----
PTM motor 440C De zeer sterke en vooral zuinige 439cc 4-takt OHV luchtgekoelde benzinemotor van PTM is zeer geschikt als motor op een kart, aggregaat, houtversnipperaar, bouwlift, tuinfrees, ladderlift, trilplaat, pomp, brommobiel of compressor etc.
Specifieke kenmerken: Merk PTM Engines Model PTM440E Motor Type Luchtgekoelde OHV benzinemotor Compressie ratio 8.0:1 Boring x Slag 92 x 66 Cylinderinhoud 439 cm3 Max vermogen 18,0 pk (12.5kw) / 3600 rpm Ontsteking TCI Tankinhoud 6,5 liter Drooggewicht 31 kg Brandstofverbruik 230 g/pk.hr Motorolie capaciteit 1,1 l Afmetingen(LxBxH) 490 x 430 x 530 mm Startsysteem Recoil en elektriche start
De PTM 440 is leverbaar met de volgende uitgaande krukassen: Ø 25mm, M8 x 1,25, inwendig draad(met spiebaan).
Standaard voorzien van: Oliebeveiliging Elektrische start Repeteerstarter Thermische beveiliging
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 7:16 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik denk het wel maar ik zou als ik jou was even informeren of het ook mag op de baan waar jij graag wil gaan rijden. in leeuwarden laten ze zelfs bilands toe.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 7:35 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
heb net een mail gestuurd naar alle kartbanen rond om mijn regio. Ben benieuwd, die motor kost nieuw geen ruk... 550 euro!. toch 18PK, da's rap zat voor indoor alleen jammer van het grasmaaier geluid.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo apr 13, 2011 10:30 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
moet nog wel klaar gemaakt worden he, motorsteun, koppeling, begrenzer verwijderen, brandstofpomp, e.v.t. filter, spruitstuk en uitlaat, glijlagering big end voor de levensduur.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: do apr 14, 2011 1:41 pm |
|
|
En centrifugaalsmering ipv alleen spatsmering. Vooral belangrijk als je hogere toeren draaid....
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
iambig
|
Geplaatst: do apr 14, 2011 8:52 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 30, 2011 3:55 pm Berichten: 8
|
Ik heb vandaag een motor in Duitsland besteld. Ze zijn daar nog een stuk goedkoper en de verzendkosten zijn verwaarloosbaar. Ik heb een GX390 kloon besteld voor €219,- en €13,- verzendkosten naar Nederland! Check deze site bijvoorbeeld... Voor deze motor betaal je vanwege het gewicht wel €50,- verzendkosten want boven de 31,5KG mag een postbode er niet meer aan komen en moet hij op een pallet, maar dan nog... Zit je aan €349,- totaal.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: do apr 14, 2011 9:22 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
nette prijzen!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: do jun 16, 2011 9:21 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Ik heb een GX390 kloon besteld voor €219,- en €13,- verzendkosten naar Nederland! Hoe bevalt de motor, of is ie al stuk? Ik lees en hoor er niets anders als slechte verhalen over Wat jammer is, ligt wel binnen budget bereik
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
MichelPro
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 11:34 am |
|
Geregistreerd: ma jun 07, 2010 9:29 am Berichten: 64
|
Wij hebben een seizoen met een PTM 390 gereden, zonder problemen (mijn broer rijd er nu mee en heeft eigenlijk ook nog niks gehad).
Het blok heeft standaard 1 tot 1,5 PK meer tov een Honda en dat merk je zeker, wel checkte ik regelmatig de olie op kleur.
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 12:47 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Dat is weer een heel ander verhaal. Ik lees alleen maar horror verhalen over die motoren.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 6:40 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
in amerika racen ze alleen maar met clone motoren. getuned en vrijwel constant in hoge toeren. en dat met een van de goedkoopste uitvoeringen omgerekend 85,- euro per motor. http://www.youtube.com/watch?v=3HYFI93h ... re=relatedzegt genoeg denk ik over de kwaliteit. wil je een leuke snelle 200cc 4-takt nieuw kopen in diverse tuning stages die ze ook in het filmpje van hierboven gebruiken, kijk dan hier ff. http://www.nr-racing.com/Clones.htm
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 7:57 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
@ backlash... genoeg problemen gehad met het crossblok, en nu naar 4 takt? , of.... Ze kosten inderdaad geen drol die blokken, en als je de olie e.d. in de gaten houdt zul je er veel plezier van hebben denk ik.
Veel succes.
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 8:11 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: @ backlash... genoeg problemen gehad met het crossblok, en nu naar 4 takt? Haha, neehoor.. de yamaha ben ik nu aan het af monteren, nieuwe krukas erin allemaal nieuwe lagers en keeringen. Ik heb twee karts, en die 2e waar een 100cc rotax hezemans op staat ga ik ombouwen naar een 4 takt om indoor te kunnen rijden. Ik woon vlak naast een indoor kartbaan en zo kan ik door de week ook wat doen. Zelfs nu ik er een 4takt kart bij heb zweer ik nog steeds bij m'n knetterende yamaha.. ondanks dat ik wat pech heb gehad. Ik vind de twee takt nog steeds gaver om te rijden maar ik mag er niet mee indoor Maar ik heb toch gekozen voor een beetje kwaliteit en geen chinese replica gekocht. Het is een Honda GX270 geworden, 9 PK genoeg voor indoor. Ik heb me goed laten informeren door zowel andere gebruikers van orgineel en replica, maar de doorslag gaf de ervaring van de eigenaar van de kartbaan in Middelburg.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Kalifornication
|
Geplaatst: vr aug 19, 2011 7:02 pm |
|
Geregistreerd: di feb 01, 2011 3:00 pm Berichten: 38
|
de 440 is een prima motor, het enige probleem is onbalans, doordat alles wat overmaats is, voor de kartsport gewoon een 390 kopen ... is veel vlotter op toeren...en loopt stabieler...
_________________ PTM G390F - 18pk - 38NM // CRG KALIFORNIA
ONDERHOUD EN KENNIS ZIJN SLEUTELWOORDEN VOOR DUURZAAMHEID...
|
|
Omhoog |
|
|