Auteur |
Bericht |
sierradrivr
|
Geplaatst: do jun 16, 2011 7:47 pm |
|
|
ey allemaal , ik was dinsdag gaan karten , en toen ik binnen kwam zag mijn stoeltje vol zwart. na wat zoeken , merkte ik dat het olie was die uit de uitgang van de krukas kwam dus denk ik dat het de keerring van de krukas is dat ver duurd is ,op zich geen probleem , de ringe vervangen en we kunnen er weer tegen , maar toen ik het oliepeil checkten bleek het praktisch leeg te zijn, de motor lijkt ng even goed te lopen als daarvoor maar, desondanks , kan het blok beschadigd zijn , en hoe kan ik dat dan zien ? mvg bran alvast bedankt voor jullie reacties
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: do jun 16, 2011 10:53 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
wat voor blok is het? de krukas staat bij een 2 takt nooit in verbinding met de motor olie..dus neem ik aan een 4-takt?
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 1:11 am |
|
|
getunde 200gx
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 6:15 pm |
|
|
maar moet ik mij zorgen maken , om mmijn blok ? het loopt ng he , maar denk ja dat het nodig is om de cylkop er af te halen om de cilinderwand te controlere , of is dat verspillde moeite (en geld voor een nieuw koppaking )
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 9:43 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
denk dat je beter je lager schalen kan controleren. cilinderwand zal wel mee vallen.
hoeveel te weinig olie zat er in dan ?
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: vr jun 17, 2011 9:59 pm |
|
|
veel te weinig ! meer als de helft , de lagerschaaltjes controleren is toch gewoon de carter openen he ? en ja dan uiteraard de lagerschaaltjes checken
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma jun 20, 2011 8:45 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Even krukas demonteren en drijfstanglagers en krukas controleren. Kijk ook even de nokkenas na en de distributietandwielen als je toch bezig bent.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Sylvester
|
Geplaatst: ma jun 20, 2011 10:14 pm |
|
|
Aii, ik heb eerder precies hetzelfde gehad! Toen waren de glijlagers van de krukas uitgesleten en eigelijk niet meer te redden. In mijn geval begon de motor een nogal vervelend geluid te maken van dus de distributietandwielen waar speling op was gekomen. Over je zuiger en cilinder zou ik niet veel zorgen maken, meer om alles aan lagers ed. wat in het onderblok zit. Het vervelende van de glijlagers is dat ze zonder olie heel snel uitgesleten zijn, zou alles id goed nakijken!
_________________ MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250 CRG Road rebel '02 Honda 390 PCR Jaguar 100cc (Te koop)
|
|
Omhoog |
|
|