Auteur |
Bericht |
Spasta
|
Geplaatst: do jun 09, 2011 9:20 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Gewoon plaatselijk. Uiteraard niet op 1 centimeter beginnen fikken maar in een staal van 5 a 10cm rond de lagerpassing is het wel goed lijkt me. Beetje geleidelijkaan warmte in het blok brengen. Doe je het met een feun of een gasbrander?
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: do jun 09, 2011 9:37 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik heb een professionele fohn en een propaan brander... maar ik probeer de fohn liever, dat gaat geleidelijk.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: vr jun 10, 2011 4:58 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
fohn gaat prima. en ik zou even langs de bouwmarkt gaan en vriessprai halen. is echt een must en gaat super snel geen gekloot met een vrieser
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: vr jun 10, 2011 11:58 pm |
|
|
Hmmm die spray ban ik niet zo'n voorstander van... juist omdat het snel gaat. Lijkt me niet echt bevordelijk voor een as om deze plaatselijk heel snel naar -50 te brengen.
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 7:25 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
nachtje in plastic zakje in de vriezer. en dan warmstoken je carter deel. valt die er zo in.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 4:10 pm |
|
|
Nou, poging 1 is mislukt... carter warm gestookt rond de 200 graden, lager uit de vriezer, en boven houden... zakt 5 mm erin en zat vast. Heb het lager er weer uit moeten tikken. Nu moet ik weer wachten totdat het lager weer koud is... pfffffff. Ben al even op zoek gegaan naar freeze spray, maar nergens te verkrijgen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 4:19 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Ik zou zeggen ik kom je even helpen maar dat is wat ver... Er is niets mis mee om een tikje op je lager te geven hoor!
Voordat je het lager opnieuw monteert, controleer of het nog soepel ronddraait. Doordat je hem er terug uit hebt moeten halen heb je op de binnenring moeten tikken, wat niet goed is als hij ingeklemd is op de buitenring.
Volgende spullen klaar leggen: - Carter - fuhn - een bus of buis of ring of weet ik veel (iets vlak) wat net op je buitenring van je lager past. - zandhamer of iets dergelijks
Dan: - Carter opnieuw verwarmen - lager er in zo ver als kan - ring op de buitenring van de lager zetten - verder intikken
Klaar is kees. Op een lager tikken is niets mis mee. Zolang je maar op het juiste gedeelte tikt (in dit geval de buitenkant omdat hij daar klemt).
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 4:24 pm |
|
|
Citaat: Voordat je het lager opnieuw monteert, controleer of het nog soepel ronddraait. Hij draait nog soepel hoor, het was maar een zacht tikje, dat moet hij wel kunnen hebben. Heeft het wel zin om het lager weer koud te maken? als hij vast zit geeft ie meteen alle koud af aan het carter.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 6:26 pm |
|
|
YES!!! 1 lager zit er in.... ik heb het carter in de hete lucht over geplaatst op 200 graden en het lager viel er zo in. Dus nog 1 carter deel te gaan, alleen heb ik hier een vraag over. In het carter deel wat nog gedaan moet worden zitten twee lagers met een "kunstof?" binnen ring. zie foto:  Kan dit wel tegen die 200 graden?
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 7:22 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
nou de carter maak je warm/... en het lager gooi je toch weg?
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 7:26 pm |
|
|
Citaat: nou de carter maak je warm/... en het lager gooi je toch weg? Dit lager niet, die is nog goed... ik moet mijn krukas lager vervangen, niet deze. Maar voor ik mijn carter in de oven knikker wil ik eerst weten of deze lagers (met die zwarte binnenring) daar wel tegen kunnen.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 7:32 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
oh srry dat is je primaire as van je bak.. hmmz.. Je komt er idd slecht bij om em eruit te tikken.. :/
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: za jun 11, 2011 7:58 pm |
|
|
Citaat: oh srry dat is je primaire as van je bak.. hmmz.. Je komt er idd slecht bij om em eruit te tikken.. :/ 2e lager is ook gelukt... Ik heb op advies van Spasta toch maar de propaan brander er op gezet. Bij het eerste carter helft lukte dat niet, maar waarschijnlijk omdat ik te voorzichtig was en hem niet warm genoeg maakte. Inmiddels zitten beide krukas lagers op zijn plaats en ben ik een "bijna" gelukkig man, want ik moet morgen de krukas nog in de lagers zien te krijgen. Zover wil ik jullie allemaal bedanken... Goh wat was dat makkelijk toen ik vroeger aan motorcross deed... ik bracht hem gewoon naar de shop en de sponsoren betaalde de rekening  Maar goed, je leert hier wel van en het is best leuk om te doen.
|
|
Omhoog |
|
 |