Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 6:42 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
De titel zegt het al , waar kan ik mijn motor laten afstellen. Wie heeft een bank waar onstekingen perfect kunnen worden afgesteld , carburatie enz.dank je


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Bij Henri misschien??? Weet niet waar je vandaan komt???

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 7:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Speedsupport in Uitgeest heeft ook een testbank

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 7:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
En Paauwer in Roosendaal

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 7:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Precies, bij Jaco Paauwe bij moet je zijn, die heeft een rollenbank, dat geeft het beste resultaat. Heb ik ook laten doen, zie je exact hoe je bij kamertemperatuur de motor moet afstellen.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 8:34 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Wie is Henri ? Zit die hier ook op het forum ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 8:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ja Henri zit ook op het forum en woont in Ter Apel!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 10:30 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Citaat:
Precies, bij Jaco Paauwe bij moet je zijn, die heeft een rollenbank, dat geeft het beste resultaat. Heb ik ook laten doen, zie je exact hoe je bij kamertemperatuur de motor moet afstellen.




Een wervelstroombank is altijd nauwkeuriger dan een rollenbank.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 11:28 am 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
@Martijn:

Even voor mijn beleving: Wat kun je bij een Rotax Max afstellen en als vaste waarde houden? De afstelmogelijkheden bij een Max zijn toch weers- en baan afhankelijk?

@TechnoPro:

Wat voor motor wil je afstellen?

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 04, 2011 2:41 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Werk aan een gemodifeerde RM.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 5:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Citaat:
Een wervelstroombank is altijd nauwkeuriger dan een rollenbank.


Een ontsteking curve programeren kan je beter maar niet doen op een wervelstroombank.
Op een dergelijke bank werk je de motor tegen of houd hem door de weerstand volgas op 1 toerental.
Dat is niet de realiteit. Voor het programeren van een curve moet je door de toeren heen gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
De carb. Tussen verschillende banen doe ik niks aan de carb. Kijk gewoon naar de temperatuur en luchtvochtigheid. en op de testbank kan je uitzoeken, wat de motor het fijnste vind en hoe je bepaalde dingen op kan lossen. Vandaag ook motor loopt niet echt lekker, maar het was dan wat kouder en dan weet ik gelijk welke kant ik moet opgaan. Niet dat ik eerst de ene kant moet proberen, om er dan achter te komen dat het toch niet dat is. Maar gelijk de juiste kant op kunnen. Dus gelijk in 1 sessie de motor goed krijgen ipv 2 of 3.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 5:47 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
voor mij is het even niet echt duidelijk wie een wervelstroom heeft en wie niet. Hoofdzaak is idd afstellen van ontsteking.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 7:00 pm 

Geregistreerd: za jan 29, 2011 2:07 am
Berichten: 55
BuijsProjectRacing schreef:
De carb. Tussen verschillende banen doe ik niks aan de carb. Kijk gewoon naar de temperatuur en luchtvochtigheid. en op de testbank kan je uitzoeken, wat de motor het fijnste vind en hoe je bepaalde dingen op kan lossen. Vandaag ook motor loopt niet echt lekker, maar het was dan wat kouder en dan weet ik gelijk welke kant ik moet opgaan. Niet dat ik eerst de ene kant moet proberen, om er dan achter te komen dat het toch niet dat is. Maar gelijk de juiste kant op kunnen. Dus gelijk in 1 sessie de motor goed krijgen ipv 2 of 3.


Als ik uitga van het chrono reglement heb je haast geen afstelmogelijkheden meer wat betreft je carburateur, dus lijkt mij in principe overbodig om hiervoor een testbank te gebruiken?
Je zou wat kunnen spelen met de powervalve, wat cilinders kunnen testen en wat spelen met je squish hoogte, verschillende blokken kunnen proberen etc., denk dat dat voor een Rotax nu de meest voor de hand liggende dingen zijn met zo'n bank. Hoofdsproeier en hoogte van je gasnaald heb je zo onder de knie bij een Rotax als je er een beetje mee gestoeid hebt. Zijn gelukkig geen lastige blokken 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 7:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Jeup helemaal gelijk. Alleen Rotax geen lastige blokken??? Zijn zo'n beetje de raarste motoren die er zijn, al voor de grap die belachelijke vermogenscurve eens bekeken? :lol:
En soms is het toch even zoeken hoor, omdat ze soms op onverklaarbare wijzen ineens niet meer lekker lopen.:P
Plus het verschil in blokken is zo belachelijk groot, ook qua sproeierbezetting van 2 verschillende blokken die gigantische kunnen afwijken op het zelfde moment.:P

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David