Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 7:22 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
hey allemaal

sierradrivr is terug van effe weggeweest
en ik heb weer een vraag (anders zou ik geen topic beginnen ;-) )
ik heb al heel wat mensen horen zeggen dat ze in hun kart een halve tank avgas en een halve tank 98 doen , dit zou betere presaties geven (uiteraard met een octaangehalte van 115 ) en het zou ook een koelere verbranding hebben wat uiteraard ook beter is
verder heb ik ook dingen gehoord over ethanol maar ik denk persoonlijk dat dit een slechter idee is omdat we carburators hebben en ik denk dat de rubbere salngetjes er ook niet zo van gaan houdenn het voordeel aan de andere kant is dat het goedkoper is als avgas en het heeft het zelfde octaan gehalte , zou het mischien een optie zijn om halve tank ethanol halve tank 98 te tanken.
als laatste optie heb ik gehoord over gewone benzine met een octaan gehalte van 125 van elf wat denken jullie daarvan , het nadeel is dat dit wel er duur is.
of weten jullie misschien ng alternatieve ?
of denken jullie dat het beter is voor mn motor dat ik gewoon met 98 blijf rijden ?
ik rijd geen wedstrijden dus voor regelmentering geen probleem

bedankt voor julie moeite in elk geval

grtz

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 7:28 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
ik heb ondertussen gelezen dat je avgas beter uit een 4t uithoud kan iemand dat bevestigen

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 03, 2011 10:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
hou er wel rekening mee dat zonder wijzeging aan je motor je geen verbetering van het vermogen moet verwachten.
wat je met een hoger octaan kan bereiken is dat je het onstekings tijdstip vroeger kan zetten en een hogere compressie kan hebben zonder pingelen.

mvg maurice

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 12:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik zou persoonlijk, als je dan echt een hoog octaan brandstof wil hebben gewoon 108 octaan competitiebrandstof proberen te krijgen. Kost wel een beetje meer maar is wel fatsoenlijk spul.

Ik heb overigens geen idee wat avgas is?

EDIT: avgas is aviation gasoline. Mooi spul dat google

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 5:03 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ golfje & marlon bedankt voor de reacties :wink:
ik ben aan het twijfelen tussen deze

http://www.sunocoracing.nl/sunoco-produ ... p?proID=35

en de elf124
ik wil eigelijk eerst ng wat informatie , want het is duur spul , en ik wil geen miskoop doen , als ik bestel wil ik het met veel ineens doen

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 6:56 pm 

Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm
Berichten: 255
Woonplaats: houthalen Belgiƫ
In wat voor motor wil je dat gebruiken dan?

_________________
Mari mk4 - Honda 125 cross
Kombikart - Iame K25


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Het is komplete onzin om 108 of 124 octane brandstof te gebruiken voor meer koeling of vermogen.
Als de motor te warm wordt zou ik eerder naar het ontwerp van de verbrandingskamer kijken of naar de ontsteking.
Lees dit stukje maar eens. Denk dat je er wel iets aan hebt.
http://www.sobw.nl/pdf/column%200707%20Benzine.pdf


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2011 8:28 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
oke bedankt dan blijf ik toch op de klassieke 98

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David