Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 29, 2011 8:02 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Harmelen
Hallo, ik heb even een vraag:

Ik ben 15 jaar en zou graag willen beginnen met karten. Ik heb een paar keer gekart bij Coronel karting, en ik vond het heel erg leuk, en ik was redelijk snel, dus ik zou er wel wat meer mee willen doen als sport.
Maar mijn vraag is: hoe begin je nou?

Het begint al met de kart: want het lijk me niet zo verstandig om er gelijk 1 te kopen. Nou zou ik, na een paar keer gereden te hebben en ik ik zou er echt mee doorgaan, wel een kart kunnen kopen. Daar heb ik wel het geld voor over. Maar is het niet eerst mogelijk om een kart te huren of te lenen? zodat ik eerst een paar keer kan rijden om te zien of het goed gaat.

en dan vraag ik me ook nog af waar en hoe ik kan karten. het lijkt me namelijk echt leuk om in een competitie met wedstrijden te rijden? maar waar doe je dat? zijn er bepaalde kartclubs/verenigingen of zoiets waar je kunt rijden?

en dan als laatste vraag: hoe kun je hogerop komen met karten? is dat door gewoon bij een vereniging te rijden (in neem aan niet bij recreatiekarten zoals coronel enz.)

_________________
Speed | Velocità | Vitesse | Velocidad | Geschwindigkeit | 速度 |


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Met de zoekfunctie kom je een heel eind denk ik!!!!!

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 29, 2011 8:02 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Harmelen
ik heb net even gezocht met de zoekfunctie, alleen dan vind ik veel over het kopen van welke kart. en ik zou eigelijk meer willen weten hoe ik nou in de "kartwereld" kom (verenigingen, hoe beginnen en verder komen etc.)

_________________
Speed | Velocità | Vitesse | Velocidad | Geschwindigkeit | 速度 |


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 9:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
stap 1!! Hoeveel geld heb ik te besteden..
stap 2!! Welke klasse wil ik.. 4 takt 2 takt enz enz.
stap 3!! wat gaat het totaal kosten, kart, baanhuur onderhoud, vervoer, kleding ENZ.

dat vind je alllemaal via de zoekfunctie. je bent 15 jaar en zult miss een leuk zakcentje verdienen.
maar wat wi je voor 200 euro een kart waar je elke maand 200 euro in pomp omdat het oud spul is dat kapot blijft lopen.
zet voor jezelf op een rijtje wat heb ik te besteden.. heb ik vervoer naar de baan. zojaa zet dan op het forum neer ik heb +- 1000 euro te besteden voor een kart en wil leuk kunnen rijden, niet meteen het snelste van het snelste en goedkoop in onderhoud.. waar moet ik dan aan denken.. waarschijnlijk een leuke 4takt. houd er rekening mee binnenbaan lopen die skelters 50/60. buiten rijden ze al gauw minimaal 80/90.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
Maar is het niet eerst mogelijk om een kart te huren of te lenen?

Je kan een Rotax Max (een type motor dat gebruikt wordt in competitieverband) huren bij GKS op Genk, maar ook o.a bij Hugo Motorsports (Veldhoven, Berghem, Genk, Kerpen), is wel relatief prijzig.

Soms zijn er ook weleens introductiedagen bij viertaktcompetities, wellicht dat er daar mogelijkheden zijn om eens een kart te proberen. Of en wanneer dergelijke dagen weer gepland gaan worden weet ik echter niet, daarvoor zal je wellicht even contact op moeten nemen met de verschillende organisatoren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am
Berichten: 124
Ik zou om te beginnen eerst 4tact gaan rijden, neem bijvoorbeeld een Honda (270, 390) of RK1. Deze motoren zijn goedkoop in het onderhoud, simpel om mee te beginnen en een goeie keuze voor een beginnend rijder!
Maar kijk en beslis eerst goed of dit een sport is die je wilt blijven beoefenen, het zou zo sonde zijn om een kart te kopen en er dan niets mee te doen!

_________________
MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250
CRG Road rebel '02 Honda 390
PCR Jaguar 100cc
(Te koop)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 4:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 14, 2009 7:20 pm
Berichten: 179
Woonplaats: almere-buiten
duhs

_________________
Beter veel racerubber op de grond dan 1 in je mond :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 5:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 29, 2011 8:02 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Harmelen
Als eerste bedankt voor jullie antwoorden!

Over het geld wat ik te besteden heb: opzich heb ik wel iets van tussen de 2000 en 2500/3000 euro wat ik er aan zou willen uitgeven om te beginnen. Dat geld kan ik wel lenen van mn vader/opa. Nou moet ik natuurlijk wel eerst kunnen laten zien dat ik een beetje goed ben (daarom zou ik wel eerst wat willen trainen tegen de echte jongens op een circuit ;) ). Daarna verdien ik zo'n 200 tot 300 euro in de maand, wat neem ik aan wel voldoende is om het karten op gang te houden.. Vervoer naar circuit kan altijd wel geregeld worden en aanhanger etc. gaat ook wel lukken.

Over de klasses: ik heb begrepen dat 4 tak langzamer is, maar wel goedkoper voor benzine/minder mankementen. en dat 2 tak sneller is, maar met meer kosten/technisch meer onderhoud. Nou zit ik daar wel een beetje mee, ik heb het gevoel dat als ik voor 4-tak zou gaan ik wel na een tijdje spijt zou krijgen omdat het toch langzamer is en je minder goed met de top mee kan komen, en dat 2-tak dan toch leuker is omdat het (nog) meer echt racen is als 4-tak. Maar dan zou ik dus jullie willen vragen: hoe zit dat nou eigenlijk met die kosten? is het eigelijk véél duurder in aanschaf en onderhoudt, of valt dat relatief wel mee. Ik heb wel echt een passie voor racen, en als ik kijk naar hoe het ging op de recreatiebaan nieteens de slechtste (niet om op te scheppen natuurlijk haha). dus hoe meer "echt racen" hoe beter ;)
Maar wat hebben jullie bijvoorbeeld?

En miss een domme vraag maar wat houdt Rotax Max precies in? ik weet dat het een motor is, maar wat is het precies? is dat ook oa een soort competitie? en is dat een snellere motor dan bijv. een 2-tak?

En dan als laatste: Als ik dan een kart zou kopen, waar zijn dan de mogelijkheden om echt te races? ik weet natuurlijk dat je naar een circuit kunt gaan (ijsselstein bijvoorbeeld weet ik toevallig), maar is het niet veel leuker om met een groep/club/vereniging etc. te rijden, dus dat je verschillende banen langsgaat en echt een competitie hebt (dat zou natuurlijk top zijn :) ). Wat doen jullie bijvoorbeeld?

_________________
Speed | Velocità | Vitesse | Velocidad | Geschwindigkeit | 速度 |


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 6:34 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Morgen een kart kopen en volgende week op het podium staan, vergeet dat maar.
Je zal lang genoeg moeten trainen om er te komen, ookal ben je "goed".
Per motor soort, bestaan er wedstrijden. Zo heb je voor de 4takt, verschillende kampioenschappen maar ook voor 2 takt.
Per kampioenschap, heb je dan nog soorten motoren/klasses waarin je met rijden, afhankelijk van gewicht en leeftijd.

Rotax Max, is de meest voorkomende 2takt motor. Leuke eraan is dat je relatief weinig onderoud hebt en dat je op de baan er wel altijd ééntje tegenkomt waaraan je je kan meten.
2 takt is niet meer echt racen dan 2 takt hoor. Beiden hebben hun voordelen en nadelen, maar in beide klassen, kan je je perfect amuseren.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 6:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am
Berichten: 124
Citaat:
ik heb begrepen dat 4 tak langzamer is
Citaat:


Dat is natuurlijk een fabeltje! :lol: 8) :lol:

_________________
MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250
CRG Road rebel '02 Honda 390
PCR Jaguar 100cc
(Te koop)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 6:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 29, 2011 8:02 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Harmelen
@philipper
tja dat heb ik niet gezegd of gedacht, dus dan zijn zulke opmerkingen ook niet echt nodig he ;)

ja ik begrijp dat er wedstrijden zijn per motorsoort, ook wel zo logisch, alleen het is toch zo dat als je gewoon voor de lol naar een baan gaat, dan rijden 4-takt en 2-takt toch door elkaar? Misschien is 2 takt dan wel leuker..

Okè, dat is dan wel handig aan die rotax dat het minder onderhoudt heeft

Thanks voor de info

_________________
Speed | Velocità | Vitesse | Velocidad | Geschwindigkeit | 速度 |


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 7:38 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm
Berichten: 260
als ik jouw was zouw ik voor een rotax gaan ik heb ook een tijdje rk1 gereden maar
eigenlijk is dat alleen leuk op eefde enzo want op berghem veldhoven etc wordt je
door de meeste toch om je oren gereden er zullen altijd wel snellere zijn maar
met een rotax heb je ook genoeg mensen om in te halen :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 29, 2011 8:02 pm
Berichten: 15
Woonplaats: Harmelen
en zijn er ook bepaalde klasses/competities waar je met een rotax kan gaan rijden? en welke zijn dat dan bijvoorbeeld? ;)

_________________
Speed | Velocità | Vitesse | Velocidad | Geschwindigkeit | 速度 |


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Als het je om vooral om het (toekomstige) wedstrijdelement gaat, is het denk ik het handigst als je eens een paar wedstrijden bezoekt van verschillende klasses, zowel viertakt als tweetakt. Gewoon wat mensen aanspreken en wat vragen stellen, de meesten zullen je wel willen helpen.

Voor 200-300 euro per maand wordt het echter moeilijk wedstrijden rijden.
Er zijn hier op het forum wel diverse kostenberekeningen te vinden, dus ik zou zeggen kijk eens rond op je gemakje, en raadpleeg ook de zoekfunctie eens.

Citaat:
is het niet veel leuker om met een groep/club/vereniging etc. te rijden, dus dat je verschillende banen langsgaat en echt een competitie hebt

Je hebt een echte competitie, in een echte competitie :D Dus gewoon bij een wedstrijdevenement. Doe je aan zo'n kampioenschap mee zal je vaak dezelfde mensen tegen komen, dus ook een soort van club/vereniging maar dan bestaande uit concullega's die je bij ieder evenement weer tegen komt. Ga je bij een team rijden heb je natuurlijk ook nog teamgenoten.
Wil je gewoon met een groep verschillende banen af gaan, maar dan zonder echte competitie, zijn onze Kartforummeetings misschien een leuk idee :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 06, 2010 9:17 am
Berichten: 124
Als je voor de 2t gaat is de parilla leopard misschien ook een goeie keuze. Deze motor is relatief goedkoop is de aanschaf en heeft ook niet zo veel onderhoud nodig.
Komt een beetje op het zelfde neer als een Rotax max.
Wil je toch 4t gaan rijden en toch lekker snel zijn kun je ook een Swissauto kopen of een Billand heb je doorgaans veel minder onderhoud aan en is makkelijker qua afstelling ed. maar deze zijn een stuk duurder is de aanschaf.
Maar daarnaast, als je weinig kart ervaring hebt zijn de boven gemelde motoren allemaal al een behoorlijke stap, niet zozeer motoren om mee te beginnen als je 15 bent vind ik.

_________________
MS-Kart RC20 '02 Swissauto SA250
CRG Road rebel '02 Honda 390
PCR Jaguar 100cc
(Te koop)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David