Auteur |
Bericht |
flor
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 9:53 am |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 11:03 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Ketting inkorten zorgt er toch voor dat de ketting minder sterk wordt? Is mij verteld in het "verschil in kettingen" topic.
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 4:06 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
is inderdaad iets minder sterk,
|
|
Omhoog |
|
 |
EscapeX_125
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 5:49 pm |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
Ok, wordt er nog niet helemaal wijzer van, maar het is 112 geworden.
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 6:35 pm |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
112? die is wel erg groot. ik rijd met 10 - 77 met 104
|
|
Omhoog |
|
 |
EscapeX_125
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 8:11 pm |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
Ja, maar..........die heb ik er nu ook op zitten (bovenste foto), maar ik zie nu net dat de onderste een kortere heeft.  
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: wo mei 25, 2011 9:59 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Kleiner tandwiel achter = kortere ketting, maar daar was je zelf ook al achter gekomen uiteraard. Je kan het blok wel wat naar voor/achter schuiven maar dan verandert de gewichtsverdeling van je kart ook direct en op een gegeven moment kan bv je uitlaat tegen je remschijf komen.
Handig is dus als je 2 verschillende lengtes van kettingen hebt. Of gewoon altijd op hetzelfde circuit rijden :p.
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 9:55 am |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
Zie je, 112 is toch te lang hoor
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 9:58 am |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Wat ik nog wilde toevoegen. Op de onderste foto zie je een bout die in je frame zit bevestigd (met een moertje). (M8 als ik me niet vergis). De kop van de bout staat richting het blok.
Dat is normaal de bout om je ketting te spannen. Deze bout moet dan ook tegen je blok gedraaid zitten, wat niet het geval is voor zover ik op de foto kan zien. Best even bekijken dus.
|
|
Omhoog |
|
 |
EscapeX_125
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 10:42 am |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
Aha, thanks! Ik vroeg me al af of deze wel of niet tegen het blok moest komen. Ik ga denk ik voorlopig voor een kettingbreker, totdat ik de juiste combo heb gevonden. De grote van de tandwiel is ook afhankelijk van het totaal gewicht. En aangezien ik zwaarder ben dan mijn broer moet ik wel even snel kunnen optrekken. 
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |
EscapeX_125
|
Geplaatst: zo mei 29, 2011 11:01 pm |
|
Geregistreerd: do okt 07, 2010 12:45 pm Berichten: 359 Woonplaats: Almere
|
De ketting van de Topkart hebben we 108 schakels lang gemaakt (=4 schakels ingekort) en is overigens het minimale, want korter kan ik hem niet maken vanwege het frame. De ketting van de Firstkart hebben we 104 schakels lang gemaakt (=8 schakels ingekort).
_________________ Topkart Viper - Iame K25 Firstkart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |