Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 3:30 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
Hallo
Mijn GX 200 blokje wil niet meer starten en liep eerst prima!

Wat is er gebeurd:
- bij vervangen bougie draaide ik de draad niet goed. Paar keer opnieuw gedaan en toen zat ie weer goed maar de draad is wel beschadigd. Er zal dus slijpsel in de cilinder zijn gevallen.

Nu wil het blok niet meer starten.
Heb gekeken of de bougie vonkt en dat doet ie.
Heb met perslucht (later) alles schoongespoten, motor gedraaid met bougie eraf en zelfs met uitlaat eraf.
Heb zelf met startpiloot geprobeerd maar geeft geen pukkel alleen heel soms een plof in de uitlaat.

Wie helpt me want ik begrijp het niet!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 4:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
heb je nog wel voldoende compressie ??.
kan zijn dat er meschien wat stukjes slijpsel tussen je kleppen vast zit en die dus niet goed afdicht.

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 5:59 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
hoi
Dat moet het bijna wel zijn...
En of ik genoeg compressie heb weet ik niet, heb geen meter hiervoor.
Nog een tip als er wat tussen de kleppen zit?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 15, 2011 8:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
Met benzine proberen uittespoelen? maar die zooi kan wel je cilinder beschadigen.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 7:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 08, 2009 7:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Lelystad
Als ik jou was zou ik de kop demonteren zodat je zeker weet dat alles eruit is.
Ook omdat je er het beste nu een helicold (als ik het zo goed schrijf) in kunt plaatsen.
Dat draad blijf je nu problemen mee houden.
Een goede tip bij losdraaien de eerste slag met een goede bougiesleutel en dan verder met de hand en bij vast draaien visa versa.
Dit omdat je bougie sleutel tegen het kleppen deksel komt en je daardoor de bougie scheef trekt. Heb dit zelf ook ondervonden.

_________________
http://www.KartServicesLelystad.nl en http://www.nab.nu/nfk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 10:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Dicht je bougie nog wel af? (omdat je zegt dat je draad verrot is)

Een helicoil kan, maar mooier zijn van die draadbussen. Die lijken op helicoils maar dan gasdicht. (weet niet hoe die krengen heten)

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 16, 2011 3:26 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
hij draait nog wel erin en kan hem ook nog vastzetten zonder dat ie dol draait of zo...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2011 8:05 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
kan ik bv gastape om de bougie doen??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 11:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
zolang die gasdicht afsluit lijkt me wel. maar trilt hij dan niet los?

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 2:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Volgens mij is gastape niet geschikt voor hoge temperaturen

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
om je compressie te meten heb je niet perse een meter nodig.
je kunt om snel te kijken ook je vinger op het bougie gat houden en dan aan de trekstarter trekken.
kun je je vinger niet op het gat houden zit het met je compressie wel goed en zit het probleem ergens anders in.

geen gastape op bougie gebruiken !!.
via de draad van je bougie voer je warmte van de bougie af richting de cilinderkop.
als je daar type tussen gaat doen word deze warmte afvoer een stuk minder + dat het met die tempraturen niet houd.
dan kun je beter even langs een automatriale zaak gaan en vragen voor een helicol of een speciaale bus die je er in draait zoals eerder is gezegt.

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2011 5:50 pm 

Geregistreerd: zo mei 15, 2011 3:26 pm
Berichten: 16
had een klein beetje vloeibare pakking erop gesmeerd en toen ging het ook niet maar ineens liep ie een aantal slagen maar daarna niet meer.....
Startpiloot in de luchtinlaat doet ie ook geen pukkel op...

Kan iemand vertellen hoe ik de kleppen kan demonteren/schoonmaken??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 4:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Waar zit je ergens? Ik heb hier wel een compressiemetertje liggen die je mag gebruiken en volgens mij moet passen.

Kleppen demonteren kan, mocht je dit willen doen, door de cilinderkop eraf te trekken en dan de schoteltjes eruit te frutten. Is niet altijd even makkelijk, je moet die schoteltjes tegen de veerdruk van de klepveren in drukken en dan kunnen ze van de klepsteel af.

Wel even een nieuwe koppakking bestellen om de kop weer terug te kunnen plaatsen.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 5:22 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
ook een nieuwe voetpakking is mij een keer verteld door de bromboer.
want de druk is eraf geweest ofzo

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 6:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
GX200 heeft geen voetpakking.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David