Auteur |
Bericht |
Backlash
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 3:45 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Hi, Ik vind dat m'n YZ125 nogal rookt, het is een wit/grijze rook. M'n water niveau blijft goed, cylinder/kop pakkingen vervangen. Nou weet ik dat er aan de koppeling zijde een keering zit op de krukas. Het zou kunnen zijn dat deze lek is en carter olie aanzuigt. Dat zou de rook verklaren. In de bocht van m'n uitlaat is het ook zeik nat van de olie. Ik wil de kering vervangen, maar weet iemand of deze keering is te vervangen door alleen de kant van de koppeling te verwijderen of moeten de carter helften gescheiden worden. hier een plaatje, keering is nr.9 op de foto: Wie weet het?
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 3:54 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
meestal is witte rook olie in de motor.. ergens een kering lek ofzo? keering erin drukken hoeft je blok volgens mij niet uitelkaar voor. en eruit halen ook niet lijkt me.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 4:06 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: ergens een kering lek ofzo? Ik denk het, en de enige manier dat er olie in de cylinder zou kunnen komen is door de olie keering die aan de kant van het koppelingshuis zit. als ik alleen dat deel eraf hoef te halen en langs die kant de keering zou kunnen verwijderen en er een nieuwe indrukken zou dat mooi zijn.. Want ik zou graag de 29ste naar de meeting gaan zonder heel berghem in de rook te zetten
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 4:16 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
heb dat bij onze benzine maaier.. als ik hem opz n zei leg om wat gras weg te plukken en ik start m is de nieuwe pausss opgestaand heel de straat vol spiierwitte rook.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
golfje21
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 4:34 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
als hij echt lekt op de bakolie moet je ook merken dat je olie pijl zakt. rookt hij ook als de motor goed op tempratuur is ?.
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
|
ronald1971
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 4:47 pm |
|
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 8:43 pm Berichten: 188 Woonplaats: Sint-michielsgestel
|
Ik heb een rm 125 blok , en heb beide keerringen vervangen (water en olie kant ). Het waterpomphuis zit bij mij vast aan de karterdeksel van de koppelingzijde. Op het moment dat ik er de karterdeksel af had gehaald, kwan de as van de waterpomp mee. Zo kun je makkelijk de oliekeerring vervangen. Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou blok is , maar het is het proberen waard... succes
_________________ een bocht ga je pas te hard in als er 2 wielen van de grond komen....
MS met TM cross
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 5:30 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik heb hem warm gedraait op 50 graden, dan ff stationaire laten draaien dan een paar keer gassen en de hele straat staat vol witte rook. Het lijkt wel een rookmachine voor op het podium Ik heb zojuist toch de motor open gehaald, koppelings platen eruit gehaald maar krijg de moer van het huis niet los. deze moer bedoel ik: Is dit normaal draad? ik bedoel linksom los en rechtsom vast? En deze keering zou lek moeten zijn. Ik kan hem lang deze kant vervangen als ik het koppelingshuis er maar af kan krijgen.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 6:17 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Heb bij mij het koppelingshuis eraf gehaald en heb dat met een luchttol gedaan en was gewoon normale draad wel de moer met loctide vastgezet!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 6:32 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Las net ook ergens wat wanneer je de speciale "clutch removal tool" niet heb dat je het ook kon proberen met een lucht slag/moet sleutel. De buurman heeft deze liggen dus morgen weer ff proberen. Vast zetten is van latere zorg, dat zou op 80NM moeten maar dat zien we dan wel weer. Waarom loctide? Er zit een borgring onder de moer die je moet ombuigen, of was je die kwijt
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
sebastiaan90
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 6:39 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
Ik heb een oude stalen koppelingsplaat met een 3 boutjes vast gezet op een oude kurken koppelingsplaat. Dan verbind je het binnenhuis van de koppeling met het koppelingshuis. Vervolgens een doek tussen het tandwiel van het koppelingshuis en het tandwiel van de krukas duwen, dan blokkeer je de boel en draai je het zo los
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 6:50 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Bij mij zit er geen borgring dus met loctide vastgezet.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 7:38 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
hier mijn ode aan de paus! http://www.knetterskelter.nl/forumimages/knetterskelter.wmvDit was met het kartforum meeting... wit/grijze rook uit de uitlaat. Later werd het minder (waarschijnlijk omdat het olie niveau lager werd) of de motor warmer was. In iedergeval niet goed... water is het niet, keeringen zijn daarvan vervangen + de as van de waterpomp. Zit ook geen water meer in de olie... dus alleen dit rook probleem nog op te lossen
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 9:29 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Stoomlocomotieffje volgens mij toch echt iets met olie dat mee verbrand, wel erg witte rook. welke 2 takt olie gebruik je? al denk ik niet dat het probleem daar zit.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: za mei 14, 2011 9:58 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Ik smeer alles met putoline.. mx5 mengsmering en gp10 gear olie.
Vd week ff een nieuwe keering steken, alles weer in elkaar schroeven en dan weten we het!!
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|
Backlash
|
Geplaatst: zo mei 15, 2011 1:20 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Heb bij mij het koppelingshuis eraf gehaald en heb dat met een luchttol gedaan en was gewoon normale draad wel de moer met loctide vastgezet!!! Dat deed het hem... lucht/slag tol kreeg hem los
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
|