Auteur |
Bericht |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 4:10 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
En jij kletst uit je nek, want hier is helemaal niks aan bewerkt. Zo uit de doos...
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 4:32 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Vroegah zagen die uitlaatspruitstukken er anders uit, hij zal best bewerkt zijn, maar gewoon door Rotax zelf, waarschijnlijk gewoon een andere leverancier of andere productiemethode. Ik kon er in het regelement van de Chrono in ieder geval zo snel niets over vinden, zo'n beetje elk onderdeel is beschreven behalve het spruitstuk
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 4:41 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Dit is een 2009 spruitstuk die je op de foto ziet, dus kan nooit dat die niet meer mag, want de 2010, die heb ik op een andere blok zitten, ziet er exact hetzelfde uit.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 7:47 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat die nogal ingeslagen is door het trillen van de uitlaat tov de motor waarschijnlijk als je er een nieuwe opzet lekt die niet meer
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 7:56 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Tegen wie heb je het nou? Haha, die van mij op de foto's lekt iig helemaal niks.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 8:30 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nouja je zegt het zelf al dat die zich gaat vormen naar de uitlaat dit gaat netzolang door todat die gaat lekken denk ik maar ik ben geen max kenner duss
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 10, 2011 8:37 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Ok snap wat je bedoelt, maar is niet het geval, hij vormt 1 keer en dan blijft ie eigenlijk zo, als je er dan een andere uitlaat opzet, oud type, andere hoek, dan vormt ie zich daar weer na maar blijft ook zo. Maar hij gaat niet lekker na verloop van tijd.
|
|
Omhoog |
|
|
gofast
|
Geplaatst: wo mei 11, 2011 5:32 pm |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm Berichten: 32
|
Sorry bedoel het niet verkeerd. Maar dit is gewoon niet origineel, en als iemand hier protest voor in dient wordt je gewoon gediskwalificeerd.
Ik citeer:
"De motoren mogen in geen enkel geval bewerkt worden en moeten ten alle tijden uitsluitend met originele Rotax onderdelen, welke specifiek ontworpen en geleverd worden voor de FR125Max motor, uitgevoerd zijn, tenzij expliciet anders vermeld in dit reglement of aanvullend reglement 2011."
Hier zijn maar 2 flensen voor (part nr: 208.084) en voor de mini's met restrictor (208.084.1)
En als dit zich al vormt op een plek waar een expansie uitlaat amper druk opbouwt, dan zag jouw expansie uitlaatje er nu als een ballon uit.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: wo mei 11, 2011 5:46 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zolang er in het reglement echter niet gespecificeerd is hoe een uitlaatspruitstuk er origineel uit dient te zien, kan niemand stellen dat het achteraf bewerkt is. Iedere eventuele bewerking kan ook gewoon door Rotax zelf aangebracht zijn. Dat het spruitstuk van Martijn er niet hetzelfde uit ziet als dat van jou, betekent niet automatisch dat hij dus lekker aan het tunen is geslagen. Ik heb zelf te weinig spruitstukken van Rotax gezien uit de verschillende bouwjaren om te kunnen stellen dat deze niet gewoon zo door Rotax geleverd is, en gezien het feit dat Rotax regelmatig productiemethodes en toeleveranciers wijzigt (het artikelnummer wijzigt dan lang niet altijd mee), sluit ik het zeker niet uit.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo mei 11, 2011 5:47 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Man dat ding is orgineel zeg ik je toch, is helemaal niks aan bewerkt... Komt zo uit de doos, deze hier heeft mss al 30 uur erop zitten, maar heb op een ander blok een nieuwe erop gezet en die zag er na 1 dag ook gelijk zo uit. Protest omdat ik orginele rotax spullen gebruik? Haha. Wil je naam wel eens weten en hoe ver je in de sport zit. Want als een recreant of iemand van de technische controle ofzo dit tegen mij zegt is wel een groot verschil voor mij.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo mei 11, 2011 6:42 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hmmm ik moet wel toegeven dat de techninsche kontrole bij de nab ook niet zo hoogstaand is
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: wo mei 11, 2011 7:03 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Ik zie niets vreemds aan dee flens maar ik zal de volgende wedstrijd eens een inspectie uitvoeren bij Martijn Uitlaat goed recht op de flens monteren is een must en niet te rijk rijden. Bij een max hoef je die zwarte rommel niet te hebben als je de juiste sproeier pakt.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo mei 11, 2011 7:22 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
@ Joris, afgelopen nk was de inspectie idd bijzonder laag. Ze hebben bij ons helemaal niks opgetrokken, nog geen luchtfilter. Laatste nk in 2010 hebben ze heel m'n blok opengegooid. Begrijp de verandering niet, terwijl ze juist op de planning van 2011 strengere controles hadden staan... @ RAM Racing, op zo'n manier wil je toch niet winnen? Nee, in of op mijn blok zul je niks verkeerd kunnen vinden. Vind het gewoon zielig als je een aangepaste motor nodig hebt om te winnen.
|
|
Omhoog |
|
|