Auteur |
Bericht |
Spasta
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 1:09 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Wat Brianberto zegt van de teflon spray kan ik op zich nog wel inkomen. Dat is vuil en water afstotend denk ik? Heeft WD40 deze eigenschappen ook?
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 1:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
dan zou je kettingspray kunnen gebruiken( wat ze op mountainbikes gebruiken).. dit is ook teflon basis volgens mij
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Brianberto
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 4:45 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 8:32 pm Berichten: 80
|
Inderdaad met een compressor. Maar na een uitgebreide douche met remmenreiniger. Vuil is er dan toch af? Kettingspray is op basis van teflon, maar in verhouding nog te veel vet. Ik bedoel dus 100% teflonspray. Dat lagers vet moeten zijn, is volgens mij een idefix...
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 4:49 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Komt allemaal niet zo nauw hoor... Nogmaals, wd40 erin en klaar.
|
|
Omhoog |
|
|
Brianberto
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 4:52 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 8:32 pm Berichten: 80
|
Het is inderdaad geen hoofdzaak. Maar veel vet betekend een vette, vieze boel en een vette achteras; en dat kan het "kruipen" van de wielklossen veroorzaken.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 4:54 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
En daarvoor krijten we de achteras op die plekken weer vol.
|
|
Omhoog |
|
|
Brianberto
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 4:56 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 8:32 pm Berichten: 80
|
Krijten? Vertel...dat ken ik niet?
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 4:57 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Gewoon op de plek waar de klossen en het tandwiel zit, met krijt erop tekenen.
|
|
Omhoog |
|
|
Brianberto
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 5:00 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 8:32 pm Berichten: 80
|
Vetkrijt
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 5:47 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
wegenbouw kruit suuuprr spull.. hoe je eraan komt? gewoon naar een stratemaker lopen.. en tadaa
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 6:14 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Heb zelf gewoon stoepkrijt gepakt uit de kast, nog van de kinderjaren.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 9:56 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
kinderjaren is voor mij al weer lang geleden 27 worden voeld best oud maar stoepkrijt is zo weg als je eroverheen veegt. wegenkrijg is beetje vet achtig. vind ik persoonlijk fijner dat het beter blijft zitten.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 10:50 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
BuijsProjectRacing schreef: Gewoon op de plek waar de klossen en het tandwiel zit, met krijt erop tekenen. Dit is dan voor de positionering van de tandwiel support en klossen als je ze los gaat halen en voor tussen de stints door? Nu we het toch over positionering hebben: Als een achteras gedemonteerd wordt en helemaal kaal wordt gemaakt (geen merktekens meer). Hoe wordt deze dan in het midden geplaatst? Zijn hier vaste referentiepunten voor, zoals bijvoorbeeld de lager supports ofzo?
|
|
Omhoog |
|
|
Ben.
|
Geplaatst: wo mei 04, 2011 12:27 am |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
Je zou de 2 uiteindes van het as kun je opmeten ten opzichte van 2 vaste punten even ver van beide uiteindes. Bijvoorbeeld de buitenkanten van de lager supports. Meet de afstand tussen de beide buitenkanten van de lager supports en de uiteindes van het as en zorg dat deze exact even lang zijn.
Trouwens, hebben de lagers kunststof keeringen of stalen keeringen? Als de lagers kunststoffen keeringen hebben, kun je de keering uit de lager wippen met een dunne platte schroeven draaier en alle rotzooi eruit spuiten met remmenreiniger om vervolgens in te vette met lager vet. Werkt prima.
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo mei 04, 2011 5:46 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Nee, dat krijt gebruik ik om te zorgen dat de klos het en tandwiel veel minder makkelijk kunnen bewegen. Met krijt kan je iets juist echt vast draaien.
|
|
Omhoog |
|
|