Auteur |
Bericht |
sammy
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 8:14 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Hallo allemaal, Mijn nieuwe kart heeft het Birel (voor)remsysteem en aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb zat ik met een vraag: waarvoor dienen de 3 draaiknopjes op onderstaande foto en hoe zouden ze standaard moeten staan? Uploaded with ImageShack.us
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 8:16 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Die knopjes dienen om : - de 2 kleintjes om de evt speling van de voor of achterremmen op te heffen - de grote is om het balans tussen de voor en achterremmen in te stellen
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 8:21 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Wat bedoel je precies met speling? Voel je dit tijdens het rijden?
Kan je de grote draaiknop tijdens het rijden aanpassen? Dankje!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 8:29 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als je de rem induwt moet je rem leveler ongeveer recht staan dat kun je met de twee stellen en ook de voor spaning
die andere is voor de balans blokkeerd die achter dan de balans naar voor is die heel onrustig tijdens het aanremmen dan de balans naar achter
over het algemeen zal die net wat meer op voor staan
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 8:40 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Wat bedoel je precies met rem leveler?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 8:42 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de remleveler is dat ding waar die ene knop aan zit (waar de remstang van 1 naar 2 gaat)
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 9:09 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Met de twee kleine kun je het pedaal zo afstellen dat de vrije slag zo klein mogelijk is, dus dat je niet eerst je pedaal een aantal centimeters in moet trappen voordat de rem in werking treed. De buitenste remcilinder is voor de voorrem en de binnenste voor de achterrem. Het is dus de bedoeling dat je ten eerste de vrije slag van het pedaal zo klein mogelijk houd, en ten tweede dat je je rembalans goed hebt staan. Je rembalans is de verhouding tussen de voorremmen en de achterrem, dus bij het intrappen van het pedaal gaat bijvoorbeeld 50% van de rem druk naar de voorrem en 50% naar achteren. Dit kan dus ook 60/40 of 40/60 zijn, behoorlijk persoonlijk dus. Met de stelschroef aan de zijkant kun je dus de voor/ achter verhouding (beperkt) verschuiven, ben je hiermee uitgesteld dan kun je de grove instelling doen door de stelmoer op de remcilinder.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Trouwens een super systeem dat Freeline, ik heb er veel plezier mee.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di apr 26, 2011 9:11 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Nu moet je het snappen !
Zo niet... dan horen we het wel weer !
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
sammy
|
Geplaatst: wo apr 27, 2011 6:13 am |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
Fantastisch beknopte uitleg! Nu nog de theorie omzetten naar de praktijk. Dank aan allen!
|
|
Omhoog |
|
|