Auteur |
Bericht |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do apr 07, 2011 11:12 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Alleen niet-karters noemen ziets een kart. 
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 11:33 am |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
 En toen werd het stil,ik zit nog steeds te wachten op het motornummer:)
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 12:13 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Jammer, dan blijven er twee opties over denk ik: a) verder zoeken en b) langsgaan en alles goed bekijken en beluisteren.... (als je er toch heel gaat kun je het motornummer zelf checken en alsnog navragen bij Tal-ko).
En langsgaan kan nooit kwaad, dus wat let je ? Succes.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 4:47 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Aan de algehele staat van een kart kun je aardig aflezen wat voor soort eigenaar erbij hoort. Een hele smerige kart hoeft per definitie niet slecht te zijn maar geeft wel aan dat er pas dingen vervangen gaan worden als ze stuk zijn. Ik ben van mening dat je bij een kart die er goed verzorgd bijstaat je er vanuit kunt gaan dat die met de nodige zorg onderhouden is. Ook kun je als je een motor hoort lopen wel een redelijk oordeel krijgen over de staat ervan, het aantal uren blijft altijd moeilijk.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 6:25 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Kijk anders even bij de andere TKM die is nu los te koop misschien geeft hij wel de gevraagde info!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
hendriksjohan
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 6:42 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 20, 2011 7:28 pm Berichten: 11 Woonplaats: Uitgeest
|
Die gegevens heb ik hem al gegeven Ik kan alleen geen concrete info geven wbt de draaiuren. Mvg Johan
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 6:51 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Kijk, dat is nou een eerlijk antwoord Starten, luisteren, beoordelen en handelen 
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 7:34 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
Moest het niets worden met deze in gent kunnen we verder praten  Ik heb nu een vraag gedaan voor eens te gaan kijken,we zien wel nu. Veel ken ik niet van deze motoren dus das moeilijk om te beoordelen:)
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 7:36 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Inderdaad wat 954rr zegt; je hebt twee opties, dus kies degene die je het beste overkomt en waar je de meeste informatie over krijgt. Het exacte aantal draaiuren is altijd moeilijk, maar als de verkoper wel aan kan geven dat het bijv. circe 30 uur is, dan zit je goed. Een TKM heeft pas bij 80-100 draaiuren een revisie nodig.
Ik zou inderdaad beide gaan bekijken en beluisteren en dan bepalen wat je gaat doen.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
hendriksjohan
|
Geplaatst: ma apr 11, 2011 9:49 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 20, 2011 7:28 pm Berichten: 11 Woonplaats: Uitgeest
|
Citaat: Moest het niets worden met deze in gent kunnen we verder praten Ik heb nu een vraag gedaan voor eens te gaan kijken,we zien wel nu.
Veel ken ik niet van deze motoren dus das moeilijk om te beoordelen:) Ik vind het helemaal goed. De koffie staat in ieder geval klaar. Mvg, Johan
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: vr apr 15, 2011 5:17 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
Morgen ga ik normaal gaan kijken in gent,dan weet ik meer. Ondertussen handleiding voor mezelf maken:) Stukken met een ? zijn dingen die ik niet zeker weet
onderhoud:
iedere kartdag
--olie vervangen om de 1/1,5/2 uur? (olie:Castrol EDGE Sport 0W-40) moet altijd gevuld zijn tot zichtglas -oil catch bottle ledigen kuisen met? (Enduro breather system?)
wanneer nodig -koelwater met anti-freeze aluminium engine net boven de radiator core
om de 10 uur -oliefilter om de 10 uur kuisen dop best afkuisen met? rondom rond kuisen zodat er geen vuiligheid engine binnengaat
-koppeling om de ? kuisen
om de 15 uren beetje vet(welke? geen kopervet) op de sprocket roller cage?
Noise Box & Air Filters luchtfilters wassen in benzine of en drogen? . The fitting of cable ties around the O/D diameter of the filters is recommended.
onderdelen:
brandstof superplus 95 of 98 of ?
bougies normaal NGK CR10EIX zeer koud are CR8EIX koud -> normaal CR9EIX warm DENSO U34ESNZU gap 0.026” Only use fingers to re-enter plug back into its thread to avoid cross threading and damage and then tighten with plug spanner.
koude start: iemand in de kart ignition switch off starter spinnen 4 keer 2seconden ignition on choke starten spinnen zonder gas te lossen als de engine start starter eraf halen paar seconden laten lopen zonder revven na minuut choke naar beneden stationair => 2250/2325 rpm
This can be adjusted with the silver coloured large slide screw on the side of the carb in line with the throttle cable & carb slide. Do not confuse this screw with the smaller one nearer the engine (this smaller screw should be set at around 1.5 turns out from closed on normal jetting and needle clip position). This smaller screw may have to be adjusted either outwards or inwards if engine keeps stopping of faltering on correct rpm tick over. If setting of this screw exceeds 2.5 turns out then a larger than standard 45 pilot jet should be fitted. As the engine warms use the slide screw to set tick over speed. You must ensure that it is not ticking over too fast or the clutch will start to drag which will cause excessive wear. Once the engine temp gauge shows around 50C switch the engine off and carry out two important checks. Leave for 5 minutes, then with the kart level; make sure that the oil level is at the top of the sump sight glass, topping up if necessary. If you overfill with oil, the condenser overflow plastic bottle will quickly fill so only run engine with correct levels. Second carefully remove the radiator cap when cool and make sure that the water level is still just above the top radiator core. Replace the cap. You may now start the engine and take the kart out onto the track to follow the running in process.
notes: We recommend that an in line fuel filter is used in the fuel supply pipe to pulse pump.
carb jetting: 122
You can feel if you have gone too small on main jet by the engine holding back in a certain area of the rev range. If engine feels like it is holding back on standard jets try jetting up. For best carburation & running results we recommend that engine is raced at around a running temp of 70 - 80C on standard radiator and 60 – 65C on Enduro radiator
with a 12 tooth clutch sprocket. A good starting point for gearing is 12: 68.
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankje
|
Geplaatst: vr apr 15, 2011 9:38 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
-oil catch bottle ledigen kuisen met?Ik haal die altijd na een dag rijden los en leeg hem , en de rest maak ik schoon met een doekje -koelwater met anti-freeze aluminium engine net boven de radiator coreIk heb gedestiliseerd water erin zitten (voorkomt kalk aanslag en anti freeze wordt niet helemaal op prijs gesteld ivm als het op de baan ligt het spekglad is) -oliefilter om de 10 uur kuisen dop best afkuisen met?Ik gebruik een bakje benzine om deze schoon te maken -koppeling om de ? kuisen om de 15 uren beetje vet(welke? geen kopervet) op de sprocket roller cage?Laat ik je van de week nog even weten/ of een van de andere (ex) TKM eigenaren  Iengeval heb je je al goed verdiept in de motor  Dan rest me maar 1 ding om te zeggen en dat is Veel Succes!!
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben.
|
Geplaatst: vr apr 15, 2011 10:05 pm |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
750 voor een motorblok vind ik persoonlijk erg veel... Voor dat geld heb je een goed Japans drAiend blok in redelijke staat. Vaak en complete auto...
Draaiuren zijn daarintegen erg moeilijk te controleren. Wel bepaalde slijtage delen mits mogelijk. Denk aan zuiger, zuigerveren, cilinder en cilinderkop. Voor de rest word het lastig.
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 8:03 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Ben ligt eraan wat je voor die 750 euro krijgt!!!!!! Voor een 100cc is het veel maar voor de meer gangbare motoren ben je het er wel voor kwijt hoor!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 9:09 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Is wel een nette prijs voor de TKM mits hij helemaal kompleet is met luchtfilter uitlaat enz.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |