Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kuipstoel vragen
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 3:21 pm 

Voordat ik ga rijden met me kart in de toekomst, wil ik goed kunnen zitten. Dit bepaald immers hoe je deels rijd.

Maar goed, het probleem; aangezien ik vrij lang ben kom ik met mijn shouder bladen precies op de bovenste rand van de glasvezelen kuipstoel. Dus is mijn vraag is, zijn er glasvezelen kuipstoelen met verlengde rugleuningen? Heb heel veel kuipstoelen op Marktplaats, maar ik heb geen idee wat de maten zijn en/of die verlengd zijn ja of der nee...

En dan de volgende vraag, hoe zit het met die inzet stukken? Moet ik zie op maat laten maken? Kan ik die ergens kant-en-klaar kopen? Gewoon zo een glasvezelen kuipstoel lijkt me zo hard in snelle bochten... Tenzij die echt goede pasvorm heeft. Misschien dat ik er een Sparco race stoel op monteer, haha.

- Ben

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Kuipstoel vragen
BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 3:55 pm 

Tilet T8 stoeltjes zijn 1/4 bekleed dus zit er al een stukje stof in.
vol beklede stoelen is niks. rijd je door de regen hebje heel de dag een natte reed.

en ja maten zijn er erg veel. ms/m/ml/xl/xll en nog wat maten.
Beste is gewoon naar een kart shop rijden. een bekend merk stoel pakken( tilett) en gewoon gaan passen.
want ik had bijv van een vol beklede stoel maat L en van een t8 stoel heb ik xl en zit ik strakker in.
maar volgens mij zijn het kwa hoogte standaard maten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 4:28 pm 

Je hebt ook nog verschil in de heup dikte etc.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 5:08 pm 

Merk maakt geen hol uit. Glasvezel = glasvezel. Enkel de ene merk zal het wat dikker, dus steviger en zwaarder als de andere. Ik kan zelf ook een kuipstoel maken, desnoods van carbon, maar ik heb geen goede mal. Misschien is dit de beste optie als ik een verlengde rugleuning wil hebben...

Ik rij trouwens niet in de regen, dus nat zal die niet worden. Bekleden zal ook njet zo'n probleem zijn. Hier op de markt elke donderdag is een kraam met alleen naar foam. Spuitlijm tussen de kuipstoel en het foam en het plakt.

Ik zat al te denken om inderdaad naar een kart shop te gaan. Anders geef ik mijn lichaams maten doorgeven aan een kartshop. Die kunnen er misschien wel wat mee.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 6:36 pm 

Ben,

Er zijn zat rijders die ook groot zijn en die met een normale (lees: geen verlengde rugleuning) rijden en die zitten goed.
Kan ook zijn dat je iets onderuit gezakt zit waardoor je schouderbladen juist net wel/niet op de rand leunen.
De zijkanten moet je niets aan doen, op het moment dat je een ribprotector draagt dan is dat vaak net dat beetje ruimte extra
die je nodig hebt om de speling op ribhoogte op te vangen.
Ikzelf heb een Tillet T8 maat ML, deze zit kwa heub lekker strak, echter qua ribhoogte eigenlijk te wijd... door het aantrekken van mijn
ribprotector zit het ook boven ideaal.

Ja je hebt stoelen met verlengde rugleuningen, echter die worden vaak alleen bij jeugdrijders gebruikt ivm evt nekbelssures bij
een aanrijding van achteren.
Zelf denk ik niet dat jij die nodig gaat hebben, we hebben hier op het forum zeker een aantal rijders die net onder of zelfs boven de
1.95 mtr zitten.

Kijken wat hun ervaring is en evt advies.

suc6

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 6:56 pm 

ik ben iets langer dan 1.90
Ik heb mijn stoel redelijk ver gekanteld naar achter.
Of het helpt met jou probleem weet ik helaas niet.

Veel succes

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 7:43 pm 

Hoi Ben,

Ik heb vandaag een kartstoel gekocht bij paauwer kart racing in roosendaal. Het was een aanbieding op hun webshop.
Nieuwe stoel (xl) voor 17,50. Geen geld vind ik zelf... maar om jou vraag te beantwoorden, hij is iets lager van achter dan mijn Tillet stoel.
Misschien omdat hij lager is je geen probleem met je schouder bladen heb??

Tim

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 7:47 pm 

Thanks voor jullie adviezen. Zelf ben ik 1,94m. Een rib-protector zal ik niet nodig hebben. Ik rij voor me hobby, niet voor de racerij.

Wat betreft de verlengde rug leuning, het hoeft niet zo hoog als me nek, een cm of 5 is genoeg zodat ik én rechtop kan zitten én geen schoiderbladen over de rand komen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 8:42 pm 

ik rijd ook voor de hobby, echter ben ik er heel snel van terug gekomen van het id dat een ribprotektor niet zo nodig is.
je hoeft niet zo heel raar te doen om flink last te kunnen krijgen van je ribben, zelfs al van een relatief simpel rondje trainen kan het wel eens fout gaan....

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 8:52 pm 

Het ligt een beetje aan de persoon / bouw denk ik. Zelf nooit een ribprotector gebruikt, en nooit ergens last van.
t's denk ik voor iedereen anders... afijn, als je wel last krijg ga je er zelf wel 1 gebruiken :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 13, 2011 8:53 pm 

Citaat:
Ja je hebt stoelen met verlengde rugleuningen, echter die worden vaak alleen bij jeugdrijders gebruikt ivm evt nekbelssures bij
een aanrijding van achteren.

Dat is niet het type stoel dat Ben bedoelt. Die stoelen voor de mini's hebben een soort ingebouwde rolbeugel, en gaan tot achter de helm.
Ben is opzoek naar een "gewone" stoel met een wat langere rugleuning, en die bestaan gewoon :)
Bijvoorbeeld deze:
http://kartsitze.de/Kartsitze.de/Produk ... 0Sitze.htm

Volgens mij had ChrisW ook een stoeltje met een verlengde rugleuning, misschien heeft hij dus nog andere handige tips.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 12:33 am 

Dat is inderdaad geen geld Backlash. Op marktplaats staan kuipstoelen vanaf 5 euro. Misschien dat ik zoiets kan verbouwen...

Inderdaad David! Dat is precies wat ik bedoel! Ik zal is gaan meten en kijken welke maten ik nodig heb. Bedankt!

Met een beetje kijken, meten en vergelijken komt 't wel goed.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 1:29 pm 
Zoek en gij zult vinden....

Tillet kart seats

Als zijvlakken, zitvlak, of rugvlak kun je ook een metertje inloopmat bij de Gamma kopen en deze vlakken daar uit snijden.
Plakken met kontaktlijm, eventueel waterbestendige lijm.

Benno

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 4:02 pm 

Waarom zou ik zoeken als ik op een forum zit vol met kenners? Als iedereen alles zou moeten opzoeken zou een forum weinig zin hebben...

En zoals ik al zei kan ik wat zachte foam halen op de markt die hier is elke donderdag en dat in me stoel plakken en op maat snijden.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 14, 2011 7:55 pm 

Ook al rijdt je alleen voor de hobby, ik zou sowieso een ribprotector kopen, zeker als je wat langer bent. Ik rij ook alleen voor de hobby...en heb in 1 jaar vier keer mijn ribben gekneusd...zelfs ondanks een ribprotector. En dat is geen pretje :evil:

In al die tijd dat ik stil heb moeten zitten, heb ik veel op het internet gezocht naar oorzaken/oplossingen en ontdekte dat ik in ieder geval niet de enige was met gekneusde en zelfs gebroken ribben door het karten (en dat komt niet door crashes maar puur door g-krachten en hobbels). Ik heb er nu geen last meer van door een op maat gemaakte ribprotector en, om terug te komen op de hoofdvraag, een hoger stoeltje. Ik had geen probleem met mijn rug, maar de bovenste zijkant van de stoel kwam exact op mijn onderste riblaag en heel laag op mijn ribprotector (waardoor telkens mijn onderste ribben kneusden). Het nieuwe stoeltje is ruim 5 cm hoger en de zijdelingse krachten worden veel beter verdeeld.

Ik kan je helaas alleen vertellen dat er dus hogere stoeltjes bestaan (naast de stoelen waar David naar verwijst). Ik heb het gebruikte stoeltje op marktplaats gevonden en de vorige eigenaar heeft hem totaal zwart gespoten waardoor niet meer zichtbaar is wat het merk is. Ik heb op internet in ieder geval nog nooit een afbeelding van de stoel gevonden. Dit geeft me ook een angstig gevoel... als het huidige stoeltje kapot gaat, dan zou ik niet weten waar ik een vervangend stoeltje zou kunnen vinden. Laatst brak de stoelsteun van mijn frame en ik was dan ook meer bezorgd over beschadigingen aan de onderkant van mijn stoel dan over mijn gebroken frame :mrgreen:

Klinkt gek, maar als je een keer gekneusde ribben hebt gehad en weken lang zelfs niet normaal kunt ademen, lachen en slapen dan snap je wel wat ik bedoel :mrgreen:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende