Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ] 

zou jij voor een replica motor kiezen
JA veel motor voor je geld 16%  16%  [ 6 ]
JA maar enkel om te trainen of voor recreatief gebruik 19%  19%  [ 7 ]
NEE die rommel komt niet op mijn kart 65%  65%  [ 24 ]
Totaal aantal stemmen : 37
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 6:30 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm
Berichten: 260
als ik jouw was zouw ik nog steeds ondanks de kosten toch voor een rk1 gaan daar
heb je nooit onderhoud aan en et is toch een blokje met wat pit
maar iedereen zijn eigen mening hoor
:lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 6:35 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
een rk1 ligt wel op het dubbel vn de prijs ! daarvoor kan ik al heel wat onderhouds doen of een paar setjes banden kopen he de rk1 geeft misschien een schijntje meer vermogen maar voor de hobbyrijder maakt dat extra honderste van een secondje niet uit he ;-)

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 6:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik weet niet of je als particulier ook een motor kan bestellen bij sym. dat zou je zelf ff moeten uitzoeken. er zit al wel een olie koeler bij. filmpje komt er wel :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 6:45 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
misschien ebay is afschuimen of even bellen naar importeur of mailtje naar fabriek sturen ;-) die olie koeler is echt een voordeelverlengt de levensduur enorm , je hebt ook vloeistofoliekoelers das wel extreem duur voor wat het is en ik weet ook niet of het op kartmotoren bestaat eens uitzoeken voor de mijne :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 7:09 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
hendrik is deze de rk1?

http://www.scootertronics.com/gy6engine.html

? schijnt sym te zijn

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 7:13 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
er staat wel zonder carbs en brakes
zonder carbu versta ik maar zonder remmen?
effe hypotetisch gezien als ik deze koop kan ik mn dellorto toch over zetten ? een 30mm

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 7:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
Dit is geen rk1 maar gewoon een scooter blok ( voor een motorscooter overigens )
Bij deze motoren zit er inderdaad een rem op het blok zelf.
Ik zou deze dus zeker niet kopen en opzoek gaan naar een ander

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 7:24 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
oke thx ;-)

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 8:23 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
in de comments lijken er veel replica fans te zijn maar de poll is verpletterend opgeteld hebben de replica's maar 34 % voor hun :p

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 9:30 pm 
Ik heb geen RK1, GX, Loncin of wat dan ook!

Maar dit draadje is 80 % onzin!
DE RK1 en alle gelijkvormige motoren zijn in de basis een oude Honda motor die Honda zelf op scooters gebruikTE., dus al jaren niet meer levert.
SYM, Kymco, Keeway etc. zijn allemaal derivaten van, waarbij de één wél kwalitatief beter is dan de ander.
Ze leveren allemaal duidelijk minder vermogen dan een RK1
Als je een goede kartmotor wilt, zijn deze derivaten niet geschikt voor een kart.
Het koppel en pk loopt anders, evenals het toerenbereik en de belasting.
Op smeringgebied zal er ook het een en ander gewijzigd zijn, van druk tot cartervorm etc.
Waarom is de kartuitvoering van de 250 Loncin bij AMZ meer dan drie keer zo duur?(€ 3000.--)
Juist vanwege de wijzigingen in vermogen en last but not least de houdbaarheid in het kartgebruik.

Zelf info zoeken voor je begint te vragen is ook een kunst :roll:

Sorry, moest er even uit. :mrgreen:

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 9:57 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
benno zelf info zoeken is ook een kunst je ,heb ik dan ook gdn , maar ik hoor liever de ervaring van andere dan het geen ik op een commerciele site lees , in dat ander punt kan ik me ook vinden, ja deze motoren zijn minder geschikt voor kartsport, maarmaakt dat als hobby rijder zoveel uit ? zoals je zelf zegt ,een motor speciaal gemaakt voor karting kost 3x meer ,... dus als ik 3 van die minder aangepaste koop als hobbyrijder kom ik waarschijnlijk nog veel langer mee als die 1ne 3x zo dure motor en met voldoe,nde onderhoud kom je ook ver ! je kan ook zelf wat aanpassingen doen zoalseen oliekoeler etc plaatsen of de orginele cyl + zuiger (van het voorbeeldmodel ) verder is een honda gx ook eigenlijk een industrie motor (dus niet specifiek voor karten ),en die worden super veel gebruikt in de kartwereld
je gaat me ook nooit horen zeggen dat de replica's beter zijn of zelf even goed als de orginele maar om 3x zoveel te betalen om een motor die een beetje minder onderhoud nodig heeft en iets sneller en beter is voor een karrt , dat gaat me wat te ver , als hobbyrijder natuurlijk , als je competie rijd ligt het wel anders...

maar ik begrijp je menig ook :D ieder het zijne en ieder zijn voorkeur ;-)


grtz c
bran

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 10:50 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@hendrik wat denk je van een 150cc lifan ? ook erg goedkoop 15 pk'tjes standaard , word ook wat gebruikt op pitbikes schijn ook echt goede qualiteit te zijn , wat denk je ?

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 11:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
@ benno

ff een quote van mezelf:
Citaat:
de RK1 is een gemodificeerde taiwanees
er wordt ook niet gezegd dat de motor standaard fabriek is.

Citaat:
SYM, Kymco, Keeway etc. zijn allemaal derivaten van, waarbij de één wél kwalitatief beter is dan de ander. Ze leveren allemaal duidelijk minder vermogen dan een RK1


kijk eens welke logo er op die turbinekap zit, SYM
Afbeelding
kijk eens welk logo er op dat ronde kapje zit, SYM
Afbeelding

techinische gegevens RK1 2009:
150cc - ééncilinder
4 Kleppen
Boring x slag: 57,4 x 57,8
DOHC via ketting (met automatische spanner)
12,9 PK bij 8.500 TPM
14 Nm bij 6800 TPM
max toerental: 10.500 TPM
Electronische ontsteking met CDI
Carburator: Keihin 22mm
Droge centrifugale koppeling met trekveren
Luchtgekoeld via turbine
Electrische on-board starter
Geïntegreerde laadspoel
Netto gewicht ongeveer 17 kg


Afbeelding
technische gegevens standaard 150cc af fabriek:

Engine Type: Single Cylinder 4-Stroke
Cooling: Air Cooled
Displacement: 149.6cc
Cylinder: 57.4 mm
Piston Displacement: 57.8 mm
Max Power: 5.6 kw/7500 rpm (7.6pk)
Max Torque: 7.6 N.m/6000 rpm
Min Unload Stable Rotation: 1700 rpm +/- 100 rpm
Starting: Electric and kick
Weight: 60 lbs (27.21 incl CVT aandrijving


het verschil dat ik kan vinden is een andere onsteking met een hoger toerental, meer vermogen waarschijnlijk door de andere onsteking en ik denk ook een goede carburateur. wat beide volgens een tuner in combinatie voor ruim 4pk zou moeten zorgen. dan zit je dus inderdaad rond de 12/13pk. veel moeite in ontwikkeling zou er niet in hoeven te zitten aangezien er echt bakken en bakken aan informatie over het perfectioneren van deze motoren op internet te vinden is. Ik wil de klasse zelf niet afkraken want het is een succes hier in nederland. maar dat er weer een alleenrecht is (want ik neem aan dat er geen enkele organisatie + verdeler toestaat dat je met een merkloze mee rijdt ) en daardoor de prijzen ff een x aantal keer over de kop gaat vind ik ongepast. het is en blijft tenslotte een regelrechte taiwanese imitatieblok. waar tientallen zo niet honderd nederlanders mee rijden maar ondertussen de grootste woorden hebben over chinese rommel. :-s :-$ :-# =;

en dat wou ik ff kwijt :P

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op ma maart 14, 2011 11:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 11:30 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
@ hendrik
dus ik zat juist met mn sym? zie link en wat denk je van lifan

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 14, 2011 11:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
dat is er inderdaad eentje maar wel aan de hoge prijs.

http://link.marktplaats.nl/414516434
ook een goede verkoper. altijd bereid voor een goede uitleg. was voor twee week terug bij hem. tadaa heb je een RK1 voor 275,- :lol:

meer vermogen? hier heb je een kleine lijst aan onderdelen:
http://www.ks-parts.nl/webshop/index.ph ... t&catId=84

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David