Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 5:12 pm 

ik heb mij even afzijdig gehouden van mening, maar wat Edje zegt vind ik redelijk logisch klinken.. en niet meer dan normaal.

Of moeten de kartbanen zich nu ook gaan gedragen als de millieu mensjes, gaan klagen als er een land in de buurt van de baan gewijzigd wordt in natuurgebied zware protesten gaan aantekenen???

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 6:22 pm 

Toch werkt het natuurlijk niet zo in Nederland (en in geen enkel ander normaal land).

Anders zouden we ook geen snelwegen, spoorbanen, vliegvelden en steden hebben in Nederland. Vrijwel overal heeft wel iets eerder gestaan en als dat niet zou mogen wijken dan zouden we nog in het stenen tijdperk leven. Als het rijk, provincie of gemeenten plannen maken kunnen ze daarvoor zelfs grond en huizen van ongelukkigen die in de weg staan onteigenen. In het geval van Strijen is het helaas nog eenvoudiger. Daar is niet eens een onteigeningsprocedure voor nodig om de baan te sluiten. Er is (was) slechts een vergunning voor bepaalde tijd afgegeven en het niet verlengen ervan op normale condities betekent automatisch het einde van het kartverkeer.

We leven helaas in een democratie in Nederland waarin de meerderheid beslist ... helaas dan voor de kartsport omdat het aantal mensen dat accepteert dat anderen lawaai maken zonder dat het een grote economische bijdrage heeft in de minderheid is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 6:26 pm 

idd, het recht van de groep die de grond het langst gebruikt/bezit zou moeten gelden.
als iemand dat recht opgeeft dan kunnen er nieuwe bestemmingen komen voor dat stuk grond, of er moet eerst een geschikte alternatieve lokatie gerealiseerd worden.
er mogen natuurlijk wel regels gesteld worden aan uitstoot en geluidsnormen.
maar basis daarin moet zijn dat de mensen het recht moeten hebben om hobby/sport uit te kunnen oefenen.
en ja idd de karters zouden wat meer moeten handelen als die milieu mensen. dus samen opkomen en de rechts wegen volgen.
samen een stem vormen om te laten zien en horen dat er een behoefte is aan dit soort banen.
lijkt mij de manier.

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 9:39 pm 

jammer ,ik heb mijn kleine jongen opgegeven voor het kart kamp deze zomer .
ben benieuwd of dit nog plaats gaat vinden deze zomer .
eeuwig zonde ,een stukje nederlandse skelter history naar de kloten geholpen met gebruik van onze eigen belasting centen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 06, 2011 7:11 pm 

WEER NIEUWS OVER STRIJEN:

STRIJEN - Burgemeester en wethouders van Strijen overwegen de kartbaan in de gemeente te behouden. De gemeenteraad wordt voorgesteld om het skeltercircuit in een nieuw op te stellen bestemmingsplan formeel te regelen. Afgelopen zondag werd de eerste clubrace van Skelterclub Hoeksche Waard (SHW) op de baan gereden.

Ferdinand van Kampen, voorzitter van het tweehonderd leden tellende SHW, is blij met de uitspraak van het college. 'We zijn blij dat er duidelijkheid gaat komen.' De club maakt veelvuldig gebruik van het circuit. 'Ons clubkampioenschap bestaat uit vijf wedstrijddagen met ieder drie races.' Verder worden er gedurende het jaar nog enkele open wedstrijden zoals de Grand Prix, het Zuid Hollandskampioenschap en een monteurs- en recreantenrace gereden.

Het college stelt de gemeenteraad binnenkort voor om stappen te gaan zetten ter voorbereiding op het nemen van een beslissing over het behoud van de kartbaan. Er moet een nieuw bestemmingsplan opgesteld worden voor het gehele circuit. Om tegemoet te komen aan de belangen van omwonenden, en met inachtneming van de status van de omliggende polder, denkt het college wel aan het realiseren van geluidwerende maatregelen.

Eigendom

De buitenbaan is als één van de naar schatting vijf in Nederland uniek te noemen. Baanbeheerder Dick de Ruiter is verheugd met het feit dat het bestemmingsplan wordt herzien. 'De baan ligt nu in een natuurgebied dat eigendom is van Staatsbosbeheer. Wij willen graag uitbreiden, maar omdat de grond niet van ons is, is dit niet mogelijk. De baan ligt er al 47 jaar en in 2000 is het gebied als natuurgebied bestempeld.'

Klein

De omringende bewoners (op ruim 2 kilometer) zouden overlast hebben van de baan, maar ook de club zelf is op zoek naar een andere locatie om uit te breiden. 'We kunnen nu bijvoorbeeld geen NK wedstrijden houden, daar is de baan te klein voor. We wilden graag naar Hellegatsplein, maar na onderzoek bleek dat dit gebied voor hulpdiensten niet goed bereikbaar zou zijn bij eventuele calamiteiten.'

In een uitspraak in 2010 heeft de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State goedkeuring onthouden aan een bestemmingsplan dat was opgesteld voor de kartbaan. Deze uitspraak had tot gevolg dat de gemeente de planologische situatie van de kartbaan moest herzien. Zo moest eerst een onderzoek naar het verplaatsen van de baan worden uitgevoerd. Dit onderzoek is onlangs door de provincie gedaan. Uit dat onderzoek bleek dat binnen de provincie geen reële alternatieve locatie beschikbaar is voor de huidige baan. Als gevolg hiervan moet de gemeente Strijen zich nu beraden over de toekomst van de kartbaan. In de raad van 26 april wordt het onderwerp besproken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 9:59 am 

Dat is positief en een beetje negatief nieuws.
Ik begrijp dat de baan wel verplaatst moet worden maar men weet nog niet waar...

Iig wil men de baan wel behouden, het zou ook tof zijn als daar een NK baan wordt gerealiseerd!

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 4:19 pm 

je kan er weer vergif op ineemen ,dat deze baan ook weg gaat ,net als amsterdam ,die nieuwe lokatie komt er niet,op een tegnise manier een hoop gelul op niks af ,zodat we nog denken dat het heus wel goed komt .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 5:39 pm 

Nou ik denk dat Strijen nog wel even blijft hoor!!! Van de gemeente hoeft de baan helemaal niet weg alles wordt zelf betaald
en ze hebben de gemeente nog nooit om geld gevraagd. Er was wel een andere lokatie maar das was simpelweg geen geld voor. Het gaat maar om 2 mensen die vervelend doen over de baan 1 persoon die er nog maar 6 jaar woont en iemand die eerst een dijkje verder woonde. Die ene heeft zo wie zo geen recht van spreken want die baan ligt er al 47 jaar en die andere wist ook dat de baan er lag. Dat is hetzelfde dat je bij Schiphol gaat wonen en zeuren over de vliegtuigen!!!!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 07, 2011 8:03 pm 

Ik hoop dat de kartbaan strijen er blijft liggen. Vroeger was er in Zeeland ook een Kartbaan bij Westkapelle, op last van de millieu knakkers moest die ook vertrekken. en dan heb ik het nu over 25 jaar geleden. Tegenwoordig zijn de boomknuffelaars veel agressiever. Ondanks dat Strijen niet echt naast mijn deur ligt heb ik er toch een zwak voor, ik kwam er heel vroeger wel eens (toen nog een jonge karter), en nu sinds een paar maanden weer (maar niet zo jong meer) :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 7:06 am 

Volgens de website van de kartbaan Strijen is er een positief besluit genomen door de gemeenteraad in Strijen en mag de kartbaan blijven! :D :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 9:47 am 

Ik stel voor de naam van dit obnderwerp te veranderen in Kartbaan Strijen.

Wand onze baan gaat de komende jaren absoluut niet dicht. Sterker nog: de gemeente raad heeft met 7 voor en 5 tegen (hoofdelijke stemming) besloten de baan definitief op te nemen in het bestemmingsplan. CDA, VVD en CU waren van mening dat het op zich vreemd is dat er een kartbaan midden in een natuurgebied ligt, maar dat de baan er al was voordat er bedacht was om van de Hoekse Waard een natuurgebied te gaan maken. Daar er geen alternatieve locatie beschikbaar is willen ze nu een einde maken aan de jaren lange onzekerheid voor de kartvereniging SHW.

SHW heeft zich altijd constructief opgesteld als er klachten waren van omwonende en liet bij deze toch cruciale raadsvergadering wederom zien dat zij een betrouwbare vereniging is. Vele leden hadden plaatsgenomen op de publieke tribune om de discussie binnen de raad te volgen. Na de raadsvergadering ontving onze voorzitter het volgende bericht van een raadslid : “Compliment voor het gedrag/discipline van uw leden op de publieke tribune (dat is in Nederland wel eens anders bij omstreden kwesties). Geen onvertogen woord: klasse!”

Samen met de gemeenten kan er nu gewerkt worden aan een gedegen bestemmingsplan waarbij de belangen van alle partijen goed tot zijn recht gaan komen. Als SHW realiseren we ons dat de baan niet groter zal worden, maar we kunnen nu wel gaan nadenken hoe we onze faciliteiten op termijn kunnen verbeteren. We denken daarbij aan de kantine en paddock. Omdat de te volgen procedures uitermate zorgvuldig moeten plaatsvinden en we rekening moeten worden gehouden met maximale weerstand vanuit de milieu organisaties, zal het zeker nog 2 tot 3 jaar duren voordat we concreet iets kunnen gaan realiseren. Ons streven zal zijn om bij het 50 jaar bestaan van de vereniging en de baan dit groots te vieren in een nieuwe kantine.

SHW zet zich in voor de kartsport en voor de jeugd in het bijzonder.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 28, 2011 12:36 pm 

Hoi SHW zou je je misschien bekend kunnen maken dan kan ik een gezicht bij de naam plaatsen als je dat niet wilt dan niet hoor!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2011 9:13 am 

Dat was ik, Ferdinand van Kampen, maar names SHW!
We zullen dit ook doen vanuit ons secretariaat, dus ik ben het niet altijd zelf kartje :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 9:15 pm 

goed nieuws:
http://www.autosport.nl/karting/news/22 ... uden..html

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 01, 2011 10:42 pm 

Dat staat al 3 posts boven je :p

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende