Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 8:33 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
beste piloten,

ik krijg er steeds meer lucht van dat er plannen zijn inzake de technische reglementen bij de vt250 ( enkel gp4? ) waarbij het toegestaan zou zijn een vrije compresie verhouding , nokkenassen etc. ( maw : motortuning ).

mijn maag keerde een beetje toen ik dit nieuws vernam ( hoewel er nog niets officieel is, denk ik toch ) .
mijn mening hierin is duidelijk; neen! , als dit reglement er door komt is het hek van de dam . motoren worden onbetrouwbaar, kost handenvol geld en krijgen we de situatie: het grootste budget wint .

ik wil deze informatie verschaffen aan alle piloten van de vt250 omdat ik vrees dat dit de net opkomende 4takt klassen terug naar het stenentijdperk gaat bombarderen.
dit gaat voor de meeste piloten ( inclusief mezelf ) onhaalbaar worden . ( in tegenstelling tot wat de meesten van mij en mijn motor denken, maar dat heeft hier geen belang ).


dus graag jullie mening hieromtrend.


mvg, dave de swert

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ondanks dat ik niet deelneem aan wedstrijden heb ik uiteraard wel een mening.

Als men een dergelijke vrijbrief gaat uitdelen lijkt het mij het begin van het einde.
Low-budget rijders worden dan kansloos om voorin mee te komen en een goede klassering is dan lijkt mij uitgesloten.

Als er gestemd mag worden dan zeg ik nee [-X , gelijke motoren geeft een veel mooiere competitie.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 10:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
Heel kort en bondig, NEE

de 4 takt is nou net mooi in opkomst laten we dat met zijn allen ondersteunen, als dit er doorheen komt is de 4 takt wereld weer terug bij af.

gr Stephan

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 11:32 pm 

Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm
Berichten: 221
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit waar is, gezien bijvoorbeeld de inspanningen van de GP4 om bij de RK1 homogene motoren na te streven. Iedereen weet dat als je ook maar op bepaalde onderdelen van de motor de deur openzet voor vrije tuning het einde zoek is.

Voor de VT 250 zou het m.i. juist goed zijn als naast de carburateur, maximaal toerental en de compressie ook zaken als vorm/leverancier van de zuiger, ontsteking en koppeling standaard zouden zijn. Het zijn fantastische motoren en de grootste bedreiging voor het succes van deze motoren zou volgens mij zijn als elk jaar een nieuwe lichting motoren uitkomt die de oudere motoren tot ' verouderde' motoren maakt. Rotax kan zich dat inmiddels veroorloven, maar de VT250 denk ik (nog) niet.

ChrisW


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 9:06 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Een hele harde en absoluute NEE !!!!!!
Ik ben van mening dat het streng toezien op de homologatie en conformiteit van de klasse van levensbelang is om onze o zo mooie en vooral spectaculair groeiende klasse voor iedereen toegankelijk te houden.
Ik heb van de plannen nog niets vernomen, en ook in gesprekken met Casper is hiervan niks gebleken, van wie of waar heb je deze info gekregen Dave ?
Volgens mij zijn juist Casper en Ben degenen die de klasse zo gelijkwaardig willen houden, en tuning dmv strengere controles op toerental en koppeling de kop indrukken.
alex64 schreef:
De site was natuurlijk al bekend, en er staan echt hele mooie manieren van tuning op, maar helaas, als je competitie rijdt moet je je aan de regels houden, en is tunen uit den boze (al zijn er VT coureurs die er anders over denken)
Een 10e plaats met een eerlijke motor is mij veel meer waard, als winnen met een "aangepaste motor".

Dave de Swert schreef:
dit gaat voor de meeste piloten ( inclusief mezelf ) onhaalbaar worden . ( in tegenstelling tot wat de meesten van mij en mijn motor denken, maar dat heeft hier geen belang ).

P.s. mijn opmerking in het Vampire topic had niks met jou te maken Dave, voor het geval je dat mocht denken.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 2:35 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Ik ben er geen voorstander van, verder zie ik niet wat de toegevoegde waarde is voor de GP4. Het ondermijnt zelfs hun motto.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 6:45 pm 

Geregistreerd: di mei 25, 2010 4:32 pm
Berichten: 20
Woonplaats: Oss
Afgelopen zomer ben ik van schakel overgestapt naar een Swissauto. Een van mijn beweegredenen (voor de overstap) destijds was dat motortuning bij wedstrijden niet toegestaan is, zodat de kosten voor mij persoonlijk enigzins acceptabel blijven.

Nu ben ik een half jaartje aan het trainen geweest met de Swissauto en heb me afgelopen week ingeschreven voor mijn eerste kartwedstrijd (GP4). Maar mocht motortuning worden toegestaan binnen de GP4 zal ik me waarschijnlijk gedwongen voelen om een andere klasse/organisatie te zoeken waarbinnen dat niet toegestaan is.

Persoonlijk hoop ik ten zeerste dat deze plannen niet doorgezet worden want ik vind het oorspronkelijke idee van de GP4 (budgetracing en makkelijke instap voor gelegenheidsrijders) een heel mooi initiatief met veel potentie wat door deze plannen compleet kapot gemaakt wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 12, 2011 8:34 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
ik denk dat dus dat de meningen hierover zeer duidelijk zijn bij de rijders, ik hoop dat ALLE organisatoren hier nota van nemen en hiermede rekening houden in hun beslissingen.
het is NIET mijn doelstelling om hierbij enig kampioenschap te benadelen of in slecht daglicht te stellen, heb ook niet gezegd dat deze plannen reeds doorgevoerd zijn, ik zeg gewoon dat ze op de tafel liggen.
deze info is vrij te verkijgen bij ELKE importeur.
ik schop hier vast mensen mee tegen de schenen, maar ik vind toch dat piloten hier het recht hebben om te weten dat er EVENTUELE reglementswijzigingen besproken worden.

ik heb ook totaal geen probleem met het concept gp4, het zijn gewoon nette wedstrijden voor "de gewone man" met hoog niveau.

@ alex64 : ik had het ook zo niet opgevat, ik weet dat ik recht in mijn schoenen sta. maar er zijn genoeg mensen die mijn oprechtheid inzake mijn motor in twijfel stellen.

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:33 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Zekers te weten dat Casper en Ben niet over een nacht ijs gaan. De mening van de rijders is erg belangrijk voor hun. Kijk maar naar alle voorgaande aanpassingen die positief zijn geweest in elke klasses.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 9:11 pm 

Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm
Berichten: 31
waarom al die comotie????

In de al jaren geldende DMSB homologatie staat al jaren een toegestane tolerantie van de kleptiming. Dat hier nauwelijks op werd gecontroleerd is een tweede. Binnen de tolerantie mag de timing aangepast worden, en dat werd en wordt volop gedaan binnen VT250.
Het wil dus niet zeggen dat er andere nokkenassen in mogen of dat deze vrij zijn. (Dit laatste is en was illegaal). In de praktijk is mij gebleken dat buiten de tolerantie van de DMSB de motor alleen maar minder presteert. De fabrikanten van alle motoren in de VT250 inclusief SA hebben er voor getekend dat de timing van de nokkenas wordt vrijgegeven. Immers dan hoef je er ook niet op te controleren en verloopt een motorcontrole veel sneller en wordt daardoor goedkoper. (zover dus niets nieuws en ieder weet waar hij aan toe is )

Kompressie vrij:
Wie hebben er nu boter op hun hoofd? Binnen de homologatie mag het ene merk een kompressie van 12,5 : 1 en het andere merk 13,7 : 1. Is dat dan eerlijk??? Ik denk dat met de mogenlijk komende brandstofcontroles van de GP4 de maximale compressie gegarandeerd is nl een motor met hogere compressie moet benzine met een hoger RON getal gebruiken.
Met benzine monsters is dus de maximale kompressie eenvoudig te beteugelen en is eerlijkheid wederom gewaarborgd.
GP4 heeft in 2010 laten zien motorcontrole serieus te nemen. In het verleden hadden de tuners vrij spel


Laatst bijgewerkt door Bram Harpe op di feb 15, 2011 5:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 10:32 pm 

Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm
Berichten: 31
Len als ik jouw woorden lees ben jij dus tegen de huidige DMSB homologatie waarin de kleptiming mag varieren.

Ik ben benieuwd welke homologatie er dan gaat gelden voor VT250.
Of is er een karting events homologatie??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 10:38 pm 

Geregistreerd: ma dec 20, 2010 10:12 pm
Berichten: 31
dave je schrijft dat je maag keerde toen je hoorde over motortuning.
Is dat niet vreemd uit jouw mond?
De eerste wedstrijd dat je meedoet bij GP4 wordt je betrapt met een illegale koppeling en wordt je terug gezet in de wedstrijd.
In de laatste wedstrijd van Karting Events rijdt je met medeweten van de organisatie (karting events) met een niet gehomologeerde ontsteking op jouw SA.

Heeft iedereen hier op het forum met een SA boter op zijn hoofd???

Is het niet eens tijd dat er toe gewerkt wordt naar te controleren homologatie eisen? en dat er handhavend wordt opgetreden.
En moet je de GP4 niet prijzen dat zij werk maken van de motorcontroles en ook sancties opleggen bij overtreding van de homologatie.
Juist het vrijstellen van moeilijk te controleren zaken vergemakkelijkt het controleren en bestraffen.
Met een niet gehomologeerde motor dien je een wedstrijd niet te mogen winnen laat staan een kampioenschap.
Gelijkheid van motoren is ook bij SA ver te zoeken. Jij moet dat als geen ander toch weten Dave

Bram


Laatst bijgewerkt door Bram Harpe op di feb 15, 2011 2:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 7:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
zit eigelijk te wachten op een reactie van GP4 dat zal veel duidelijkheid geven.....

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 7:18 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
beste bram harpe ;

als eerste over het gp 4 verhaal in lelystad :

het klopt inderdaad dat in lelystad mijn koppeling over zijn slipgrens zat, het was echter geen illegale koppeling. het was gewoonweg mijn fout dat ik geen rekening heb gehouden met de slijtage. ( wedstrijd weekend italie, vervolgens wedstrijdweeknd emsburen en dan gp4 )
nu echter heb ik hiervoor mijn straf ontvangen ( pole positie kwijt en alsook laatste startplek ) ik heb hier ook totaal niet over geprotesteerd. ik heb gewoon een nieuwe koppeling gemonteerd, waardoor dit probleem opgelost was.

als 2 de : die motor waarmee ik reed in berghem op de laatste wedstrijd van het nk was inderdaad geen swiss met de huidige ontsteking, maar diegene voor de nieuwe homologatie. ik heb toestemming gevraagd aan alle importeurs alsook aan de organisatie om met deze motor te mogen rijden, de eis was dat ik met het all spy systheem moest rijden, wat ik ook gedaan heb.
dit onstekings sytheem is ook op een ronde 0.3 sec TRAGER! dan het "oude" systheem. maar goed dat is hier niet ter zake.

ik heb aan iedereen die mijn motor in twijfel stelde voorgesteld om voor mij een nieuwe te kopen en dan kregen ze mijn huidige, lijkt me mooie deal voor de prijs van een standaard motor krijg je zo een prachtig getuned exemplaar van mij !! :roll: niemand heeft dit ooit echter gedaan. wel beetje jammer, hij is nu 2 jaar en had graag met een nieuwe van start gegaan !

vind het een beetje jammer dat je dan ook op een forum met modder naar mij begint te gooien, als je het alemaal zo goed gevolgd hebt waarom doe je het dan eens niet in mijn gezicht op de baan ?
of ben je zo iemand die zich enkel krachtig voelt achter een scherm met toetsenbord?
ik snap eigelijk ook helemaal niet waarom deze reacties hier in neer komen? ik vraag gewoon de reactie van de rijders als deze plannen doorgevoerd worden.

dit is ook het laatste dat ik hierover te vertellen hebben, indien mensen een probleem met mij, mijn motor, chassis, weet ik veel... hebben. nodig ik graag uit het persoonlijk met mij te komen regelen.

mvg, dave

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 7:46 pm 

Geregistreerd: ma nov 15, 2010 4:52 pm
Berichten: 7
Niks ten koste van jou Dave maar dus van de moddergooiers.
Namens mij en onze rijders: Gewoon rijden!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David