Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Honda GX160
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 12:09 pm 

Geregistreerd: do jan 27, 2011 12:06 pm
Berichten: 2
Hallo,

Ik heb een hondagx160 in mijn brommobiel liggen.

Nu als ik rij dan rijd hij goed, als hij steeds warmer word en hij komt op lagere toeren en als ik dan gas geeft valt hij na genoeg uit. En dan krijg ik hem echter heel lastig aan.

Als ik een lang stuk heb gereden 10KM ongeveer, dan valt de motor plotseling uit en is met geen mogelijkheid aan te krijgen. Als ik dan een half uur wacht dan doet hij het weer!

Nu zit er in de carbrateur een sproeier 70 in maar die is te klein omdat de bougie wit uit slaat, weet iemand toevallig de richtlijn van de sproeier?

En wat is het probleem dat hij uit valt? De bobine of is het iets anders?

Groeten,

Benjamin


Laatst bijgewerkt door runescom op vr sep 21, 2012 6:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda GX160
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 12:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Het uitvallen hebben wij ook wel eens met onze karts gehad. Waarschijnlijk vacuum-probleem. Zodra hij te warm wordt, ontstaat er ergens een probleem in de benzine-leiding.
Kwam bij ons door de aluminium benzinepomp die er tussen zit. Door deze te vervangen voor een plastic-versie was bij ons het probleem verholpen.

Verkeerde pomp:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... i0q1vg&t=1

Goede pomp:
http://5441.static.securearea.eu/Global ... 401603.jpg

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda GX160
BerichtGeplaatst: do jan 27, 2011 1:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
klein gaatje in benzine tank maken helpt ook wel eens. en dan een nippel erop met blokeer ventiel. maar sproeier is kwestie van proberen tot je een mooie koffie bruine kleur krijgt.
je hebt nu sproeier 70? en hij is wit. koop je een sproeier 80 kijken wat hij dan doet.
en dan ga je er tussenin zitten. sproeiertjes kosten maar iets van 2 euro ofzo 2,50.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda GX160
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 9:49 am 

Geregistreerd: do jan 27, 2011 12:06 pm
Berichten: 2
Nu heb ik totaal geen brandstof pomp, en mijn tank heeft ook geen vacuum aansluiting...

Zou er dus op de carburateur wel een aansluiting zijn voor vacuum? Anders zou hij dus ook nog eens valse lucht trekken.

Ik heb de net een paar sproeiers gekocht dus daar ga ik straks mee aan de gang.
Als hij uitvalt zou het dan op een optie zijn even slang van de tank hard in het slangetje blazen en het slangetje weer op de tank? Misschien toch een benzine toevoer probleem?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda GX160
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 11:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
waarschijnlijk heeft Benjamin gewoon het tankje op het blok zitten, en moet de zwaartekracht haar werk doen om benzine in de carburateur te krijgen.
Lijkt mij meer op een probleem met een hangende choke, het ontluchtingsgaatje in de tankdop zit dicht, of de motor wordt zo heet door de verkeerde bougie / sproeier dat hij thermisch uitvalt.
Meer kan het eigenlijk niet zijn.
@Bob77, bij de Honda cadet wedstrijden rijdt het hele veld met de pomp die volgens jou de verkeerde is op een GX160.
Het gebeurt nog wel eens dat het membraam in de pomp aangetast word door additieven in bepaalde benzine's wij hebben nogal last gehad met de V benzine van schelp, de gewone benzine (euro93 geloof ik, groene handgreep) had dit probleem niet.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda GX160
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 6:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Citaat:
@Bob77, bij de Honda cadet wedstrijden rijdt het hele veld met de pomp die volgens jou de verkeerde is op een GX160.
Het gebeurt nog wel eens dat het membraam in de pomp aangetast word door additieven in bepaalde benzine's wij hebben nogal last gehad met de V benzine van schelp, de gewone benzine (euro93 geloof ik, groene handgreep) had dit probleem niet.


Gaf alleen aan dat bij ons die pomp niet goed werkt als hij warm wordt :) Dus in dat geval spreek ik van de verkeerde.
Zijn uitleg is namelijk precies wat er bij ons gebeurde.

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Honda GX160
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 10:51 pm 

Geregistreerd: za okt 30, 2010 8:55 pm
Berichten: 300
het kan misschien zijn dat hij te arm is afgeteld laat je carbu anders eens afstellen als hij te arm staat
start hij moeilijk dat is een van de kenmerken bij jou
overhit hij gemakkelijk
kan hij uitvallen bij oververhitting omdat hij niet genoeg brandstof krijgt om nog rond te laten draaien

_________________
gas geven : direkt vooruit gaan
sturen :direkt draaien
remmen: direkt vertragen
afstappen :een smile tot achter je oren
DAT IS KARTEN !!!

ayrton senna god of karting !


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David