Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Swissauto 250 cup 2011
BerichtGeplaatst: do jan 20, 2011 10:07 pm 

Oproep aan alle Swissauto 250 rijders

Afbeelding

Afbeelding

Nadere informatie via onderstaande email adressen of bel 06-34304111

http://www.swissauto250.eu

parts@kartshoplimburg.nl
parts@kartshoplimburg.be

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 7:38 pm 

Super goed :D

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 10:17 pm 

Volgens mij een slecht idee om wedstrijden binnen wedstrijden te gaan organiseren. [-X

Nog even en we hebben wedstrijden per leeftijd
per merk kart frame
vrouwen klassement
per gewicht

Dit leid tot versnippering terwijl de 4 takt de handen in elkaar moet slaan. =D)

voordeel kan zijn dat iedereen elke wedstrijd wel ergens winnaar in kan worden. En iedereen met bekers naar huis gaat

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 10:28 pm 

Ik ben het helemaal met Bram eens, we hebben een prachtig startveld met verschillende fabrikanten, door dit te beperken tot één fabrikant in dit geval Wenko (SA250) haal je gelijk een van de mooiste eigenschappen uit de competitie.
Volgens mij rijden ze zelfs in de Formule 1 met meerdere fabrikanten, niet iedereen rijdt met een Ferrari, Renault, Mercedes of Cosworth, en dat is juist een van de belangrijkste redenen dat de competitie op de voet gevolgd wordt, en zo succesvol is.
Bovendien "dwing" je een fabrikant alert te blijven en te te innoveren in het produkt als je een competitie hebt met meerdere merken.
Door je op een "single-brand" competitie te richten, ontsla je jezelf van ontwikkeling en investering in je produkt.
Door de inspanning van diverse rijders, importeurs en fabrikanten hebben we eindelijk weer een echte koningsklasse 4-takt racing waar we allemaal trots op mogen zijn, laten we het niet op deze manier versnipperen en weggooien.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 10:40 pm 

Ik wou de bal niet opgooien maar ik vindt het een heel slecht idee, ik zie dan ook niet de toegevoegde waarde van deze competitie.
Daarnaast denk ik dat dit niet positief is voor de ontwikkeling van de 4-takt wereld.
Ik ben dan ook totaal geen voorstander van deze overbodige competitie ook al rijden wij met een SwissAuto 250

groetjes Stephan

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 10:55 pm 

Citaat:
Bovendien "dwing" je een fabrikant alert te blijven en te te innoveren in het produkt als je een competitie hebt met meerdere merken.
Door je op een "single-brand" competitie te richten, ontsla je jezelf van ontwikkeling en investering in je produkt.

Daar heb je inderdaad een heel goed punt, kijk maar wat er met de Rotax Max gebeurd is. Aan die motor is de afgelopen 10 jaar amper iets gebeurd...

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 10:57 pm 

Dat de beide oganisaties hier mee akkoord gaan kan ik niet begrijpen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 11:10 pm 

Laten we even op de reakties van Len en/of Casper en Ben wachten, het lijkt mij ook niet in hun belang dat de door hen opgezette competities gebruikt of misbruikt gaan worden door een op zich zelf staande competitie.
Het hoeft ook niet door KE of GP4 geiniteerd te worden, als ik tegen iedereen met een Vampire zeg: "ga twee wedstrijden rijden bij Len, en twee wedstrijden bij Casper en Ben, degene met de meeste punten wint een nieuwe motor".
Hoef ik zelf geen energie en geld te steken in het opzetten en begeleiden van een organisatie, terwijl het overkomt alsof ik een competitie organiseer.
Bovendien heb je door een niet constant deelnemersveld ook nog eens te maken met een ongewenste verschuiving van de puntentelling voor de "vaste rijders" gedurende het gehele seizoen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 11:19 pm 

Je slaat de spijker op z'n kop alex64..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2011 1:44 am 

Citaat:
Dit leid tot versnippering terwijl de 4 takt de handen in elkaar moet slaan.

Als swissauto rijder vind ik dit een mooi initiatief en zie dit ook niet als versnippering van de 4takt markt (juist omdat het om een cup gaat binnen al bestaande competities). Het totaal aantal deelnemers binnen de KNAF en GP4 zal gewoon exact gelijk blijven wanneer enkele huidige swissauto deelnemers besluiten deel te nemen aan deze competitie. Daarnaast zou je je ook nog af kunnen vragen of versnippering uberhaupt slecht is (maar dat is een andere discussie).....

Citaat:
Ik ben het helemaal met Bram eens, we hebben een prachtig startveld met verschillende fabrikanten, door dit te beperken tot één fabrikant in dit geval Wenko (SA250) haal je gelijk een van de mooiste eigenschappen uit de competitie.

Hoezo veranderd het startveld met verschillende fabrikanten dan met de komst van de Swissauto cup binnen de KNAF en GP4 competities? Naar mijn weten verschijnen gewoon nog steeds dezelfde fabrikanten aan de start.

Persoonlijk zie ik dit gewoon als een mooie mogelijkheid om naast het deelnemen aan een al bestaande competitie nog extra kans te maken op het winnen van een motorblok. Een goed iniatief dus!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2011 3:48 am 

Citaat:
Aan die motor is de afgelopen 10 jaar amper iets gebeurd...

En das één van de redenen van het succes van de klasse.

Het is aan de ene kant jammer dat de diversiteit bij een zogenaamde "Mono Brand" klasse zoals ze het noemen.
Aan de andere kant kan het ook zeker een voordelen hebben.
Er bestaat nogsteeds geen viertakt moter die goede betrouwbaarheid combineert met een lange onderhoudsinterval, lage onderhoudskosten en aantrekkelijke prijs.
Die moter had er al lang kunnen zijn, als bijvoorbeeld een Swissauto 29 PK zou hebben, en er verder geen VT250's nodig zijn.
Voor Swissauto is er dan geen concurrentie van TechF1, Vampire, GM, Oral, er is geen enkele reden om de ontwikkeling van de moter te richten op het behalen van meer vermogen om de concurrentie te verslaan. Alle ontwikkeling kan dus gaan zitten in het verbeteren van de betrouwbaarheid, productieproces, en gelijkheid van de motoren (das bijvoorbeeld de enige ontwikkeling die Rotax doet).
Er was al een goed begin met de Biland, dat ging eigenlijk pas echt mis met de komst van concurrentie die met zijn allen in het nog veelste kleine VT250 vijvertje gingen vissen.

Overigens heb ik soms het idee dat er geen interesse bestaat om een moter te ontwikkelen die betaalbaar is en een revisie interval van meer dan 50 uur heeft, ivm het mislopen van de inkomsten door het plegen van onderhoud en de verkoop van onderdelen.

Maar goed, das allemaal niet echt direkt van toepassing op dit topic.
Ik denk dat de cup binnen de cups op zich wel een idee is om het interesse voor zo'n single brand cup te polsen, zonder daarbij meteen een eigen kampioenschap te hoeven starten. Toch denk ik ook dat de nadelen die Alex al beschreven heeft toch zeker ook wel iets zijn waar rekening mee gehouden moet worden.
Misschien is het beter om de reeds ingeslagen weg toch eerst nog even te volgen zonder experimenten, en pas wat nieuws te proberen als de VT250 vijver wat groter geworden is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 23, 2011 3:44 pm 

Citaat:
Volgens mij een slecht idee om wedstrijden binnen wedstrijden te gaan organiseren.

Nog even en we hebben wedstrijden per leeftijd
per merk kart frame
vrouwen klassement
per gewicht
Dit leid tot versnippering terwijl de 4 takt de handen in elkaar moet slaan.

voordeel kan zijn dat iedereen elke wedstrijd wel ergens winnaar in kan worden. En iedereen met bekers naar huis gaat

op gewicht zou ik niet erg vinden..............rij ik helemaal alleen in de baan :lol: :lol: :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 9:22 am 

of ik fan van ben met al die cupjes laat ik in het midden.

maar dit is wel het "enige" kampioenschap waar je wel een zeer nette prijs krijgt als je kampioen bent...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 10:13 am 

Yeah right Dave,
Als jij en Rik (van Beek) meedoen in de cup is het alleen de vraag wie van jullie tweeen met de motor naar huis gaat, de rest is grofgezegd "veldvulling".
Om een heleboel rompslomp te voorkomen zou Rollin Vanmeerhaeghe de motor ook tussen jullie kunnen verloten. :mrgreen:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 24, 2011 11:03 am 

Ik weet wel iemand die een heel eind zou kunnen komen, maar ja dan moet er wel gesponsoord worden (en dat is niet echt makkelijk geloof ik).

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende