Auteur |
Bericht |
barry
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 2:39 pm |
|
Geregistreerd: do mei 27, 2010 9:24 pm Berichten: 31 Woonplaats: epe
|
ik zat vanmorge op de bank te zeppen op de tv en toen kwan ik het volgende onderwerp tegen op dicovery channel / Mean Green Machines Kan een elektrische kart een kart op benzine bijhouden? Een groep studenten gaat naar Mosport Raceway in Canada om hun groene creatie aan de ultieme test te onderwerpen helaas is er geen mogelijk om het terug te zien op internet anders had ik het filpje graag willen posten hier op het forum maar de uitslag was wel grappig 2.2 maar eigelijk had de benzine op alle fronten wel gewonnen de elekrische kart werd te warm waardoor er een montuur 13 uur moest rijden op hem weer aan de praat te krijgen de elektrische kart had gewonnen met de remproef,tja hij had ook op alle wielen remmen en de benzine maar een op de achteras en de elektrische kart had het gewonnen met acelereren, tja hij nam het op tegen een kleine 4 takt,had hem maar eens laten rijden tegen een 125 schakelkart of ...........maargoed het was wel grappig om te zien zie hieronder het linkje om 9.10 http://www.yourdiscovery.com/tv-schedul ... _id=147061ik ga nog even verder zoeken of ik het fimpje nog kan vinden groeten barry
_________________ groeten barry kart / CRG ROAD REBEL motor / ROTAX MAX
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 3:11 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Als het goed is zijn er ook al elektrische superkarts!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 4:30 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Dat project stond idd bij jan Kramer. een of andere universiteit gingen die superkarts bouwen en testen volgens mij.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 4:36 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Studentengroep in Leuven heeft het ook al gemaakt.
Zijn daarmee vorig jaar nog in het nieuws geweest toen ze een van hun karts gaan testen waren op het huurkartcircuit van Genk.
Ding zou 65pk hebben maar wel 200kg wegen - als ik het goed heb, zonder piloot, maar daarin kan ik mis zijn.
Van het moment dat elektrische karts de verbrandingsmotor gaan vervangen, mag je er zeker op rekenen dat ik (en waarschijnlijk véle anderen) er de brui aan zullen geven. En ik ben me er zeker van bewust dat de verbrandingsmotor in den beginne ook niet optimaal is, maar een kartbaan zonder geluid, dat zie ik even niet zitten(y)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 5:58 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Studentengroep in Leuven heeft het ook al gemaakt. Zij hebben het kampioenschap zelfs gewonnen. Heb in Brussel vorig jaar met een elektrische kart gereden, die gingen wel goed vooruit maar ik heb toch liever m'n 2 taktje...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
barry
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 6:06 pm |
|
|
heb nog even gezocht of ik het filmpje zelf kon vinden maar dit is het enigste zie in ieder geval de elektrische kart Een groep studenten gaat naar Mosport Raceway in Canada groeten barry
|
|
Omhoog |
|
|
barry
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 6:07 pm |
|
|
|
|
Omhoog |
|
|
jeroen w
|
Geplaatst: ma jan 10, 2011 9:55 am |
|
|
in japan werden er voor 2002 al races gereden op elec. karts. zoek maar eens bij google of youtube op ERK Racing en je zal heel wat filmpjes hiervan vinden.
jeroen
_________________ kombikart + swiss auto 250, vinkkart + 100cc vortex
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 2:07 pm |
|
|
De elec scooters van tegenwoordig zijn vele malen sneller met optrekken dan 1 met een verbrandingsmotor en de afstand is ongeveer 100-130 km die ze kunnen afleggen. Als er eentje komt wil ik er zkr eentje hebben met een extra batt pack ik denk dat ze veel sneller kunnen zijn als 2takt of 4 takt karts en het geluid van de electro motoren heeft ook wel weer wat.
|
|
Omhoog |
|
|
birelboy
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 2:34 pm |
|
Geregistreerd: di okt 26, 2010 6:06 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
indoorbanen in Amerika hebben al electro karts.... Zelf mee gereden en ik vind het perfect!
De kunst van echt hard gaan op een indoorbaan gaat wel een stuk weg dan.... das wel jammer.
_________________ Bas VanOstaRacing #43 '12 birel kz2
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 2:48 pm |
|
|
Leuk als je een kartbaan indoor wil beginnen heb je geen afzuig installatie meer nodig van vele duizende euro"s en geen benzine meer. En mensen stinken niet meer naar uitlaat gassen,.
|
|
Omhoog |
|
|
Spasta
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 3:22 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Op eurosport is er toch ook een uitzending geweest waarbij bekende mensen in elec. karts racen (indoor). Dacht in Frankrijk maar weet dit niet zeker. Zou een steeds terugkomend event zijn al een aantal jaren.
|
|
Omhoog |
|
|
Vincent
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 3:32 pm |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
_________________ Jungleboy no more
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 5:57 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
je hebt ook elec. karts die makkelijk een 125cc bijhouden of zelfs nog voorbij gaan. toch ben ik met van het harde geluid
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
bronger
|
Geplaatst: di apr 17, 2012 7:50 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
het zal allemaal wel maar, niks is fijner dan een gierend 2takt motortje naast je!
|
|