Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 29, 2010 11:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:04 pm
Berichten: 106
Woonplaats: leiden
Mijn vader die rommelt een beetje met oude bromfietsen en hij kwam met deze tip.
Ik had gezien dat op veel banen alleen 4takt gereden mocht worden en dat die motoren erg duur waren.
Hij vertelde dat er losse imitatie honda motoren te koop zijn voor 200 euro met elektrishe start.
Ze staan op marktplaats en ze hebben ze vanaf 50 cc tot 250 cc. automaat of schakel.
Het leek mij voor de hobby rijder geen gek idee ,de onderdelen zijn ook betaalbaar en alles is er van te krijgen.

Het gaat om deze motoren:

Afbeelding

Dit is een 250 cc elektr start en schakel,voor 349,95 euro

Afbeelding

Wat denken jullie ervan ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 1:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Die motoren heb ik wel eens eerder gezien, zijn van de fabrikant jincheng o.i.d. dacht ik toch?

Is kwalitatief niet heel best, zeker als je wat meer vermogen uit het motortje wil halen dan standaard gaat het heel hard achteruit met de betrouwbaarheid.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 8:42 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Met zo'n 250 schakel blok, mag je ook niet op alle banen.

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 1:01 pm 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
heb zelf een jinchengblok, deze blokken zijn zeker niet geschikt voor op een kart
ze schakelen stroef en traag. en de kwaliteit is niet te vergelijken met een degelijk honda blok


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2010 11:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm
Berichten: 144
zo'n blok zal ook niet veel pk leveren. Lijkt mij rommel, kan ook niet anders als je de prijs bekijkt;-). Maar misschien wel leuk voor iemand die net begint met karten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 12:26 pm 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
het is inderdaad rommel, lage aankoopprijs maar na een paar jaar komen de problemen en moet het blok open, en dan is het niet meer zo leuk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 5:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Na een jaar moet het blok open??? voor die 200 euro koop je toch gewoon een nieuw blok en kinkker de oude in de vuil bak.
Als ie een jaar lang zou functioneren zou ik meteen overstappen op deze motoren... lekker goedkoop 200 euro per jaar :)
Echter is het niet zo rooskleurig, zo'n blok kan je misschien 2 a 3 weekendjes mee trainen voordat ie problemen op gaat leveren, of hij nou onder een pitbike hangt of op een kart staat. Ik heb pitbike's gehad met dit soort imitatie motoren, ze leveren bijna niets aan power en gaan vreselijk snel stuk.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 6:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:04 pm
Berichten: 106
Woonplaats: leiden
Ok ik snap hem , ook zat ik te denken dat je ook een brandstof pomp moet monteren.
Maar dat ze zo slecht waren had ik ook niet gedacht.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 03, 2011 8:27 pm 

Geregistreerd: ma jan 03, 2011 8:11 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Bedum (GR)
Momenteel ben ik zelf ook een kart aan het opbouwen, een Birel. Waarschijnlijk ook met een 150 of 250 cc pitbike crossblok. Heb een beetje rond geneusd, kwam ook bij de Chinese blokken. Op youtube is een leuk filmpje te vinden van kart met een 250cc Zongshen blok. Best leuk, vrij snel in vergelijking tot een goedkoop pitbike blokje. Je kunt een Zongshen kopen voor iets van 400 Euro. Vermogen ligt rond de 25 pk, ook nog wel redelijk!! Koppel weet ik nog zo niet. http://www.youtube.com/user/sr20boost#p/u/1/MP5XN251BXM

Naast zo'n blok is na mijn mening een YX of Lifan 150cc pitbike blok ook nog een optie. In combinatie met een 26mm Makuni, innerrotor, en oliekoeler een snelle betrouwbare combinatie. Koppel zal rond 15 NM liggen vergelijkbaar met een RK1 blok. Natuurlijk zeker niet zo snel als een "echte 4 takt schakelkart" maar het gaat al een stuk sneller dan een huur kart. Mijn broertje heeft een Lifan 125cc pitbike, zonder oliekoeler, zonder innerrotor, met een 18mm. Resultaat toch 10 pk!!
Betrouwbaar is het zeker, het blokje heeft nu zonder uberhaupt onderhoudt te hebben gehad probleemloos een twintig tal uren gedraaid!! Cross uren!!
Zo'n blok zal rond de 400 Euro totaal kosten. Waarschijnlijk ga ik zelf ook blokken verkopen!

Dus wil je goedkoop racen lijkt mij dit een goede optie?

Groet, Wouter
P.s. Ben hier overigens nieuw!! Heb al veel vaker gekeken op het forum, kan er veel van leren!!

_________________
Vaak ben je te bang!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 6:26 pm 
Loncin 250 cc 4 takt watergekoeld 27 pk. € 1100,-- all in.
http://www.ebay.de kartsport "loncin"
Dit bedrijf levert deze motor al enige tijd voor op de kart.
Voordien was dit de leverancier van complete Yamaha 250 viertakt karts.
(Ik heb geen band met deze leverancier en ken hem ook niet.....)

In Duitsland word over het algemeen gekeken naar PK's.
De norm bij diverse banen is als iki het goed heb 47 pk.

http://cgi.ebay.de/LONCIN-4-TAKTER-SCHA ... 255741f401

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 7:27 pm 

Geregistreerd: ma jan 03, 2011 8:11 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Bedum (GR)
Ziet er zeker goed uit. Maar gezien mijn budget kies ik toch denk ik maar voor een Zongshen 250cc, levert 25 PK. Zal minder kwaliteit zijn maargoed, ben hobby rijder!! :lol:
Overigens heb ik hier een goede technicus in huis dus als er wat gebeurd..... =D)

_________________
Vaak ben je te bang!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 8:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm
Berichten: 144
zo'n loncin is inderdaad al veel hoger in prijs. Bene wel nog onder de indruk van het zongshen blok. Die kart trekt nog aarder op, enkel vrees ik voor de kwaliteit. 400€ is goedkoop!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 8:47 pm 
Kijk aub ook even wat er bij zit.......(Bloksteun, carb, spruitstuk, uitlaatspruitstuk, kabelboom, blackbox)
Plus, als je deze firma mag geloven is hij aangepast voor karting.
Een GX af fabriek kost ook veel minder dan een aangepaste voor de kartsport.

Benno


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm
Berichten: 144
Zo'n loncin is ook chinees hoor, je kan dan beter een tweedehands rotax kopen of een andere 4takt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 13, 2011 12:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ik zelf ben ook al langer geïnteresseerd naar deze type motoren. de loncin, lifan en zonshen hebben allemaal standaard +/- 20pk. dan heb je nog een paar tuning deeltjes zoals een betere CDI met een hogere toerenbegrenzer, betere bougiekabelset en betere carburateurs dan dat chinese spul. dan kan je een vermogenswinst van een 5 tot 7pk verwachten. en dan kan je zelf nog gaan bewerken maar of dat verstandig is weet ik niet.

hier een filmpje van een 140cc lifan motortje met 12pk. kan je voor een goeie 300,- kopen: http://www.youtube.com/watch?v=hb_Y-sKv9Z0

die zelfde loncin motor heb je al voor een dikke 400,- alleen moet je dan zelf de Bloksteun, carb, spruitstuk, uitlaatspruitstuk, uitlaat er bij zoeken.ik heb het al eens uitgerekend en dan zit je rond de 800,-. een oliekoeler er tussen en regelmatig het olie verversen dan gaan zulke blokken echt wel een tijd mee hoor. het ligt er natuurlijk ook aan of je wel kan schakelen. als je als een halve gare door die versnellingen aan het rossen bent met een slippende koppeling, raggend door de bochten dan kan je verwachten dat de boel snel stuk loopt.. maar goed dan nog kost het je maar 50,- aan nieuwe versnellingen :P.
http://cgi.ebay.de/Getriebe-Antriebswel ... 588a909695
krukasje:
http://cgi.ebay.de/Kurbelwelle-Loncin-2 ... 5d2bd4fc22
zuiger revisie setje:
http://cgi.ebay.de/Kolben-Kit-Loncin-25 ... 5889c86956
ik denk dat ze inderdaad in de pitbikes/crossmotoren meer op hun donder krijgen dan op een geasfalteerd circuit.

het is natuurlijk geen honda of yamaha met 40pk. maar ze kosten dan ook een 4000 euro. en ik denk dat het qua onderhoud en revisie redelijk te doen is. minder dan de gemiddelde 2-takt motor en meer dan de gevestigde 4-takt orde. een leuke instapper voor een laag budget en goede snelheid.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David