Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 5:42 pm 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
hallo, heb op deze berg skeleter een jicheng blokje gemonteerrd daar heb ik geen problemen mee maar, bij hoge snelheden, is dit stuursysteem echt niet goed, heb het ondertussen al aangepast, en gebruik gemaakt van kogelpunten (niet op de foto), nu heb ik het probleem met kogelpunten dat ik maar een halve draai moet geven aan mijn stuur om mijn wielen volledig over te draaien, dit geeft weinig controle bij hoge snelheden, als ik de afmetingen van mijn plaatjes aan de stuuras en fusee aanpas dan draait mijn stuuras over,Ik wil zo weinig mogelijk onderdelen kopen omdat ik de voorzieningen heb om ze zelf te maken. heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
tom


http://i48.tinypic.com/2e6dgtf.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 19, 2010 11:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
je probleem is een bekent bij de "mamoet" skelters met brommerblokjes..
Let wel op dat je zwaartepunt verschrikkelijk hoog ligt, gezien de grote van je banden en de de as onder het frame ligt.

mbt je stuur probleem, je zou je stuur armen moeten verlengen, hierdoor heb je een langere slag en meer controle over je sturen.
Zorg ook dat je stopjes maakt dat je stuur niet in de uiterste slag "vast" kan slaan...


ps is dat een yamaha fs1 blok?
ps 2 ik zou die skelter maken op vermogen/koppel, geef em geen snelheid!dat werkt niet met dat soort frames..

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 6:36 am 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
Vermogen en snelheid heeft ie al, het is een chinese jinchengmotor van onder een dax, ipv een originele honda motor. kheb ook mijn motor zelf laag in mijn frame ingebouwd, zodat mijn zwaartepunt lager ligt, de as vanachter is ook breder. bedankt voor de hulp, ik zal het in de vakantie aanpassen.
foto:
http://i48.tinypic.com/2e6dgtf.jpg


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ah een japanse variant op de honda c50/80 blokjes

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 9:15 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
mischien kun je door de sporing wat te veranderen ook een wat rustigere skelter krijgen ik zou eens wat toespoor proberen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 20, 2010 9:44 pm 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
heb al veel geprobeerd, bij grote snelheden bv, 50km/u is het echt een groot probleem, de bochten bij lage snelheden lukken nog.
tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 9:02 am 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
nog, een vraagje, de hoeken van fussee ik denk dat dit meestal 8° is, is dit nodig bij een gewone skeleter zoals dit ?
het is namelijk moeilijk om de perfecte hoek te verkrijgen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 9:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ik zou de as in de hoogste stand zetten, dus het frame zo laag mogelijk, 5 graden toespoor, een positief caster, en een negatief camber.
In de regen natuurlijk net andersom.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 9:47 am 

Geregistreerd: zo dec 19, 2010 5:30 pm
Berichten: 14
en als je een camber een toespoor en caster hebt van 0° gaat dit dan slechter rijden?
, ik wil het redelijk simpel houden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za dec 25, 2010 3:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Als het probleem is dat die instabiel word op hoge snelheid zou ik de fusee's wat achterover kantelen :wink:

Camber, toespoor en caster van 0 zou ik niet doen, dan word die (zeker met je caster op 0, dat is als ik het me goed herinner het kantelen van de fusee) heeel zenuwachtig op snelheid.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David