Auteur |
Bericht |
ChrisW
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 3:25 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Je zou ook nog kunnen overwegen om de motor om te bouwen naar de 'rotax max junior mini' configuratie. Volgens mij kan dat gemakkelijk (?) door het plaatsen van wat restrictoren in the luchtinlaat en uitlaat waardoor de motor minder vermogen levert (dit moet je wel gemakkelijk op internet kunnen terugvinden). Ik weet niet hoeveel dit kost, maar wellicht is dit niet veel. Je kunt het dan later weer eenvoudig 'upgraden' door de vernauwingen er weer uit te halen.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 3:52 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Bedankt allemaal.
Ik zit te twijfelen want ik zou graag 4 takt gaan rijden wat daa hoor ik veel over dat het goedkoper is en makkelijker onderhoud(minder). Nou moet ik dan een ander frame kopen voor een rk1 motor? Want dat lijkt me eigelijk wel wat! Ik zou mij rotax motor kunnen houden voor later.
Gr joost
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 4:13 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Joost schreef: Ik zit te twijfelen want ik zou graag 4 takt gaan rijden wat daa hoor ik veel over dat het goedkoper is en makkelijker onderhoud(minder). Denk niet dat de kosten (om een 4 takt of 2takt op de baan te houden) elkaar veel zullen ontlopen. Met een Max heb je waarschijnlijk een van de meest onderhoudsarme 2 takt motoren die op de markt is. Wil je wedstrijden gaan rijden, dan zal je merken dat de kosten redelijk snel op kunnen lopen, maar het plezier om te rijden ook !!!! Joost schreef: Nou moet ik dan een ander frame kopen voor een rk1 motor? Denk het niet, met uitzondering van de dikke viertakten (VT's) en wankelmotoren zal het frame voor de meeste motoren geschikt zijn. let wel op dat veel 4-takten de ketting aan de binnenkant van het blok hebben, de max heeft deze aan de buitenkant. m.a.w. de spiebanen moeten wel kloppen, en de stoelsteun mag niet in de weg zitten.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 4:19 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Joost,
heb je een juniorof senoir max?
IK heb nog een gebruikte juniorliggen met zuiger. PB of bel me maar als je interesse hebt. Ik kan hem er ook op zetten als je wilt.
Peter KSL racing team Kart Shop Limburg 06-34304111
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 4:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Ik denk ook niet dat je het veel gemakkelijker kunt krijgen dan een rotax, zeker als je de rotax 'terugtuned' en met minder pk's gaat rijden.
Misschien dat een Honda390 nog iets onderhoudsarmer is, maar ik zou om die reden niet overstappen. Kun je bij jou in de buurt op de verschillende banen waarop je wil rijden met een 2takt terecht? Als dat niet zo is, dan kan ik me voorstellen dat je om die reden nog een overstap naar 4takt zou kunnen overwegen.
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 5:01 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
We zitten 1 uur van berghem vandaan en 45 min van veldhoven. Dus de beste oplossing is proberen te lassen en weer gaan rijden?
Gr joost
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 5:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Op Veldhoven en Berghem mag je ook met 2takt rijden.
Ik denk dat je daar als je een keer aan de snelheid van de rotax gewend bent gelukkiger mee bent dan met een tragere 4takt. Het zijn toch iets snellere banen en zeker op Berghem kun je veel meer met de rest van het verkeer meekomen met een rotax junior dan met een tragere 4takt.
Misschien moet je voor de eerste 5 tot 10 keer dat je gaat karten gewoon bewust een 'leerstapje' inbouwen door de motor eerst wat terug te tunen, een lange overbrenging te gebruiken en/of eerst een setje zachte bandjes op te rijden. Je moet ook niet vergeten dat je na een tijdje niet alleen de kart beter onder de knie krijgt waardoor je je comfortabeler gaat voelen, maar dat je ook de banen waarop je rijdt steeds beter leert kennen waardoor het 'gemakkelijker' wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 5:28 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Beste Joost, gewoon lekker je rondjes gaan rijden met de Max, misschien niet volgas, dat komt later wel. Plezier maken met de skelter staat voorop !!!!!! (hoe krijg ik het uit mijn bek, 2 takt aanmoedigen) Later zal je als je ouder en verstandiger wordt vanzelf kiezen voor de snelle viertakt. (zo ben ik dan ook weer wel)
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 5:49 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Altijd eerlijk, die Alex
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pat
|
Geplaatst: di dec 21, 2010 1:13 pm |
|
Geregistreerd: za okt 02, 2010 1:45 pm Berichten: 8 Woonplaats: Zuid-Scharwoude
|
Beste Joost,
Ik heb ook een gelaste cilinder. Geen problemen mee, lekt ook niet. Schijnen er heel wat mee rond te rijden. Ik weet niet wie de cilinder gelast heeft, ik kocht hem zelf zo. Zou het wel laten doen door iemand die er ervaring mee heeft, beter iets meer betalen dan grotere schade aanrichten. Van de winter het blok gereviseerd, en door v/d Spoel de cilinder even laten honen, bleek door het lassen wel wat scheefgetrokken en heeft hij voor weinig (tientje geloof ik) gefixed. Wat vermogen betreft schrok ik ook, als je er zelf opzit blijkt het veel harder te gaan dan als je er langs de baan naar kijkt. Maar went snel hoor! Je hebt het zelf in de hand (of voet) hoeveel gas je geeft. Rustig opbouwen, en voor je het weet wil je al sneller...
|
|
Omhoog |
|
|