Auteur |
Bericht |
Joost
|
Geplaatst: do dec 09, 2010 8:59 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Hallo ik ben Joost Ik en mijn vader hebben besloten om samen te gaan karten. Nou hebben we voor mij eerst een 125cc rotax max junior gekocht en voor hem 125cc tm schakel. Ik heb al 3 x gereden en vindt het echt schrikken hoeveel vermogen hij heeft. Nou ben ik net voor de winter van de baan afgeschoven en daar ben ik best wel van geschrokken nou hebben we de kart binnen gestalt. 2 Takt eruit accu op een warme plek gezet maar nu is hij kapot gevroren ! Ons werdt verteld bij aankoop dat er koelvloeistof inzit niet dus!! En nu? Zit een klein scheurtje in de wand waar het koelvloeistof door komt. Dus wat is een goedkope goede oplossing? Ik zit er ook over na te denken om iets minder snel te willen om 4 takt te gaan rijden. Heb een crg road rebel volgens mij van 2007 is het mogelijk om een 4 takt moter op te monteren. Om toch leuk hobby matig mee te rijden met goedkoop onderhoud? Mvg Joost
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: do dec 09, 2010 9:07 pm |
|
Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm Berichten: 661
|
Zit er een scheurtje in je cilinder?
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do dec 09, 2010 9:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
zoek een cilinder op marktplaats
je kunt hem ook laten lassen en niet meer verzegelen
of is die schakel kapot gevroren
|
|
Omhoog |
|
|
Joost
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 7:13 am |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Nee de rotax is kapot. Als je er achter staat zit er aan de linker kant een scheurtje.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 8:56 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Zijn jullie nu wel zo slim geweest om bij de schakel ook het water af te laten (mocht daar ook water en geen koelvloeistof inzitten)?
Mischien dat een RK-1 een goede oplossings is alsje een een iets langzamere motor wilt.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 10:52 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Heb hier wel eens gelaste cilinder voorbij zien komen. Maak er eens een foto van en plaats die hier. Misschien dat iemand dan een suggestie heeft voor je.
En enige oplossing als je schrik hebt dat je van de baan gevlogen bent. Instappen en gewoon weer n rondje gaan rijden. Ik ben afgelopen jaar dwars door de banden stapel in Eindhoven gevlogen. Schrok ik ook wel even van. Maar gewoon instappen en rustig je rondje afrijden.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 12:41 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Even voor de duidelijkheid, je hebt koelvloeistof en antivries. Koelvloeistof kan dus ook gewoon water zijn. Dus je kan de verkoper niets verwijten. Maar als je vermogen te groot vind, dan geef je toch wat minder gas? Zou zeker geen RK1 kopen veels te langzaam. Het is gewoon een kwestie van wennen. Na een paar keer rijden steld de snelheid echt niet veel meer voor hoor...Zo was het bij mij toch.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 1:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Zou zeker geen RK1 kopen veels te langzaam. Dat is juist wat hij wil Een 100cc junior is ook een optie, wel iets duurder in onderhoud en afstelling is iet wat moeilijker dan een Max.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 1:19 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Maar karten draait toch om het hard gaan of zie ik dat verkeerd.
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 1:39 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
BuijsProjectRacing schreef: Ok ze waren op topsnelheid mss sneller, maar VT's met hoge bochtsnelheid ben ik niet tegen gekomen die dag...;D Ze haalden mij iedere keer rechte stuk in maar bij het aanremmen, huppa ernaast en er voorbij.;P BuijsProjectRacing schreef: Maar karten draait toch om het hard gaan of zie ik dat verkeerd. Dus is dan is de hogere snelheid toch van minder belang, een goede coureur pakt via uitgekiende inhaalpogingen en laat remmen de winst.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 1:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
@Joost,
Een compleet nieuwe cilinder kost iets van EUR 350, dus het is wel even de moeite om te kijken of je het kunt lassen.
Als je gevoelsmatig met een minder sterke motor zou willen rijden, dan zou je ook met een veel te zware tandwielverhouding kunnen gaan rijden. Dus bijvoorbeeld voor tandwiel 13 i.p.v. 12 en achter een wat kleiner tandwiel dan optimaal is. Dan is de motor veel minder aggressief bij het gasgeven en gemakkelijker te controleren (en te rijden). Tegen het einde van het rechte einde moet je dan maar zien of je vol gas blijft geven of wat gas terugneemt als je het wat te hard vindt gaan. Je kunt dan in ieder geval wel normaal rijden en je hebt later ook nog de mogelijkheid om als je eventueel aan de snelheid gewend bent met een normaler verzet sneller te rijden zonder dat je dan weer een snellere motor moet kopen.
Wat zachtere banden die veel grip geven en sneller opwarmen i.p.v. super harde banden met weinig grip die veel glijden, zijn misschien ook wel prettig om het gevoel van wat meer controle en veiligheid te geven, zeker in dit koude weer. Als de eerste set zachte banden op is, kun je daarna altijd besluiten wat je als volgende set gaat monteren.
Als je er nu antivries in doet, moet je je wel realiseren dat dat op de meeste banen niet is toegestaan en dat je dat dus weer voor het rijden moet verwisselen voor water.
Succes!
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 1:56 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 2:31 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Alex, tis goed jonge.;P
Je moet gewoon een zo'n hoog mogelijke top hebben. En een zo hoog mogelijk snelheid hebben bij uitkomen bocht, toch?:P
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 2:38 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Joost waar kom je vandaan heb laatst nog een cilinder laten lassen ook van een rotax. Was 40 tientjes kwijt dat is beter dan een nieuwe cilinder.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: vr dec 10, 2010 3:06 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Ik heb overlaast een rk1 blok laten lassen (niet cilinder voor alle duidelijkheid). viewtopic.php?f=5&t=7013&p=123822&hilit=motorblok+lassen#p123822IK heb het laten lassen met halfautomaat, met tig creer je te veel warmte waardoor erboven opnieuw een scheur kan ontstaan (zo is mij toch verteld ) Bij het lassen hadden we wat last van gasinsluitingen (te weinig stroom gebruikt waarschijnlijk, gebruik ook niet teveel stroom anders zou je te ver inbranden met alle gevolgen van dien), dit hebben we dan afgewerkt met parabond p600. Hittebestendige pastei (soort silicone). Niets van lek meer alles gefixt...
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
|