Auteur |
Bericht |
TechnoPro
|
Geplaatst: vr okt 29, 2010 10:02 am |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Demonteren en kijken of er niets mis is met je zuiger. Maar kan het eerlijk gezegd moeilijk geloven dat er wat fout is met je zuiger hoor , als je geen compressie zou hebben dan krijg je geen knal in je uitlaat en alvorens je motor niet start door een te lage compressie dan moet je echt al hééééééééééééééél lage compressie hebben.
Kan je eens een foto doorsturen van je vliegwiel en bobijn ?
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: vr okt 29, 2010 5:28 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
|
Omhoog |
|
|
TechnoPro
|
Geplaatst: zo nov 07, 2010 6:29 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Op deze foto's zie je niet veel.
Het wordt moeilijk om vanop afstand een diagnose te stellen ... Heb je geen Honda kenner bij je in de buurt die je kan helpen of mensen van het forum ?
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 7:16 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
vandaag nieuwe boegie er in gezet helaas geen effect! kleppen ook bekeken! de uitlaatklep ligt wel iets boven de inlaatklep! maar ze sluiten wel goed aan samen zo ver ik het kan zien! kan de schakelaar van aan en uit ook kapot zijn? is deze door te verbinden zo dat uit tesluiten is of deze kapot is?
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 10:33 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ja is een mogelijkheid, ff doormeten kan ook. het moet haast wel iets elektronisch zijn. deze type motoren starten normaal gesproken altijd wel.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di nov 09, 2010 11:21 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: is deze door te verbinden zo dat uit tesluiten is of deze kapot is? ik vermoed dat deze juist los moet liggen, het is een kortsluit draad. Bougie vonkt wel? Als je de machine ronddraaid zonder bougie, sluiten je kleppen dan wel netjes voor het BPD bij de arbeidsslag? lage compressie kan wel kloppen, vind ik ook altijd.. (of je ebnt je zuigerveren vergeten ) beetje olie extra kan ook wel eens helpen om de zuiger mooi te laten sluiten.. (plakken van je zuigerveren) doen ze wel eens bij die grote amerikanen om compressie te krijgen voor de eerste start
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: wo nov 10, 2010 10:56 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
zover ik kan zien sluiten de kleppen wel goed! de bougie vonkt wel ! gan maar eens met de schakelaar bezig weet het ook niet meer
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 12:13 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
als ie knalt in je uitlaat kunnen 3 dingen zijn. Of je ontsteking is te laat/defect of je klep sluit toch niet goed in de zitting.. of je hebt een te arm mengsel.
Ik vermoed je ontsteking of een lekkende klep. Lekkende klep dan had het motortje wel gedraaid. ik zou het zoeken in je ontsteking. Controleer wanneer het "magneetje" langs de bobine vliegt. Dit moet vlak voor het BDP zijn X aantal graden te vroeg. Je machine vonkt 2x per arbeid (gezien hij 2x rond draaid per arbeid ivm 4 takt) 1x met compressie 1x met uitlaat open en inlaat beginnend open (tijdens exhaust en intake dus.)
nb testen van je carburatie : ff benzine in de inlaat gooien (gelijk aan je vlotterbak grote) en aantrekken. Slaat ie aan en vliegt ie op hol, dan is je carb niet goed. Gaat ie knallen en gek doen... ontsteking.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: do nov 11, 2010 4:31 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
nou dat ga ik dan maandag ff proberen!! (ben er het hele weekend niet)
laat het even weten of het gelukt is!!
|
|
Omhoog |
|
|
gert01
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 10:38 am |
|
Geregistreerd: wo sep 15, 2010 3:52 pm Berichten: 29
|
hallo, heeft een beetje langer geduurd dan verwacht maar gister een andere gx160 gezien en ff gekeken na die compresie maar daar was de mijne niks bij die andere had bij de ene slag wel degelijk compressie de mijne bij geen van beide slagen!! tijd voor ander motortje??? of wat kun je er verder nog mee!! nieuwe kleppen en zuiger+ veren?
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo jan 09, 2011 1:16 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: ! nieuwe kleppen en zuiger+ veren? tja daar zit je dan wel aan te denken.... als dat em wordt... ik zou eerst laten bekijken hoe de staat is van je cilinder voordat je verdere stappen onderneemt.. (ovaal uitgesleten).
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|