Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 11:21 am 

Geregistreerd: vr mei 28, 2010 11:14 am
Berichten: 8
Karters,

Hier het laatste verslag van seizoen 2010!
Dit weekend was het eindelijk zover, hét moment waar naartoe heeft geleefd: de finaleraces! Het was een ongekend spannende finale; er moesten nog wat kampioenschappen besloten worden en het resultaat was iets waar elke autosportliefhebber reikhalzend naar uit kijkt. Zoals het eigenlijk al het hele seizoen is, was het mooi weer voor de tijd van het jaar. De voorspelde regen kwam alleen in de ochtend naar beneden; wat wel zo plezierig was voor de toeschouwers.

Cadet 160/ 160 Rookie
Het is jammer dat het seizoen alweer afgelopen is, maar deze spannende klasse hoeft in de winter niet gemist te worden, er is winterkampioenschap! Daarover later meer. De kleine rijdertjes lieten zich weer van hun beste kant zien dit raceweekend. Beginnend bij de kwalificatie. Hierin zagen we bij de Cadet’s een tijd van 1.10.165 minuten neergezet worden door Rinus van Kalmthout. Daimon Broeren zet de tweede tijd neer, die bedraagt 1.10.402 minuten. Tim Willemse zet 1.12.734 minuten op de klok en de laatste bij de Cadet’s is Quirijn van Beek met een tijd van 1.13.000 minuten. Bij de Rookies is het Joey Alders die de snelste tijd laat noteren, 1.09.846 minuten. Lucas Vermaas heeft de tweede tijd, 1.10.182, weten te pakken. Ruben del Sarte heeft een tijd van 1.10.684 minuten laten noteren en 4 een tijd van 1.10.723 minuten; daarmee mogen zijn respectievelijk van de derde en vierde plek starten.
Dit raceweekend wordt er weer gebruik gemaakt van twee verschillende startgrids, waarmee de Cadet’s als eerste een startsignaal wordt gegeven. Bij het geven van dit startsignaal komt Daimon Broeren het best van de lijn af en kan de leiding overnemen. Rinus van Kalmthout kan aansluiten. Rinus van Kalmthout kon van pole position starten en is vastberaden om zijn originele positie weer terug te nemen. De druk gaat omhoog. Bij de start van de Rookies kan Joey Alders goed wegkomen en de leiding behouden. Hij laat hiermee Lucas Vermaas achter zich. Nelson Berghuis heeft in de kwalificatie een achtste tijd neergezet, maar kan in de race al snel de weg naar voren vinden. Nelson Berghuis kan als snel Lucas Vermaas inhalen en aansluiten op Joey Alders. Deze klasse moest de eerste race rijden terwijl de baan aan het opdrogen was, hierdoor moeten alle rijdertjes zoeken naar grip. Vooraan, bij de Cadet’s, is dat goed te zien. Daimon Broeren neemt een wijdere lijn dan Rinus van Kalmthout. Hierdoor creëert hij elke bocht een kleine gaatje waar Rinus van Kalmthout zich ‘in kan remmen’. Daimon Broeren vindt dan midden in de bocht grip en kan snelheid vinden om Rinus van Kalmthout niet langs te laten. Quirijn van Beek, daarentegen, heeft moeite met de regen en kan het tempo niet volgen van de anderen. Quirijn van Beek valt daarom steeds verder terug. Vooraan bij de Rookies kan Nelson Berghuis eveneens geen vuist maken tegen Joey Alders. Joey Alders kan meer snelheid vinden in de regen en kan een kleine voorsprong bereiken. Joey Alders kan zich concentreren en kan langzaam Quirijn van Beek dichterbij zien komen. Na het verloop van enkele ronden kan Joey Alders Quirijn van Beek passeren. Als Joey Alders voorbij is aan Quirijn van Beek volgen Nelson Berghuis en Ruben del Sarte het voorbeeld. Vooraan bij de Cadet´s lijkt Daimon Broeren´s tactiek hier en daar gaten te creëren voor Rinus van Kalmthout, maar na enkele ronden kan Daimon Broeren een tempo aanhouden die Rinus van Kalmthout moeilijk kan volgen. Daimon Broeren lijkt hier – in de laatste fase van de race – zijn eerste positie mee te bezegelen. Joey Alders dat ook te kunnen doen, desondanks hij de druk van Nelson Berghuis. Hiermee kunnen Daimon Broeren en Nelson Berghuis zich verheugen op een pole position in manche twee.
Het startsignaal bij de Cadet’s zorgt ervoor dat Daimon Broeren als eerste de bochtencombinatie in kan. Hij wordt hier gevolgd door Rinus van Kalmthout. Daimon Broeren kan deze race een hoger tempo rijden als in de eerste manche en leidt overtuigend. Quirijn van Beek kan deze race weer zijn ritme vinden en kan Tim Willemse achter zich laten. In deze volgorde rijden de Cadet’s als het bij de Rookies los barst. Bij de start van de Rookies kan Nelson Berghuis het best wegkomen. Hij kan hiermee de leiding overnemen van Joey Alders; iets wat hem in de voorgaande manche niet gelukt was. Joey Alders kan het tempo niet volgen van Nelson Berghuis en ziet zijn kansen op een eerste plek elke bocht kleiner worden. Deze manche hebben beide leiders een overtuigend snelheidsverschil, in hun voordeel, en vallen de kopgroepen uitelkaar. De eerste inhaalpogingen worden gedaan als Nelson Berghuis de staart van de Cadet’s raakt – wat nu Tim Willemse is. Dat Nelson Berghuis overtuigend sneller is, betaalt zich snel uit in een plaats winst voor Nelson Berghuis. Op het moment dat Tim Willemse wordt ingehaald, heeft er zich een belangrijke ontwikkeling voltrokken. Quirijn van Beek heeft het gat tussen hem en Rinus van Kalmthout dicht weten te rijden. Rinus van Kalmthout rijdt op dat moment op de tweede plek. Quirijn van Beek rijdt enkele ronden erachter, maar kan bij het opkomen van het rechte stuk meer snelheid meenemen. Een nette inhaalactie als resultaat. Rinus van Kalmthout laat het hier niet bij zitten en voert zijn tempo op. Rinus van Kalmthout kan als snel Quirijn van Beek weer verschalken én gelijk wegrijden van Quirijn van Beek. Tegelijkertijd krijgt Nelson Berghuis technische problemen aan zijn kart, dat op een loshangend voorwiel lijkt. Hij moet hierdoor zijn kart aan de zijkant van de baan zetten en ziet, jammer genoeg, al zijn kansen in rook opgaan. Joey Alders krijgt de leidende positie in de schoot geworpen en geeft hem niet meer weg. Bij het vallen van de vlag is het bij de Cadet’s Daimon Broeren (gevolgd door Rinus van Kalmthout en Quirijn van Beek) en bij de Rookies is het Joey Alders (gevolgd door Ruben del Sarte en Markus Tervelde). En zo zit het seizoen van de Cadet’s en Rookies er op! Het dagklassement ziet er als volgt uit bij de Cadet´s: Daimon Broeren nul punten, Rinus van Kalmthout vier punten en Quirijn van Beek zeven punten (met een beter laatste resultaat en dus voor Tim Willemse). Bij de Rookies: Joey Alders met nul punten, Ruben del Sarte met vijf punten en Lucas Vermaas met negen punten.

World Formula
Deze klasse was dit weekend het podium voor een van de spannendste finaleraces in de geschiedenis. Er waren twee rijders die kampioen konden worden: Luc Willemse en Pepijn Steeman. Beiden moesten het onderste uit de kan halen om de titel veilig te stellen. In de kwalificatie lijkt Luc Willemse hier de bovenhand te hebben; hij heeft een tijd neergezet van 1:00.509 minuut. Hij heeft hiermee de tweede plaats te pakken, de eerste plaats is vergeven aan Niels de Vries die een tijd van 1:00.478 minuut. Op de derde plaats staat Sander Wegewijs met een tijd van 1:00.875 minuut. Pepijn Steeman kan starten vanaf de zesde plaats; hij heeft een tijd van 1:01.645 gereden.
Bij het startsignaal is Luc Willemse even goed weg als Niels de Vries. Niels de Vries heeft het voordeel dat hij aan de binnenkant van het circuit kan starten en de eerste positie kan innemen. Desondanks heeft Luc Willemse uitkijk op de eerste plaats, waarmee hij belangrijke punten kan scoren. Als snel kan Niels de Vries een klein gat slaan. Hoe hard Luc Willemse ook probeert in deze fase van de race, het tempo kan hij niet volgen. Sander Wegewijs en Pepijn Steeman kunnen als snel aansluiten. Hiermee heeft Pepijn Steeman al twee plaatsen gewonnen, maar moet Sander Wegewijs nog weten te passeren om uitkijk te hebben op Luc Willemse. Luc Willemse komt steeds dichterbij op Niels de Vries. Nadat het gat geslonken was heeft Luc Willemse de kans gezien om Niels de Vries voorbij te gaan. Hij rijdt hiermee op de meest optimale positie voor het kampioenschap. Pepijn Steeman kan het tempo van Sander Wegewijs niet volgen en ziet het gat groter worden, desondanks kan dit groepje afstand nemen van de andere deelnemers. Luc Willemse vooraan lijkt helemaal in zijn sas, hij kan Niels de Vries op gepaste afstand houden en zich concentreren op zijn tempo. Even lijkt Niels de Vries wat dichterbij te komen, maar dat wordt gepareerd door Luc Willemse, die de snelste raceronde op zijn naam zet. Pepijn Steeman krijgt op dat moment te kampen met Timo Pahler achter zich. Het tempo van de rijders is deze race iets te hoog en riskeert belangrijke punten. Timo Pahler weet uiteindelijk te passeren. Nadat Pepijn Steeman door is verwezen naar de vijfde plek, valt de finishvlag. Luc Willemse komt als eerste over de streep gevolgd door Niels de Vries, Sander Wegewijs, Timo Pahler en Pepijn Steeman. Belangrijke punten, maar het kampioenschap is nog níet besloten!
In de tweede race kan Luc Willemse van pole position starten, maar komt bij het startsignaal niet goed weg en moet Niels de Vries voorbij laten; Pepijn Steeman en Sander Wegewijs kunnen ook passeren. Hiermee krijgt het kampioenschap een hele andere wending. Pepijn Steeman lijkt op dat moment het kampioenschap in handen te hebben, maar om de race is pas over als de finishvlag is gepasseerd. Om de situatie nog moeilijker te maken, neemt Pepijn Steeman de leiding over van Niels de Vries. De kansen lijken te slinken. Maar Niels de Vries weet Pepijn Steeman weer terug in te halen, waardoor de kansen voor Luc Willemse op het kampioenschap groter worden. Luc Willemse heeft even later de derde plek in handen weten te krijgen. De druk wordt opgevoerd. Het is moeilijk om op dat moment te zeggen wie het kampioenschap in handen heeft, er moet een berekening aan te pas komen om dat te bepalen. De beslissing lijkt te komen door een inhaal van Pepijn Steeman op Niels de Vries. Het kampioenschap is weet aan zijn kant. Luc Willemse kan dit niet met lede ogen aanzien en kan al snel Niels de Vries ook in halen. Op het moment dat Luc Willemse die positie inneemt, rijzen er weer vragen: wie is nu kampioen? Wederom lijkt er een antwoord te komen: Niels de Vries kan de tweede plaats terug overnemen van Luc Willemse. Even lijkt het kampioenschap hiermee besloten, maar in de laatste fase van de race weet Luc Willemse Niels de Vries wéér in te halen. De laatste fase is bijzonder spannend, maar desondanks doen er geen positiewisselingen zich voor. Pepijn Steeman komt als eerste over de finish, gevolgd door Luc Willemse en Niels de Vries. Bij het passeren van de finish hebben Pepijn Steeman en Luc Willemse evenveel punten in het kampioenschap. Geen kampioenschap? Niet helemaal. Bij een gelijk aantal punten wordt er naar de beste prestaties gekeken, wie het meeste aantal overwinning op zijn naam heeft staan. Maar tot de grote verassing van iedereen, is óók dat aantal hetzelfde. De hoeveelheid tweede plaatsen? Ook hetzelfde. Pas bij het aantal derde plaatsen heeft Pepijn Steeman het voordeel. Pepijn Steeman is daarmee kampioen! Het dagklassement zag er nog als volgt uit: Luc Willemse met twee punten, Pepijn Steeman met vijf punten en Niels de Vries ook met vijf punten (maar een minder resultaat in de laatste race).

RK1 Senior
De RK1 klassen zijn een groot succes, het moge duidelijk zijn. Waarbij het startveld van de Junioren de startgrid ontgroeid, moeten de Senioren het doen met een kleiner startveld. Paradoxaal genoeg heeft dat geen effect op de spanning.
De kwalificatie lijkt niet veel weg te geven van deze spanning: Germ Sandstra de snelste tijd laten noteren, een 1:02.908. Daarachter staat Xander Mensink met een 1:03.202 en op de derde plaats staat Jacco van Helden met een snelste tijd van 1:03.475. De verschillen zijn wat aan de grote kant, maar dat verandert snel in de race.
Germ Sandstra liet zich, bij het vallen van de vlag, bijna verassen: hij maakte bijna een valse start, maar herstelde zich snel. Dit lijkt geen effect te hebben op zijn snelheid en kan alsnog de leiding behouden. Achter hem rijdt Xander Mensink, die de druk van Jacco van Helden op zijn schouders heeft. Bij het verrijden van de eerste manche, is het hier en daar nog nat op de baan. Xander Mensink heeft daardoor wat moeite met grip te vinden. Xander Mensink past een een tactiek toe die we vaker hebben gezien: heel wijd de bocht in gaan, om met meer snelheid er weer uit te komen. Deze techniek heeft een nadeel: het creëert een gat bij het insturen. Jacco van Helden ziet dit, maar kan daar geen gebruik van maken. Uiteindelijk lukt het dan toch, Jacco van Helden positioneert zich aan de binnenkant van de bocht, Xander Mensink komt met meer snelheid de bocht uit, maar Jacco van Helden heeft nu de betere positie voor de volgende bocht en kan Xander Mensink inhalen. Jacco van Helden kan daarna zijn pijlen richting Germ Sandstra zetten; Germ Sandstra heeft dan nog steeds de leidende positie. Jacco van Helden zal dezelfde strategie gebruiken als hij bij Xander Mensink deed: de binnenkant van de bocht kiezen. Bij de eerste poging slaagt Jacco van Helden niet te passeren, maar weet Germ Sandstra dat Jacco van Helden in de buurt is. Hiermee wordt een omvangrijk gevecht gestart die enkele ronden zal duren. Jacco van Helden en Germ Sandstra raken in gevecht en Xander Mensink kan daar gebruik van maken. Hij sluit achter de twee kemphanen aan, maar ziet geen kans om te passeren. De strijd tussen Germ Sandstra en Jacco van Helden gaat onverminderd verder en bereikt zijn hoogtepunt in de laatste ronde. Jacco van Helden pakt de binnenkant bij het aanremmen van een bocht en kan passeren. Germ Sandstra laat dit niet over zijn kant gaan en concentreert zich op zijn exit. Hierdoor kan hij meer snelheid meenemen en dé positie behouden. Ternauwernood weet Germ Sandstra de eerste plaats vast te houden. Bij het vallen van de vlag is Germ Sandstra duidelijk opgetogen over zijn overwinning. Jacco van Helden volgt met daarachter Xander Mensink.
Bij het geven van het startsignaal vindt Germ Sandstra het snelst van de lijn afkomen, waarmee hij zijn eerste plaats behoudt. Jacco van Helden sluit achter Germ Sandstra aan, met daarachter Coen Esveld en SigMind Racing. Jacco van Helden lijkt al snel zijn tempo niet te kunnen vinden en zakt terug. Coen Esveld en SigMind Racing weten al snel te passeren. Eenmaal achter Coen Esveld en SigMind Racing kan Jacco van Helden zijn tempo weer vinden en blijft daarachter rijden. Door deze inhaalacties heeft Germ Sandstra de kans gezien om uit te lopen, met een overtuigende voorsprong als resultaat. Coen Esveld die op de tweede plaats rijdt, ziet de kans om zich los te rijden van SigMind Racing en Jacco van Helden. Hiermee lijkt de druk van de ketel en enkele ronde is dat zo. Tot aan het begin van de slotfase. Jacco van Helden lukt het gat tussen hem en Coen Esveld dicht te rijden. Jacco van Helden rijdt nu op de tweede plaats. Coen Esveld kan nog de druk op Jacco van Helden houden en weer inhalen. Helaas voor Coen Esveld is dat van korte duur en moet Jacco van Helden weer langs laten. Jacco van Helden haalt weer in, maar valt al snel uit de race. Hiermee lijkt Coen Esveld weer op de tweede plaats terecht te komen. Maar voor het eind van de race moet Coen Esveld nog Roy van Lune voorbij laten. Hij voelt in de laatste fase van de race nog de druk van SigMind Racing. Deze rijders rijden dicht bij elkaar bij het vallen van de vlag; de verschillen zijn één tiende per rijder. Germ Sandstra komt als eerste over de streep.
Het dagklassement ziet er dan als volgt uit: Germ Sandstra nul punten, Xander Mensink acht punten en Coen Esveld negen punten.

VT250
De heren van de VT250 mochten de baan betreden toen de het opdrogen was, maar niet helemaal droog is. Hoewel er veel regen was voorspeld, bleef deze uit. Zij waren dan ook de eerste klasse die tijden onder de minuut lieten noteren. Te zien in de kwalificatie, waar Dayan Fingscheidt de snelste tijd neer zet; 56.677 seconden. Gevolgd door Ole Holzkamm, met 56.856 seconden als snelste tijd. De derde tijd was vergeven aan Thijs van den Heuvel, die 57.039 seconden wist te noteren.
Bij het startsignaal is Rik van Beek het snelst weg. Hij kan de leiding overnemen en doet het verschil tussen hem en Dayan Fingscheidt verdwijnen. Hier mag wel aangemerkt worden dat hij vanaf de achtste plaats starten! Hij heeft in één keer het hele veld verschalkt. Dimitri Mom, die ook vanuit achter het veld komt, kan de even de tweede plaats innemen, maar wordt al snel weer ingehaald door Dayan Fingscheidt. Rik van Beek voert het tempo aan. Zoals gemeld is de baan niet helemaal droog, maar is het – vooral buiten de lijn – nog zoeken naar grip. Rik van Beek lijkt hier ondanks zijn stormachtige start, moet te hebben met grip vinden. Dayan Fingscheidt lijkt daar minder moeite mee te hebben en kan de druk op Rik van Beek houden. Overigens kunnen de andere deelnemers deze twee rijders niet volgen; ze slaan een gat tussen hen en de rest van het veld. Er ontstaat on mooie wisselwerking tussen deze twee rijders: Dayan Fingscheidt is sneller in de bochten en chicanes, Rik van Beek is sneller op het recht stuk. Rik van Beek kan de verloren snelheid in de bochten compenseren op het recht stuk. Hierdoor kan Dayan Fingscheidt nét niet inhalen. Spannend. Deze situatie blijft enkele ronden voort duren, maar wordt beëindigd op het moment dat Dimitri Mom zich meldt. Dimitri Mom heeft de aansluiting weten te vinden op Dayan Fingscheidt en ziet kans op de tweede plaats. Hierdoor moet Dayan Fingscheidt in de verdediging. Zoals iedereen weet kost dat snelheid, waar Rik van Beek van profiteren; hij kan zich los rijden. Achter Dimitri Mom meldt Ole Holzkamm zich ook. Hij weet als snel Dimitri Mom in te halen. Nadat deze actie zich heeft voltrokken, spint Dayan Fingscheidt. Hij verliest hij zijn positie en wordt verwezen naar de vierde plaats. Hiermee zijn alle posities verdeeld en valt de finishvlag; met een blije Rik van Beek als gevolg.
In de tweede race kan, bij het geven van het startsignaal, Rik van Beek zijn positie behouden. Hij wordt hier gevolgd door Ole Holzkamm en Dimitri Mom. Dimitri Mom weet Ole Holzkamm als snel te passeren en kan richting Rik van Beek proberen te rijden. Als Dimitri Mom aansluiting vindt, kan hij niet passeren. Rik van Beek heeft – net als in de eerste manche – meer snelheid op het rechte stuk en kan Dimitri Mom achter zich houden. Hier ontstaat wederom de situatie dat elke rijder op het circuit sterke en zwakke punten heeft. Met mooie raceactie als resultaat. Dimitri Mom blijft het proberen, tot dat… hij te kampen krijgt met technische problemen. Erg zonde, hij had een kans op een podiumplaats, maar deze verdwijnt als sneeuw voor de zon. Bij het uitstappen is het duidelijk te zien aan zijn lichaamsstaal hoe tevreden hij hiermee is: niet. Dave de Swert krijgt hierdoor de tweede plaats in zijn schoot geworpen; Dave de Swert heeft daarvoor de derde plek overgenomen. Dave de Swert voert de druk op bij Rik van Beek. Rik van Beek lijkt goed met de druk over weg te kunnen, maar zijn kart minder… ook hij kent technische problemen. Twee ronden voor het eind van de race moet hij zijn kart aan de zijkant van het circuit parkkeren. In deze fase van de race is niemand meer in staat de leider in te halen; Dave de Swert komt als eerste over de finish. Een verassend einde op een spannende race. Achter Dave de Swert rijden Ole Holzkamm en Jonas Schulz. Beiden zijn blij met hun resultaat. Het dagklassement ziet er als volgt uit: Ole Holzkamm vier punten, Jonas Schulz negen punten en Rik van Beek tien punten.

RK1 Junior
Elk raceweekend moet het gemeld worden en dit raceweekend is geen uitzondering: wat een startveld! Dit raceweekend verschenen er zevenentwintig rijders aan de start. Weliswaar niet zoveel als de andere races in het seizoen – het is de laatste race en die is niet voor iedereen interessant - , maar is alsnog goed bezet. De spanning is al te voelen in de kwalificatie. De eerste zeven rijders zitten bínnen één seconde. Bovenaan staat Jimmy Groenevelt, met een snelste tijd van 1:00.962 minuut. Daarachter staat Delano Warbie, hij heeft een tijd gereden van 1:01.339. De derde plaats wordt bezet door Marco Jonkers, hij heeft een tijd gereden van 1:01.543.
De rijders staan klaar op de startgrid. Het startsignaal wordt gegeven. Jimmy Groenevelt is als snelste weg, gevolgd door Delano Warbie; die nog moet passen en meten om ongeschonden door de strijd te komen. Eenmaal bij de eerste bocht wordt het duidelijk dat Jimmy Groenevelt goed in zijn ritme zit. Achter hem hebben Tom Meijer en Boris Kolff zich verzameld. Overigens valt iedereen oog op Micheal Pen. Dit is zijn debuutrace en kan al meteen meedingen met de kop van het veld. Een knappe prestatie. Tom Meijer –op de tweede plaats – kan het tempo van Jimmy Groenevelt niet evenaren, de kans wordt met elke ronde kleiner dat er nog een eerste positie behaald kan worden. Achter Tom Meijer is Marco Jonkers met een opmars bezig. Hij heeft Micheal Pen al in kunnen halen; Micheal Pen ligt dan op de derde plaats. De volgende die in zijn vizier verschijnt is Tom Meijer. Met deze vastberadenheid kan hij als snel de tweede plaats overnemen. Eenmaal de tweede plaats overgenomen worden de pijlen op Jimmy Groenevelt gericht, hoewel die iets te ver weg lijkt. Marco Jonkers is door het veld geschoten, maar hetzelfde geldt voor Johan Haarsma. Hij heeft iedereen behalve Marco Jonkers kunnen inhalen en sluit aan op Marco Jonkers. Hij heeft één doel en dat is Marco Jonkers voorbij gaan. De druk wordt opgevoerd. Hoewel de intenties er zijn, lukt het Johan Haarsma niet meteen om Marco Jonkers in te halen. In de laatste fase van de race lukt het dan toch. Eenmaal de tweede plaats overgenomen wordt het Johan Haarsma duidelijk dat Jimmy Groenevelt al ver uit het zicht is. Bij het vallen van de vlag is de voorsprong van Jimmy Groenevelt 9.747 seconden; een vrij grote voorsprong. Zoals gemeld: Johan Haarsma kan de tweede plaats innemen en Marco Jonkers de derde.
In de tweede race hebben de rijders weer kans om dicht in de buurt te komen van Jimmy Groenevelt. Bij het geven van het startsignaal is dat het credo. Johan Haarsma heeft een goede start en kan Jimmy Groenevelt zelfs voor gaan. Jimmy Groenevelt moet volgen. Daarachter rijden Tom Meijer en Marco Jonkers. Beiden vormen kleine groepen: Johan Haarsma, Jimmy Groenevelt en Tom Meijer, Marco Jonkers. Wat opvalt ten opzichte van het vorige raceweekend is dat Berghem veel breder is, wat minder schermutselingen als resultaat heeft. Er is genoeg ruimte voor de rijders om elkaar te passeren. Hier probeert Jimmy Groenevelt maximaal gebruik van te maken. Hij zoekt de gaten bij Johan Haarsma, die door Johan Haarsma vakkundig dicht worden gehouden. Het nadeel voor Johan Haarsma is dat Berghem veel verschillende inhaalmomenten toelaat en daarom moet Johan Haarsma, vroeger of later, er toch aan geloven. Jimmy Groenevelt kan op een nette manier passeren. Jimmy Groenevelt heeft nu de koppositie in handen, maar is niet van Johan Haarsma af. Johan Haarsma kan zijn tempo volgen en houdt de druk op Jimmy Groenevelt. Het lukt Jimmy Groenevelt dan ook niet om weg te rijden en moet blijven presteren met Johan Haarsma achter zich. Tom Meijer en Marco Jonkers rijden dan op respectievelijk derde en vierde positie. Marco Jonkers heeft Tom Meijer kunnen inhalen, maar Tom Meijer neemt de positie terug. Beide rijders zijn erg aan elkaar gewaagd en zullen de hele race bij elkaar in de buurt rijden. Hetzelfde geldt voor Jimmy Groenevelt en Johan Haarsma, maar bij het vallen van de vlag is het Johan Haarsma niet gelukt om Jimmy Groenevelt te passeren. Hiermee is startveld ná de eerste bocht vrijwel niet veranderd. Jimmy Groenevelt wordt als eerste afgevlagd. Hij wordt gevolgd Johan Haarsma en Tom Meijer en Marco Jonkers.
Het dagklassement ziet er als volgt uit: Jimmy Groenevelt nul punten; twee mooie overwinningen op zijn naam. Johan Haarsma vier punten achter zijn naam. De laatste podiumplaats is vergeven aan Marco Jonkers, met zeven punten achter zijn naam.

Wankel
Deze snelle klasse mocht dit weekend wederom als laatste de baan op. In dit raceweekend bracht dat enkele voordelen met zich mee: de baan was al opgedroogd toen de heren de baan mochten betreden. Dit weekend verschenen er acht rijders aan de start. In de kwalificatie was Jurgen de Block de snelste van de acht. Hij liet een 55.361 seconden noteren. De tweede snelste in de kwalificatie was Robert de Boer; hij zette een tijd van 55.964 seconden neer. De derde plaats was vergeven aan Jullien DeBolle; hij zette een tijd van 56.473 seconden neer.
De start van de eerste manche staat in het teken van Jurgen de Block. Hij had al een snelle tijd neergezet in de kwalificatie en weet deze te verzilveren. Hetzelfde geldt voor Robert de Boer, tweede in de kwalificatie en tweede in de race. Achter deze twee rijders rijden Jullien DeBolle en Bjorn Bourgonjon. Zij kunnen het tempo niet goed volgen van Jurgen de Block en Robert de Boer. Er ontstaat een gat. Robert de Boer lijkt het tempo van Jurgen de Block goed te kunnen volgen en kan in de buurt blijven zoekend naar een inhaalmogelijk. Jurgen de Block moet wat verdedigen om Robert de Boer achter zich te houden. Hierdoor verliest het duo wat snelheid en kan Bjorn Bourgonjon aansluiten. Desondanks Bjorn Bourgonjon kan aansluiten, verkeert hij in dezelfde situatie als Robert de Boer: kan aansluiting vinden, maar kan geen mogelijkheid vinden om in te halen. Jurgen de Block weet zich ondertussen los te rijden van Robert de Boer en Bjorn Bourgonjon. Bjorn Bourgonjon probeert het meeste te maken van de situatie en doet een paar inhaalpogingen. Deze zijn precies uitgerekend en zijn vrij netjes, maar krijgen het klusje niet geklaard. Hij zal in de laatste fase van de race nog enkele keren proberen er langs te komen, maar zonder succes. Als de race afgevlagd wordt, komt Jurgen de Block als eerste over de streep. Gevolgd door Robert de Boer en Bjorn Bourgonjon; die het podium complementeert.
Bij de start kan Jurgen de Block het snelste wegkomen. Hij wordt gevolgd door Robert de Boer, die ook een goede start kent. Achter Robert de Boer scharen zich Bjorn Bourgonjon en Jullien DeBolle. Maar Jullien DeBolle raakt al snel de aansluiting kwijt op deze snelle rijders en zakt terug. Bjorn Bourgonjon kan het tempo van Robert de Boer goed volgen. Robert de Boer voelt de druk van Bjorn Bourgonjon, maar geeft niet toe. Bjorn Bourgonjon lijkt steeds dichterbij te komen, in de zin dat hij van een fout van Robert de Boer kan profiteren. Nog steeds geeft Robert de Boer niet toe. Overigens kunnen beide rijders het tempo van Jurgen de Block redelijk volgen; Jurgen de Block heeft niet zo’n grote overmacht in deze klasse meer. Desondanks rijdt Jurgen de Block nog een seconde verwijderd van Robert de Boer en Bjorn Bourgonjon. Bjorn Bourgonjon kan Robert de Boer niet inhalen en eigenlijk is daarmee de race bepaald. Als de vlagt valt, kan Jurgen de Block zich rijk rekenen met nog een overwinning op zijn naam. Het gat tussen Robert de Boer – die als tweede over de streep komt – en Bjorn Bourgonjon is 0.648 bij het finishen.
Na deze krachtvertoningen van Jurgen de Block, heeft hij in het dagklassement 0 punten achter zijn naam staan. Robert de Boer heeft vier punten achter zijn naam staan en Bjorn Bourgonjon heeft zes punten achter zijn naam staan. Alle drie de rijders hebben dezelfde resultaten geboekt dit raceweekend. Twee keer eerste, twee keer tweede en twee keer derde.

Dat was het dan voor het seizoen! De tijd vliegt als je plezier hebt, zullen we maar zeggen. We hebben dit raceweekend één van de spannendste finaleraces gezien die het kampioenschap kent. Of dat genoeg is om de winter mee door te komen, ligt aan u. Voor iedereen die het genoeg vindt geweest: tot volgend seizoen! Voor iedereen die dat niet genoeg vindt: er vindt nog een winterkampioenschap plaats. Deze vindt plaats op 12 december 2010 en 30 januari 2010 en beloofd bijzonder spannend te worden! Als u daar interesse in heeft: raadpleeg www.kartingevents.nl voor meer informatie.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 11:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Leuk verslag

Is Ole eignelijk de broer van Inga?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 4:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
ja, het is haar broer (die reed in 2007 ook VT250, nu formule Gloria)

PS het was de laatste ronde waarin ik stilviel :-(

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 5:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Het zat je helaas niet mee dit seizoen

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 8:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
understatement....

4x van kop stilgevallen

Eindhoven in race 1 vanaf p2 kapotte bobine (manche 2 dus achteraan starten)
Hahn in race 1 vanaf p1 uitgevallen met electronische problemen (manche 2 dus achteraan starten)
Emmen GP4 in de finale op p1 van de baan geramd
Emmen in race 2 niet kunnen starten door een defecte koppeling
Emsburen in race 2 vanaf p1 stilgevallen met een kapotte spoel
Berghem in race 2 vanaf p1 uitgevallen met een geknapte ketting in de laatste ronde


Maar goed, het is een mechanische sport. Volgend jaar beter. Hopenlijk hebben we dan een iets betrouwbaarder pakket. Nu het silly season 8)

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 8:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Citaat:
Hahn in race 1 vanaf p1 uitgevallen met electronische problemen (manche 2 dus achteraan starten)


Wel weer na voren gereden toch?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 3:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ja, dat was een vette race! 8)

Ach, pech hoort bij motorsport. Volgend jaar prepareren we ons nog weer een tikje beter en hopenlijk kunnen we de kansen wat meer verdelen over meer rijders in het team.

Nu maar eens met de kleinste teamleden gedurende de winter kartlessen :-)

Binnenkort komt nl de eerste CADET hamilton binnen =D)

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 7:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
die dikke vt-250 motoren vragen natuurlijk ook wel het uiterste van het materiaal.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 11:06 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik dach dat die 4takt zo betrouwbaar waren 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 9:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
ik ook [-o<

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 15, 2010 9:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Je verscheen teminste nog na al je tegenslag tijdens het seizoen de laatste race aan de start

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David