Auteur |
Bericht |
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 9:03 pm |
|
|
oke mischien eerst even voorstellen ik ben bram 18 , ik ik denk er sterk over om te beginnen karten maar voor een nieuwe kart heb ik geen budget dus ga ik voor een 2dehandsje gaan enkele vraagjes daarover maakt het uit of ik een indoor of outdoorkart neem (het moet sowiso 4-tackt zijn) wat zijn de digne waar ik moet op letten de dingen die vaak stuk gaan , merken die ik moet vermijden ,... ik ben automechnicien van opleiding dus technische termen zijn geen probleem , en verder ben ik niet te oud om ng te beginnen ,en hoe begin ik er aan als ik op termijn wedstijd wil gaan rijden mvg bram
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
ayrton senna god of karting !
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 9:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
sierradrivr schreef: maakt het uit of ik een indoor of outdoorkart neem Ervan uit gaande datje outdoor gaat rijden moet je ook een outdoor kart kopen Indoor karts zijn simpelweg veeeeeeeeel te traag. sierradrivr schreef: at zijn de digne waar ik moet op letten de dingen die vaak stuk gaan , merken die ik moet vermijden ,... Controleer of het chassis niet vlak is of dat er scheuren inzitten. Laat de motor even lopen om te ontdekken of hij goed start en of hij goed loopt. sierradrivr schreef: ben ik niet te oud om ng te beginnen Daar ben je nooit te oud voor. sierradrivr schreef: hoe begin ik er aan als ik op termijn wedstijd wil gaan rijden
Ervan uitgaande dat je inderdaad een 4takt koopt kun je terecht bij het NK van de KNAF http://www.kartingevents.nl of in de GP4 http://www.gp4kartseries.com
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 9:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Het hangt ook een van je budget af.
Bijvoorbeeld een RK1 is een stuk goedkoper in aanschaf en onderhoud dan bijvoorbeeld een Swissauto.
Echter bied een Swissauto wel veel meer snelheid.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:07 pm |
|
|
oke al erg bedankt tot nu zijn er ook merken die niet te betrouwen zijn of waar iemand slechte ervaringen mee heeft en wat is het grote verschil eigelijk tussen outdoorkart en een indoorkart ik heb mij laten zeggen dar een indoor vooral meer weegt ?
_________________ gas geven : direkt vooruit gaan sturen :direkt draaien remmen: direkt vertragen afstappen :een smile tot achter je oren DAT IS KARTEN !!!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:19 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Bij een indoor kart kun je ervan uit gaan dat het veelal een huurkart is. Deze zijn gebouwd om dag in dag uit gebruikt te worden. Daardoor zijn ze erg solide (lees stevig) gebouwd. Daarnaast komt het stukje veiligheid (bijvoorbeeld rolbeugel, as afdekking, extra bumpers, enz) er ook nog bij. Al dit samen betekend dat ze een stuk zwaarder zijn.
Daarnaast zijn de motoren ook op redement afgestemd en niet op snelheid.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:23 pm |
|
|
@basjuh dus vermijd ik beter die 2dehands indoor (ik had namelijk een mooi exemplaar zien staan)
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:31 pm |
|
|
@ prokartmonster ok bedankt helaas moet ik wel voor 4tackt gaan! het circuit waar ik binnekort vooral wil gaan oefen laat helaas geen 2tackt toe ,en ja het is outdoor !
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:44 pm |
|
|
Indoorkart moet je zeker niet doen die zijn gewoon veel te traag.
Kijk eens voor een RK1 , Honda 390 of een Prokart dat zijn allemaal betrouwbare 4 takt karts waar je leuk mee kunt spelen. Echt slechte karts of merken zijn er niet, alles heeft voordelen en nadelen.
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:50 pm |
|
|
wel de meeste dat ik gezocht heb en dat ik kan betalen zijn er met honda motoren ik denk dat het daarmee wel goed zit nee ?
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 10:52 pm |
|
|
Zowel de Honda390 als de prokart (ook honda) zijn super betrouwbaar.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 11:00 pm |
|
|
ik kwam ook deze tegen met dit als beschrijving is me niet 100 % duidelijk wat alles betekend dus vraag ik het liever aanrader of niet gilard kart met briggs&stratton world formula motor
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 11:00 pm |
|
|
Mischien is het handig een foto of link te posten
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 11:03 pm |
|
|
Over de Briggs & Stratton hoor ik voornamelijk dat het K** blokken zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
sierradrivr
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 11:07 pm |
|
|
en verder kwam ik ook er een paar tegen , geen competitiekart wat is het verschil excuses als dir een domme vraag is :p
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 30, 2010 11:20 pm |
|
|
Met een competitie kart wordt vaak bedoeld dat hij in staat is om aan wedstrijden deel te nemen. Neem dit echter niet direct serieus. Er staan vaak genoeg bijvoorbeeld oude 100cc karts in het stof op marktplaats die nog ECHTE WEDSTRIJD KARTS ZIJN.. ZEER SNEL... 0 tot 100 in een halve seconde.... enz
|
|
Omhoog |
|
|