Auteur |
Bericht |
TheDutchie
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 2:02 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 4:41 pm Berichten: 71 Woonplaats: Arnhem
|
Hallo, Als ik op de baan rij, vliegen de meeste rijders mij voorbij. Ik vraag me dan elke keer af of ze gewoon veel beter rijden, of dat hun kart gewoon beter accelereert/sneller is. Ik rij met een 100cc junior luchtgekoeld, volgens mij is dat zuiger gestuurd en heb ik 20tot23pk? (lees ik op het forum) Dus mijn vraag: Waar kan ik mijn 100cc junior blokje mee vergelijken op de baan? en is bijvoorbeeld een 125cc (watergekoeld) die je veel ziet, veel sneller? (ik weet dat ook gewicht erg meespeelt en met m'n 1.90m vang ik ook vast wel wat wind , maar dat buiten beschouwing) Groet Dutchie
_________________ kart voor op het circuit: Gillard '02 - 100cc Junior kart voor op de weg: Suzuki swift - 1300cc Gti
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 2:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Hoe lang rij jij eigenlijk al?
Als je bochten snelheid een stuk lager is dan die van andere op de baan zal je relatief minder snelheid kunnen maken op het rechte stuk.
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 2:34 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 4:41 pm Berichten: 71 Woonplaats: Arnhem
|
Ik heb veel in huurkarts gereden, maar nu pas een paar keer met mn eigen kart (op Berghem). Ik begrijp dat de snelheid in de bocht je snelheid op het rechte stuk bepaald. Maar bijvoorbeeld in Berghem zat ik op het rechte stuk dicht achter een 125cc watergekoeld en in de hele scherpe bocht die daarna komt, nam ik dezelfde lijn met dezelfde snelheid, maar hij reed zo van me weg.. vandaar dat ik me afvraag wat het verschil in vermogen/ koppel is tussen de motoren. Het was geen schakel, want die accelereren me er helemaal vierkant uit.
_________________ kart voor op het circuit: Gillard '02 - 100cc Junior kart voor op de weg: Suzuki swift - 1300cc Gti
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 4:21 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
125cc heeft toch net wat meer power.
altans een maatje van me rijd een 100cc koppelings kartje en ik zelf rijd een 125cc icc vm.. merk toch wel dat ik duidelijk wat meer power heb. Rijd hij achter een minimaxje dan zie je dat die minimaxjes onderin wat sneller wegzijn maar top inhouden. denk een 125cc automaat(met waterkoeling). met een 100cc automaat een klein verschil heeft. een rotax max zal wel weer stukje sneller zijn.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr okt 22, 2010 4:58 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: 125cc automaat(met waterkoeling) Als je het snelheids verschil bij de 125cc's eens nagaat (vergelijk bijvoorbeeld een iame k25 met een vortex super rok).
|
|
Omhoog |
|
|
Henk46
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 12:49 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm Berichten: 362 Woonplaats: Drogeham
|
jij hebt een 100cc junior, dan is het verschil met een 125cc automaat iets groter natuurlijk. Ik heb een 100cc met roterende inlaat en watergekoeld, ik blijf aardig bij de 125cc automaatjes, dus idd met een junior kom je op 2 takt niveau iets tekort op de anderen.
_________________ Karts:
100cc ICA 125cc TM Cross
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 1:48 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 4:41 pm Berichten: 71 Woonplaats: Arnhem
|
Thnx voor de info jongens! Ik had zelf ook het idee dat de 125cc meer koppel had, omdat hij me zo makkelijk uit de bocht trok.. maar had ook een keer gelezen dat die blokjes wel wat ingehouden werden waardoor ze wat langer meegaan dan de 10uur van een 100cc luchtgekoeld, dus misschien dat de motoren daardoor weer gelijkwaardig zijn.. dan toch maar op zoek naar een 125cc
_________________ kart voor op het circuit: Gillard '02 - 100cc Junior kart voor op de weg: Suzuki swift - 1300cc Gti
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 3:02 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Met het beeld wat hier word geschets wordt ben ik het niet helemaal eens.
Ik ben van mening dat je met een 100cc junior (met de motor goed loop en je er ook goed mee overweg komt) wel degelijk bijvoorbeeld een rotax max een partij kunt bieden.
Als je pas 1x hebt gereden kun je daar nog niet over oordelen vind ik.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 3:38 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Ik ben van mening dat je met een 100cc junior (met de motor goed loop en je er ook goed mee overweg komt) wel degelijk bijvoorbeeld een rotax max een partij kunt bieden. Had ik ook met mijn 100cc junior blok. Bij het uitkomen van de bocht, kon ik er wel bij blijven maar als het op snelheid aankomt liep hij wat weg. (Is ook logisch natuurlijk)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 5:48 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Als je pas 1 keer gereden gereden hebt, kan je daar nog helemaal niet over oordelen zoals Basjuh zegt. Ik haal ook wel eens een schakel in en dat is heus niet omdat mijn blok goed loopt.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 6:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: maar nu pas een paar keer met mn eigen kart (op Berghem). Zo te lezen meer dan 1 keer.
|
|
Omhoog |
|
|
TheDutchie
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 6:42 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 02, 2010 4:41 pm Berichten: 71 Woonplaats: Arnhem
|
@bas en Buijs: Daarom vraag ik het hier ook op het forum, omdat er hier veel meer ervaring is.
maar nu zijn de meningen dus nog een beetje verdeeld. Ik ga er dan maar van uit dat het verschil niet zo groot is, als dat het bij mij lijkt. (maar die 25cc extra moet toch iets doen?)
iig bedankt voor de reacties!
_________________ kart voor op het circuit: Gillard '02 - 100cc Junior kart voor op de weg: Suzuki swift - 1300cc Gti
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 8:35 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Is idd 25 cc meer, maar je moet ook naar de toeren kijken, een Rotax stopt bij 14.000 al en zo'n 100c haalt 18.000 ofzo dacht ik? Iig verschil is niet gigantisch, wel is zeker dat een 125cc in de juiste handen toch een stuk sneller is.
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 8:40 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Meer cc = sneller klopt niet altijd
Een vampire bijvoorbeeld 250cc 4takt is een stuk sneller dan een honda390 390cc 4takt
|
|
Omhoog |
|
|
Bask
|
Geplaatst: za okt 23, 2010 9:32 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Meer cc's staat niet altijd garant voor meer snelheid, maar een vt250 die voor de kartSPORT is ontwikkeld vergelijken met een aggegraat/trilplaat motor is ook niet echt juist vind ik, beetje appels en peren verhaal..(zoals de honda dan ontworpen is) De 125cc motoren zijn doorsnee genomen sneller als een 100cc junior, tuurlijk zijn er snelle motoren bij, maar tegen een goed afgestelde max incl goede coureur denk ik niet dat je het gaat redden, laat staan tegen een SuperROK of een KF2 blok.
als ik het fout zie of heb dan corrigeer me aub.
groetjes Bas
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
|