Auteur |
Bericht |
Monrisque
|
Geplaatst: do jul 22, 2010 11:48 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 24, 2010 1:07 pm Berichten: 148 Woonplaats: Amersfoort
|
Onze zoon rijdt 4takt, en gezien zijn leeftijd (9) vind ik dat op dit moment eigenlijk wel snel genoeg.... (ook al zijn er van zijn leeftijd absoluut rijders die de 2takt makkelijk kunnen behappen)
Ook was de keuze voor 4takt o.a. ingegeven doordat er op Driebergen niet mag worden gereden met 2takt en als die baan dus bijna in je achtertuin ligt was deze keuze dus niet zo heel moeilijk.
Echter nu we daar niet meer terecht kunnen en het verschil tussen 2takt en 4takt op de grote banen (Veldhoven en Berghem) met al die serieus rijdende volwassenen wel erg groot is, zijn we wel een beetje aan het twijfelen geraakt... Wat verder rijden komen we uit bij Lelystad of Eefde, banen die misschien wat beter bij onze 4takt rijder passen, de tijd zal het leren!
_________________ Karten, wat een leuke hobby! Honda GX160 CadetFavoriete banen: Driebergen en Eefde! www.autotreffer.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jul 23, 2010 7:33 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Lelystad Is toch niet open voor vrije trainingen???
|
|
Omhoog |
|
|
Priyantha Bleeker
|
Geplaatst: vr jul 23, 2010 8:47 am |
|
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 2:00 pm Berichten: 13 Woonplaats: Amstelveen
|
@Basjuh, jawel hoor, Alnone in Lelystad is gewoon open voor eigen rijders, er rijden daar heel vaak rijders met eigen karts.
_________________ Groetjes, Priyantha http://www.priyantha.nl
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: vr jul 23, 2010 10:29 am |
|
|
ik zie op de website van Lelystad dat je het komende weekeind met alle type karts, dus ook 2T, op het Midland circuit kunt rijden. Volgens mij is dat de grote baan.
Verder zijn ze de gehele week open, ook voor rijders met eigen karts. Ik weet alleen niet of je dan ook met 2T mag rijden en of je dan niet uitsluitend op het kleine baantje kunt rijden.
ChrisW
|
|
Omhoog |
|
|
Priyantha Bleeker
|
Geplaatst: vr jul 23, 2010 1:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 05, 2010 2:00 pm Berichten: 13 Woonplaats: Amstelveen
|
@ChrisW, Jups komend weekend is het Midland circuit geopend voor karts Zowel 2takt als 4takts Door de weeks van 10 uur tot en met 19 uur elke dag geopend behalve op Woensdag, want dan zijn er kart lessen. Op het Alnone circuit(het kleinere circuit) mogen alleen 4takts rijden, er rijden soms wel van mini 2takts tussen, maar die hebben er een speciale demper ofzo opzitten waardoor ze stil zijn en wel mogen. Het is iig raadzaam om van te voren contact op te nemen met Hans of Christian van Alnone als je met je eigen kart wilt rijden
_________________ Groetjes, Priyantha http://www.priyantha.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: vr jul 23, 2010 11:24 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik bedoelde het Midland circuit in Lelystad.
|
|
Omhoog |
|
|
djraymo25
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 8:42 am |
|
|
Ik heb zelf een scooter shop maar moet zeggen dat ik 90% nog maar 4takt verkoopt. De motoren hebben veel minder problemen dan 2takt scooters een 4takt draait zelfs netjes met een 10 maten te kleine sproeier dan komt die 2takt niet meer van zijn plaats Maar dat 4takt tuning is hot iedereen rijdt hier bijna met 70cc of 90cc verschil is bijna niet te horen dus minder problemen met politie met 2takt kan je dit beter uit je hoofd laten want die maken veel te veel lawaai. Zelf heb ik met de biland gereden heerlijk zo"n 2 cilinder als ik nog een keer een kart weer ga kopen wordt het een vampire denk ik iets waar geen onderhoudt nodig heeft.. En ik denk dan ook gelijk een stukje milieu bewust voor mijn kinderen over 5 jaar
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 8:55 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
U is goed bezig Raymond P.S. wist je dat onze Vampire al goedgekeurd is door Natuurmonumenten en Greenpeace
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 2:01 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Ik heb zelf een scooter shop maar moet zeggen dat ik 90% nog maar 4takt verkoopt. De motoren hebben veel minder problemen dan 2takt scooters een 4takt draait zelfs netjes met een 10 maten te kleine sproeier dan komt die 2takt niet meer van zijn plaats. Is de reden dat je scooterverkoop voor 90% uit 4-takt bestaat enkel omdat er alleen nog vraag achter 4-takters is en er met 4-takt minder problemen zijn dan 2-takters? Of is dat ook deels te verklaren door het feit dat de meeste grote merken hun gamma 2-takters afgebouwd heeft in verband met de toenemende strenge milieunormen hierop en zo?
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 2:16 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
never nooit 4 takt, mijn hobby is karten NIET SKELTEREN, 2 takt maakt teminste herrie, 4 takt klinkt gewoon niet. en trekt me niet.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 2:28 pm |
|
|
Ik wil zeker geen olie op het vuur gooien, maar met alle respect, de tweetakt is een dinosaurus................. Opeens zonder dat iemand er erg in heeft is het over, en dat moment zou best wel eens dichterbij kunnen zijn als iedereen denkt. Vergeet niet dat door een lobby van de italiaanse FIA gedeputeerden er nog steeds een tweetakt klasse is. In de Moto GP gaat dit jaar voor het laatst de 125cc klasse van start, de laatste 2 takt klasse in moto gp !!!!! Volgend jaar zal dit een 4-takt 250 cc klasse zijn. Nu wordt de soep nooit zo heet gegeten als zij opgediend wordt, maar het is wel een teken aan de wand, en de recreatieve rijder met een tweetakt zal er in het begin nog geen hinder van ondervinden, maar in competitie zal mede door haar voorbeeldfunctie de nadruk steeds meer op de "milieuvriendelijke" viertakt motor komen te liggen, al dan niet gestookt met biobrandstof. Dus, ooit zal in Vught ook een viertakt in de garage staan , tenzij je helemaal stopt met rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 3:28 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
dan stop ik idd met rijden ja. zie de lol niet van 4 takt, het is het gewoon net niet. T loopt misschien even hard maar nee weetniet. Dan ga ik wel met de auto t cirquit op ofzo
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 3:35 pm |
|
|
bamacrew schreef: dan stop ik idd met rijden ja. zie de lol niet van 4 takt, het is het gewoon net niet. T loopt misschien even hard maar nee weetniet. Dan ga ik wel met de auto t cirquit op ofzo Trabant neem ik aan, anders is het nog steeds een viertakt .......
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 4:23 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
2 takt op lelystad dat is bij mij om de hoek XD nouja bijna dan
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
rocket ron
|
Geplaatst: ma okt 04, 2010 4:31 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
het 2 en 4 takt gaat er toch uit..........over een paar jaar rijden we een electrokart
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
|