Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: vr sep 24, 2010 11:42 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
effe naar een garage gaan en vragen of ze hem met het apperaat van de velg kunnen drukken of effe naar een kartshop gaan
met de hand gaat idd niet lukken
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za sep 25, 2010 6:53 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
of zelf een persje maken
bouwbeschijving staat hier ergens op het forum
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo sep 26, 2010 10:09 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
hehe grappig dat je dat voorstelt joris, heb er zelf net eentje gemaakt. werkt wel goed, gaat niet super snel maargoed.. ik heb de tijd 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo sep 26, 2010 10:31 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
vandaag weer een echte doe dag gehad! Als Eerste ben ik naar kartbaan Ulrum gegaan om daar een CRG motorsteun op te halen. wel leuk om weer eens bij de kartbaan te zijn waar ik ooit begonnen ben met karten. ik was er al een jaartje of 6 niet meer geweest. De nieuwe eigenaar Ronnie uit leeuwarden is echt een goeie gozer die je alles wel wil uitleggen. Hij is druk met de baan bezig en is zelfs bezig om de 2-takt vergunning weer terug te krijgen. goed nieuws dus. vervolgens heb ik zelf een bandenpers gemaakt, een beschrijving hoe ik het gedaan heb en met wat voor materialen. De materialen: 2x multiplex plaat 18mm dik 26x26xm 20x stoelhoek 30x30mm 50cm draadeind M14 3x moer M14 3x carroseriering M14 2x knelring M14 40x bolkopschroef 5x16 2x 30x30mm balk 26cm lang.  De bescrhijving: Als eerste de platen op maat gezaagd 26x26cm. vervolgens een gat van 16mm geboord exact in het midden van de platen. Daarna de omtrek van de velg op de platen getekend. De hoekjes netjes langs de lijn gelegd De hoekjes vastgeschroefd met 2 bolkopschroeven 5x16 vervolgens de balkjes onder de onderste plaat geschroefd als voet. draadeind er door welke vastgezet wordt met 2 moeren, 2 carro ringen en 2 knelringen. vervolgens leg de de velg + band op de onderste plaat je laat de bovenste er overheen zakken en doe daar een carroring + moer op. dan doordraaien met sleutel 22 tot dat de bandjes van de velg af ploffen.Het idee werkt prima, gaat bij sommige banden en vooral de maxxis HG3 wel zwaar en langzaam maar hij doet het. toch een makkelijke nood oplossing voor onder de 10 euro. en heel belangrijk.. velg en band raken niet beschadigd! iemand nog een idee hoe ik de HG3 van de achtervelg kan trekken? de voorbanden gaan prima maar de achtervelgen is me nog niet gelukt.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo sep 26, 2010 10:40 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
http://toms-kartblog.blogspot.com/2010/ ... deren.htmlMoet filmpje ns overnieuw, duidelijker opnemen (gaat nu ook alweer pakken vlotter), maar hiermee moet je normaal al wel wat kunnen. Belangrijk is dat je één kant zover mogelijk door duwt/rolt (tot in de inkeping), en dan merk je dat er automatisch ruimte ontstaan aan de andere kant van de velg en dan kan je zegmaar de velg gewoon door de band een drukken. Andere kant dan gewoon uittrekken (kan wel enige moeite vereisen afhankelijk van de breedte ?staaldraad? dat erin de band zit.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
Laatst bijgewerkt door Tom op zo sep 26, 2010 10:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo sep 26, 2010 10:41 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
vervolgens ben ik verder gegaan met de velgen die ik vandaag heb ontdaan van de bandjes.  als eerste ze weer goed ontvet met ammonia. vervolgens weer geschuurd met waterproof schuurpapier. deze omdat je dan geen diepe krassen krijgt maar wel een goede hechting maakt. na het schuren weer even afgenomen met ammonia en daarna 5 minuten laten drogen. Volgende stap was het spuiten in de kleur mat zwart. in totaal ongeveer 4 lagen verf er over heen gespoten.   De twee velgen die ik vrijdag al gespoten had heb ik vandaag even twee nieuwe ventielen in getrokken. morgen als de anderen goed uitgedroogd zijn voorzie ik deze ook van nieuwe ventielen. ik had toevallig nog een stuk of 20 liggen die ik ooit eens in een verzamel doos van producten die naast de lopende band waren gevallen bij Berner.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op zo sep 26, 2010 10:48 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo sep 26, 2010 10:45 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@Tom, bedankt voor je duidelijke filmpje, zal het morgen eens gaan proberen.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: zo sep 26, 2010 10:59 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ben benieuwd hoe/of de lak het opwarmen/afkoelen beïnvloed.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 6:12 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Ben benieuwd hoe/of de lak het opwarmen/afkoelen beïnvloed. In theorie lijkt het mij dat het wel degelijk invloed heeft. Maar de vraag is meer of het voor Hendrik van belang is?
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 5:32 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik denk geen invloed op de banden, kan geen reden bedenken waarom wel. kan me wel indenken dat de velgen? minder snel warm worden en minder snel afkoelen door een extra coating. maar zoals basjuh het ook al zegt, niet echt belangrijk voor mij. ik denk niet dat ik daardoor een tiende sneller of langzamer ben.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 6:22 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
|
Omhoog |
|
 |
Nauru
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 7:13 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 05, 2010 1:03 pm Berichten: 26
|
@ hendrik 1985 : ging dat goed die velgen spuiten? Ik heb er over nagedacht het zelfde te doen maar ik ben ban daar ik het ga verknoeien.. zeker die binnenkant!
_________________ zanardi kz1 - RK1
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 9:00 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@nauru; ja gaat prima, geen probleem. gewoon zorgen dat je hem goed ontvet en schoonmaakt. ff licht opschuren en nog een keer ontvetten. even 5 - 10 minuten laten drogen en daarna spuiten. je moet niet te snel willen. eerste laag erg dun opbrengen dat je de aluminium er nog door ziet zodat je een soort van hechtlaag creëert , laten drogen ( ik doe ondertussen de rest van de velgen op de zelfde manier ) en dan de tweede laag die het aluminium zo goed als afdekt, en daarna nog twee of drie lagen. echt heel dun opspuiten zodat je geen druipers krijgt. ik heb zelf de ventielen vervangen maar je kan ze ook afplakken als je ze wilt blijven gebruiken. en de lagers kan je er uit halen als je dat wilt. wel oppassen dat je daar niet te veel verf spuit voor de pasmaat, en anders ook even afplakken. succes @buijsrProjectRacing, in de tijd dat zij 4 banden gewisseld hebben heb ik er net eentje af denk ik  moet er nog ff handigheid in krijgen. 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Nauru
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 10:15 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 05, 2010 1:03 pm Berichten: 26
|
hmm maar ik ben bang dat ik op die moeilijke plekjes niet zal geraken... misschien toch het proberen waart van de winter 
_________________ zanardi kz1 - RK1
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 10:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Mij lukt het ook alleen maar snel met gereedschap hoor.  Met m'n blote handen lukt mij dat niet, maar ik denk dat ik daar eens op ga oefenen want het staat best wel stoer. 
|
|
Omhoog |
|
 |