Auteur |
Bericht |
Cargokarterl
|
Geplaatst: do sep 23, 2010 5:18 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Hallo allemaal, Ik ben van plan om volgend jaar mij in te schrijven voor een volledig kampioenschap (L.I.K.) Maar om daar aan mee te doen zou ik aan enkele dingen willen voldoen. Ik leg nu allerlei programmas af om enkele kilootjes af te vallen. Zo dat ik de lichtste ben van de klasse waar ik in ga rijden ; snellere rondetijden. Vooral dat laatste. Ik ben dus op zoek naar mensen die me kunnen uitleggen en klaarstoomt om mee te kunnen aan het tempo van een race. Liefst ter plekke zelf. Zodat ik op punten kan beoordeeld worden, kleine foutjes, of bochten aanpakken. In maasmechelen lig ik nu rond de vroege 37 's. Mijn doel is om in de 35 te hangen. Dus maasmechelen staat momenteel op mijn lijstje. Als er mensen zijn die mij zouden willen helpen en daarvoor willen afkomen naar de kartingbaan in Maasmechelen. Let me know Alvast bedankt,
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 23, 2010 5:26 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
In maasmechelen zijn de karts over het algemeen gelijk. Echter zijn er enkele karts die duidelijk iets beter lopen en ook beter liggen. Let dus vooral goed op in welke karts de rijders van het Cargo Karting team rijden en vraag aan de balie of aan een van de jongens onder of je bijvoorbeeld in nummer 7 mag rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: do sep 23, 2010 6:11 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Lars, ik heb je eens in Genk zien rijden. Wel niet hetzelfde als Cargo maar ik heb toch wat dingen gezien. (Niet dat ik de perfecte piloot ben, verre van ) Ik zag dat je je banden opwarmde, totaal geen zin. Dat zijn zo een harde banden dat er nauwelijks verschil is tussen warm en koud. Zeker met de combinatie van zware logge karts, maakt dit weinig uit. Ook je bochten zou je iets vloeiender moeten nemen. Laat de kart maar rustig lopen en "zijn weg zoeken" door de bocht. Als je iemand wil inhalen, kan je dat best gewoon op acceleratie doen op voorgaande manier ipv proberen uit te remmen. (Meestal wel alleen met huurkarts, op het grote circuit kan je al eens wat proberen) Ook weet ik at je indoor niet zo veel plaats hebt om hem te pakken bij de acceleratie, zet hem daar dus gerust langs de andere, maar probeer de motor op toeren te houden en vloeiend te blijven rijden. Zelfs een beetje overstuur, en je hoort de motor zo "doodvallen". Hopelijk ben je hier wat mee, als ik eens toevallig in Maasmechelen of Genk ben zie ik je misschien wel eens
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
vincenzo
|
Geplaatst: vr sep 24, 2010 6:55 am |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
en ook rustig sturen niet dat je op het laaste moment je stuur omdraait maar ik denk dat je me wel snapt
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: vr sep 24, 2010 2:14 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Op het laatste moment sturen is juist de sleutel tot snelle indoortijden.
Waarom? Door een snelle zwieper aan je stuur komt je achterwiel aan de binnenkant van de grond los, en gooi de grip op het wiel waar dit nodig is. Toen ik dit eenmaal onder de knie had, waren mijn tijden met een seconde sneller.
|
|
Omhoog |
|
|
Cargokarterl
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 7:50 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Oké, heel erg bedankt voor jullie raad en tips. Als er mensen zijn die toch eens toevallig in Genk of Maasmechelen zijn als ik er ook ben, zou ik het graag horen hoe ik elke bocht beter aanpak.
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 7:52 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als je lid wordt van het Cargo Racing team kunnen zei jou ook een hoop leren.
|
|
Omhoog |
|
|
Washandje
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 8:00 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ Cargo, als je een keertje naar Genk komt als ik er ook bent dan rijd je maar een stukje achter mij aan.
|
|
Omhoog |
|
|
Cargokarterl
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 8:02 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: ma sep 27, 2010 10:11 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als het goed is heeft Cargo ook nog een club rijders (meende dat zei zich Cargo karting Team) noemde die daar regelmatig rijd.
Vraag het anders eens na aan de balie.
|
|
Omhoog |
|
|
Cargokarterl
|
Geplaatst: di sep 28, 2010 7:58 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Oké zal ik zeker eens informatie vragen. Wat op de site is het ook best onduidelijk.
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di sep 28, 2010 10:33 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Je kan misschien op het alternatieve circuit van Maasmechelen gaan trainen?
Daar zit veel minder volk ...
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di sep 28, 2010 10:34 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Je kan misschien op het alternatieve circuit van Maasmechelen gaan trainen?
Daar zit veel minder volk ... Ja maar op die baan is het wel harder werken vind ik. Sessies van een kwartier zijn er niet. Altijd minimaal 30min rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
Tom
|
Geplaatst: di sep 28, 2010 10:36 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
De voldoening is dan wel groter volgens mij..
Wel opletten: zorg dat je goed rubber hebt. Chinese endurance werk daar niet zo lekker -)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
|
Cargokarterl
|
Geplaatst: wo sep 29, 2010 11:56 am |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
@ Tom Hoe bedoel je het Alternatieve circuit?
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
|