Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 10:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
We hebben geen resultaten van scooters, alleen van Brommers en Motorfietsen.
Met een CR250 hebben wij een grote vermogenswinst behaalt. Principe blijft hetzelfde, Richard sprint zelf met een compleet eigenbouw Sprinter. Zelf de cilinder getuned, en een zelfgebouwde koppeling.

En waar baseren wij dit op?
Puur op onze eigen kijk, bijvoorbeeld cilinders die wij binnenkrijgen die al bij zulke bedrijven zijn bewerkt. Halen wij meestal nog meer uit!

Weer even een kleine update, de 65cc polini voor puch die Richard laatst heeft bewerkt, werd afgelopen weekend 3e in de special klasse(tot 75cc) en was de snelste met dit type cilinder!
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 7:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
'T moet niet veel gekker worden, brommers op het kartforum [-X
(en nog lelijke ook #-o )

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 8:37 am 

Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am
Berichten: 661
Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
lol :lol:

_________________
Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 8:52 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
@Washandje de eerste klant uit het Forum heb je, ik krijg volgende week een Kawazaki schakel blok die mach je van me tunen ik heb noch een VHM carburateur liggen daar kan ik die Motor super mee afstellen :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Zou je mij een PBtje willen sturen met de info over het blok?
Bouwjaar, Aantal CC's, luchtgekoeld/watergekoeld, etc. :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 5:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Er is weer een cilinder de deur uit.

Dit maal een Metrakit Pro Race2 70cc.
Cilinder was voorzien van een blowdown van 37 .. daar heb je gelijk het probleem van de Prorace 2 ; die is absurd hoog! Zal wel lopen, zal wel snel gaan.. maar voor de sprint zeer ongeschikt, de cilinder is nu een stuk laagtoeriger en moet straks z'n vermogen een stuk eerder afgeven (8.5 a 9 tot 14K), kan je mooi vlot opschakelen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 8:46 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Als dat zie moet ik er aan denken toen ik 15 was en begon met bromfiets Cilinders te Tunen in begin ging vaker wat mis te veel weggehaald en cilinder kon je weggooien later waren we toch goed bezig Yamaha FS1 me roterende inlaat was toen een exoot maar 110 Km per uur ook zeer snel maar wij polijsten noch alles wat nu ook niet meer gedaan word leuke tijd :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 1:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
We streven altijd naar een zo goed mogelijke afwerking!
Zonder dat gaat hij niet de deur uit. :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 2:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Zit er eigenlijk ook een vorm van garantie op jullie geleverde werk?

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 2:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Tja.. wij leveren gewoon goed werk af. Met 1 cilinder zijn wij toch zeker een hele week bezig.
Aftekenen, wegslijpen, afwerken, Zuiger afwerken, gruisvrij maken.

Garantie voor ons werk? Ja
Garantie voor prestaties? Zeker!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 1:01 am 

Geregistreerd: za sep 25, 2010 12:22 am
Berichten: 5
Maurice, de opmerking van Vincent was wellicht een beetje voorbarig, Twins en XSH pakken vooral scooter cilinder aan; daar ben ik niet zo van, die hebben hun vermogen ontzettend piekerig op 1 toerental, van een powerband is amper te spreken, ze zijn zeker niet de minste en wat zij met scootercilinders bereiken, doe ik ze niet na! Ik doe uberhaupt niets met scooters.. gewoon uit principe; ik vind ze maar niks

Ik zal me trouwens even voorstellen, Ik ben Richard van Bergen, de man met frees in dit geval, de cilinders in de startpost heb ik een aantal weken terug bewerkt, maar het werk bevalt na zolang 'af en toe eens een cilindertje tunen' steeds beter en beter, dat ik er nu meer wil gaan bewerken.
misschien leuk voor jullie, om te weten dat ik meer van de 2-wielers ben, dit is mijn eigen knallertje;
Afbeelding
Afbeelding




Om even op Maurice zijn bericht door te gaan, je vraagt of er ervaring is met kartblokken, kort maar krachtig; nee! daarom pak ik eerst Vincent z'n rotax aan en word daar een testverslag van gemaakt, ander punt is wel dat ik veel ervaring met automaat en schakel blokken heb (van 50 tot 80cc het meest)

resultaten, de klanten gaan vaak niet op een testbank, maar doen mee aan de 150M brommersprint en rijden daarbij op tijd.

Ernst Bustraan, 74cc Gilardoni .. die cilinders rijden voor een 1e keer allemaal rond de 10.5 a 10 seconden, deze opende met een 9.4 seconden en werd in Brommersprint Jubbega de snelste Luchtgekoelde automaat.

Stefan Balvers, 74cc Polini, watergekoeld, reed steeds tijden van 10,1 a 10,2sec en afgelopen seizoen mooi constant 9.5seconden, vermogen ging van 11.2 naar 13.2pk (cilinder is lichtjes bewerkt)

dat was in iedergeval een klein groepje waarvan ik het goed herinner, Ernst Bustraan won ook gemakkelijk de runs die dag;
Afbeelding
Uiteraard niet DE snelste, er reden ook automaatjes bij met crossmotor cilinders (waaronder ik zelf)

Deze week kreeg ik een opdracht van een jongen uit Oegstgeest (nabij Leiden) om een Metrakit Prorace 2 aan te pakken, deze moest voor morgen (inmiddels vandaag) klaar wezen en dat is gelukt, maar geen tijd om te verzenden dus deze naar de klant toegebracht..foto'tje van de cilinder, bewerkt en wel;

Afbeelding

nu heb ik nog gelezen dat het spotgoedkoop is, vind ik niet; ik pak alleen cilinders aan.. en dan vind 75 euro best een nette prijs; het moet voor iedereen namelijk leuk blijven, vind ik :wink:

gr. Richard van Bergen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 1:06 am 

Geregistreerd: za sep 25, 2010 12:22 am
Berichten: 5
Over garanties.. Als de cilinder niet voldoet aan het verwachte karakter, kan deze makkelijk weer aangepast worden, dus er is altijd wel een manier om je gewenste vermogenskromme te bereiken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 12:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
@richard... daar ben ik het niet mee eens als je poorten te ver freest kun je de fout niet meer herstellen.
een motor tunen is niet alleen even een cilinder bewerken met een frees.
als je de rest niet aanpast blijft het half werk.
zelfs als ik 5 euro per uur zou tellen kan ik met de beste wil van de wereld geen cilinder tunen voor 75 euro
alleen het uitliteren van de kanalen is al uren werk.
kortom ik wil geen mensen beledigen maar ik denk niet dat het mogelijk is voor 75 euro te tunen.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 5:37 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm
Berichten: 1008
Een vraag aan de experts onder de Tuners, ze zijn er nu achter gekomen dat een rauwe oppervlakte beter Benzine afvoert als gepolijst maar nu heb ik al meerder cilinders gezien, en wat me op is gevallen dat die allemaal ongelijk rouw zijn, mijn idee als men die spoelkanalen met een fijn glasparel straal grit straalt dat de komplette oppervlakte gelijk rouw is zal dat niet veel beter zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 7:45 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Het is ook zo dat ietwat ruwe oppervlakte van de inlaatkanalen zorgt voor een beter lucht/benzine mengsel. Alles hagt er ook van af hoe en waar het geheel ruw/glad gemaakt wordt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David