Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 22, 2010 10:55 pm 

We hebben geen resultaten van scooters, alleen van Brommers en Motorfietsen.
Met een CR250 hebben wij een grote vermogenswinst behaalt. Principe blijft hetzelfde, Richard sprint zelf met een compleet eigenbouw Sprinter. Zelf de cilinder getuned, en een zelfgebouwde koppeling.

En waar baseren wij dit op?
Puur op onze eigen kijk, bijvoorbeeld cilinders die wij binnenkrijgen die al bij zulke bedrijven zijn bewerkt. Halen wij meestal nog meer uit!

Weer even een kleine update, de 65cc polini voor puch die Richard laatst heeft bewerkt, werd afgelopen weekend 3e in de special klasse(tot 75cc) en was de snelste met dit type cilinder!
Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 7:52 am 

'T moet niet veel gekker worden, brommers op het kartforum [-X
(en nog lelijke ook #-o )

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 8:37 am 

lol :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 8:52 am 

@Washandje de eerste klant uit het Forum heb je, ik krijg volgende week een Kawazaki schakel blok die mach je van me tunen ik heb noch een VHM carburateur liggen daar kan ik die Motor super mee afstellen :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 23, 2010 4:15 pm 

Zou je mij een PBtje willen sturen met de info over het blok?
Bouwjaar, Aantal CC's, luchtgekoeld/watergekoeld, etc. :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 5:30 am 

Er is weer een cilinder de deur uit.

Dit maal een Metrakit Pro Race2 70cc.
Cilinder was voorzien van een blowdown van 37 .. daar heb je gelijk het probleem van de Prorace 2 ; die is absurd hoog! Zal wel lopen, zal wel snel gaan.. maar voor de sprint zeer ongeschikt, de cilinder is nu een stuk laagtoeriger en moet straks z'n vermogen een stuk eerder afgeven (8.5 a 9 tot 14K), kan je mooi vlot opschakelen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 8:46 am 

Als dat zie moet ik er aan denken toen ik 15 was en begon met bromfiets Cilinders te Tunen in begin ging vaker wat mis te veel weggehaald en cilinder kon je weggooien later waren we toch goed bezig Yamaha FS1 me roterende inlaat was toen een exoot maar 110 Km per uur ook zeer snel maar wij polijsten noch alles wat nu ook niet meer gedaan word leuke tijd :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 1:33 pm 

We streven altijd naar een zo goed mogelijke afwerking!
Zonder dat gaat hij niet de deur uit. :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 2:36 pm 

Zit er eigenlijk ook een vorm van garantie op jullie geleverde werk?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 24, 2010 2:45 pm 

Tja.. wij leveren gewoon goed werk af. Met 1 cilinder zijn wij toch zeker een hele week bezig.
Aftekenen, wegslijpen, afwerken, Zuiger afwerken, gruisvrij maken.

Garantie voor ons werk? Ja
Garantie voor prestaties? Zeker!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 1:01 am 

Maurice, de opmerking van Vincent was wellicht een beetje voorbarig, Twins en XSH pakken vooral scooter cilinder aan; daar ben ik niet zo van, die hebben hun vermogen ontzettend piekerig op 1 toerental, van een powerband is amper te spreken, ze zijn zeker niet de minste en wat zij met scootercilinders bereiken, doe ik ze niet na! Ik doe uberhaupt niets met scooters.. gewoon uit principe; ik vind ze maar niks

Ik zal me trouwens even voorstellen, Ik ben Richard van Bergen, de man met frees in dit geval, de cilinders in de startpost heb ik een aantal weken terug bewerkt, maar het werk bevalt na zolang 'af en toe eens een cilindertje tunen' steeds beter en beter, dat ik er nu meer wil gaan bewerken.
misschien leuk voor jullie, om te weten dat ik meer van de 2-wielers ben, dit is mijn eigen knallertje;
Afbeelding
Afbeelding

Om even op Maurice zijn bericht door te gaan, je vraagt of er ervaring is met kartblokken, kort maar krachtig; nee! daarom pak ik eerst Vincent z'n rotax aan en word daar een testverslag van gemaakt, ander punt is wel dat ik veel ervaring met automaat en schakel blokken heb (van 50 tot 80cc het meest)

resultaten, de klanten gaan vaak niet op een testbank, maar doen mee aan de 150M brommersprint en rijden daarbij op tijd.

Ernst Bustraan, 74cc Gilardoni .. die cilinders rijden voor een 1e keer allemaal rond de 10.5 a 10 seconden, deze opende met een 9.4 seconden en werd in Brommersprint Jubbega de snelste Luchtgekoelde automaat.

Stefan Balvers, 74cc Polini, watergekoeld, reed steeds tijden van 10,1 a 10,2sec en afgelopen seizoen mooi constant 9.5seconden, vermogen ging van 11.2 naar 13.2pk (cilinder is lichtjes bewerkt)

dat was in iedergeval een klein groepje waarvan ik het goed herinner, Ernst Bustraan won ook gemakkelijk de runs die dag;
Afbeelding
Uiteraard niet DE snelste, er reden ook automaatjes bij met crossmotor cilinders (waaronder ik zelf)

Deze week kreeg ik een opdracht van een jongen uit Oegstgeest (nabij Leiden) om een Metrakit Prorace 2 aan te pakken, deze moest voor morgen (inmiddels vandaag) klaar wezen en dat is gelukt, maar geen tijd om te verzenden dus deze naar de klant toegebracht..foto'tje van de cilinder, bewerkt en wel;

Afbeelding

nu heb ik nog gelezen dat het spotgoedkoop is, vind ik niet; ik pak alleen cilinders aan.. en dan vind 75 euro best een nette prijs; het moet voor iedereen namelijk leuk blijven, vind ik :wink:

gr. Richard van Bergen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 1:06 am 

Over garanties.. Als de cilinder niet voldoet aan het verwachte karakter, kan deze makkelijk weer aangepast worden, dus er is altijd wel een manier om je gewenste vermogenskromme te bereiken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 12:03 pm 

@richard... daar ben ik het niet mee eens als je poorten te ver freest kun je de fout niet meer herstellen.
een motor tunen is niet alleen even een cilinder bewerken met een frees.
als je de rest niet aanpast blijft het half werk.
zelfs als ik 5 euro per uur zou tellen kan ik met de beste wil van de wereld geen cilinder tunen voor 75 euro
alleen het uitliteren van de kanalen is al uren werk.
kortom ik wil geen mensen beledigen maar ik denk niet dat het mogelijk is voor 75 euro te tunen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 5:37 pm 

Een vraag aan de experts onder de Tuners, ze zijn er nu achter gekomen dat een rauwe oppervlakte beter Benzine afvoert als gepolijst maar nu heb ik al meerder cilinders gezien, en wat me op is gevallen dat die allemaal ongelijk rouw zijn, mijn idee als men die spoelkanalen met een fijn glasparel straal grit straalt dat de komplette oppervlakte gelijk rouw is zal dat niet veel beter zijn?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za sep 25, 2010 7:45 pm 

Het is ook zo dat ietwat ruwe oppervlakte van de inlaatkanalen zorgt voor een beter lucht/benzine mengsel. Alles hagt er ook van af hoe en waar het geheel ruw/glad gemaakt wordt.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende