Auteur |
Bericht |
Dannyw
|
Geplaatst: ma sep 13, 2010 9:33 pm |
|
|
Hallo mijn naam is Danny en ben nieuw op dit forum, Ik heb een kart gezien waar is as. zaterdag naar wil gaan kijken Het betreft een CRG Rotax Max 125 cc Nu is de beschrijving bij de kart: Enige nadeel is dat de buitenwand van de cilinder is gelast omdat hij bevroren is geweest. Dit gebeurt veel mensen die geen vorstvrije stalling hebben. Hierdoor kun je met deze cilinder niet aan Rotax Max wedstrijden deelnemen, Omdat hij niet verzegeld is. Cilinder is netjes gelast, en hier ondervind je absoluut geen hinder van. Heb met de nieuwe zuiger ongeveer vier uur gereden. Bij deze link staat een foto van de las: http://link.marktplaats.nl/376695712Wat moet ik doen? Is dit betrouwbaar? Wat zullen de kosten zijn voor eventuele reparatie? met vriendelijke groet, Danny
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma sep 13, 2010 9:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Cilinder is netjes gelast, en hier ondervind je absoluut geen hinder van. Hij is reeds gerepareerd, zo te zien was het toch nog een aardig scheurtje. Mocht je niet met een gerepareerde cilinder willen rijden kan je die vervangen voor een nieuwe (ca. 360 euro geloof ik), of op zoek gaan naar een gebruikte cilinder. Zo heel nu en dan wordt er nog weleens oude voorraad nieuwe cilinders van het oude type aangeboden voor interessante prijzen. De verkoper heeft trouwens gelijk dat een Max relatief vorstgevoelig is, en hij is zeker niet de enige die dit overkomen is.
|
|
Omhoog |
|
|
Dannyw
|
Geplaatst: ma sep 13, 2010 9:47 pm |
|
|
Maar denk je dat dit een goede koop zal zijn ? Hij zal rond de 1450 euro kosten......
En zal er niet meer dan de cilinder kapot zijn gegaan?
Goede raad is duur!
Iig bedankt voor je reactie....
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma sep 13, 2010 10:00 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik weet niet of er meer dan alleen de cilinder kapot is gegaan. Ik ken een paar gevallen van vorstschade bij een Max, en die mensen hadden in ieder geval de "mazzel" dat het alleen de cilinder was.
Behalve de cilinder is het natuurlijk ook wel handig om te weten hoeveel uur het blok gedraaid heeft, of alles netjes onderhouden is enz. Vergelijk het aanbod eens met wat andere gebruikte karts her en der zou ik zeggen.
|
|
Omhoog |
|
|
bamacrew
|
Geplaatst: di sep 14, 2010 10:44 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
misschien als je er een stuk van de prijs af kan halen( om nieuwe clinder te kunnen kopen).
ik zou het persoonlijk niet doen voor die prijs,maar dat is mijn keus. Ben er niet zo weg van als er gesleuteld en gehobbyt is aan me motorblok.( behalve dan de revisies enzo).
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo sep 15, 2010 10:44 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Wij hebben ook de pecht gehad met zowel een Max als een DD2. Voor beide motoren hebben we er voor gekozen om de cylinder te vervangen ipv te herstellen. Persoonlijk vind ik € 1450 voor een degelijk blok serieus veel geld
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Allkart
|
Geplaatst: do sep 16, 2010 3:55 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@plukkie Het is niet alleen het blok .maar een complete kart zoals beschreven !
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: do sep 16, 2010 8:55 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Mocht je toch een andere cylinder erop willen hebben: Wij rijden met nieuwe cylinders en hebben de oude nog liggen. Kunnen tegen een zacht prijsje weg.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
chris
|
Geplaatst: do sep 16, 2010 8:59 pm |
|
|
jij heb ook alles he Rob....je kan wel een kartshop beginnen
|
|
Omhoog |
|
|
pat
|
Geplaatst: za okt 02, 2010 2:17 pm |
|
Geregistreerd: za okt 02, 2010 1:45 pm Berichten: 8 Woonplaats: Zuid-Scharwoude
|
@RAM Racing Hier hetzelfde verschijnsel met vorstschade. Dus ook interesse in een Rotax Max cilinder. Kan ik contact met je opnemen?
Bedankt alvast.
|
|
Omhoog |
|
|
RAM Racing
|
Geplaatst: za okt 02, 2010 4:32 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
je hebt een pb
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
|
powerspayk
|
Geplaatst: za okt 02, 2010 5:38 pm |
|
|
Ik heb ook een R. Max Cilinder laten lassen met het zelfde probleem, is professioneel gelast en geen probleem meer mee gehad
|
|
Omhoog |
|
|
pat
|
Geplaatst: za okt 02, 2010 6:59 pm |
|
Geregistreerd: za okt 02, 2010 1:45 pm Berichten: 8 Woonplaats: Zuid-Scharwoude
|
Ziet er bij mij ook wel goed uit, lekt niet, maar een back-up lijkt me toch wel erg handig. Heb nog maar een paar uur gereden, dus kan niet uit ervaring spreken. Maar als het misgaat, en je moet dan op zoek naar een cilinder, zijn ze er natuurlijk niet...
|
|
Omhoog |
|
|