Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 12:43 pm 

zo'n knulletje is misschien 5 a 6 jaar, zo'n jochie vind dat misschien leuk, een beetje slingeren.. alleen hier moet ik wel iets aan toevoegen: als ouder zijnde moet je je kind wel goed duidelijk maken dat hij of zij op een recht stuk aan 1 kant blijft rijden, en niet van links naar rechts gaat slingeren.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 1:33 pm 

Wij geven onze zoon altijd duidelijke instructies van wat ie wel en niet mag doen op de baan en dat hij uit zijn doppen kijkt! Hij rijdt al sinds zijn zesde (hij is nu negen) heeft altijd les gehad op een indoorkartschool (waar hij best wel eens flink de muur heeft geraakt, doordat een andere rijder hem van de ideale lijn afduwde... dus hij weet echt wel hoe het niet moet), maar ja het zijn en blijven toch kids.

Ik denk trouwens dat de meeste minirijders wel enige ervaring hebben opgedaan met karten voordat ze "los" gingen in hun eigen kart, welke ouder koopt nou gelijk een eigen kart als de koter in kwestie nog nooit heeft gekart :shock: ik denk dat dat er maar heel weinig zijn, dus het aantal botsingen omdat ze echt niet weten wat ze aan het doen zijn, zal dan toch wel meevallen?

Je echter staande houden tussen het rijdersgeweld van bijv. 2takts die trainen voor races vind ik een heel ander verhaal, ik denk dat menige volwassen beginneling dat ook nog wel moeilijk vind. (Al denk ik dat degenen die geen races rijden, nog wel meer brokken maken dan die toppiloten... maar ja, wie ben ik om dat te zeggen, beste stuurlui staan aan wal hè :oops: )

Honda GX160 Cadet

Favoriete banen: Driebergen en Eefde!

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 16, 2010 3:42 pm 

Het gaat er om dat mensen vaak nét nog even voor de bocht een kleinere kart voorbij willen waar dat eigenlijk niet gaat omdat ze anders tijd verliezen. Deze zogenaamde "pro's" rossen dan een klein jochie van de baan en dát kun je dus wel voorkomen met gesplitste rijtijden.

En als je zo'n kleintje voor je ziet rijden, dan kun je er ook rekening mee houden dat die onverwachtse dingen kan doen. (goed soms is het inderdaad onvermijdelijk dat je iemand raakt, maar lang niet altijd!)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 6:22 pm 

Citaat:
Ik vind zelf dat de mini's meer op moeten passen, als ik iets raak is het meestal een mini en waarom.
Je denkt die kleine blijft gewoon lijn houden, nee hoor, op het rechte besluiten ze vaak om zo maar ineens aan de andere kant te gaan rijden. Tja dan is een klapper onvermijdelijk...

Wat ben jij onbehouwen zeg!!! Jij was waarschijnlijk op je 7e al zo oplettend en verstandig dat je je niet voor kan stellen dat een jochie van 7 van zijn lijn afkomt.
Dat je dan ook nog schrijft dat je meeste aanrijdingen tegen een mini zijn zegt denk genoeg.
Dat bedoel ik nou!!!
Als je ooit eens kinderen krijgt, ga dan karten op een baan waar je kleine gewoon met de grote 2-takts moeten rijden, en laat mij dan even weten of jij je hart niet vasthoudt als je kind met 40 over het rechte stuk gaat en er komt een schakel aanrijden met een snelheid van dik boven de 100.

Verder wel gelukkig dat anderen mijn mening delen en ik niet ga denken dat ik overbezorgd ben 8)

Samen met mijn zoontje rijden wij:
Kombikart Cadet 160CC
Bowman Prokart 2x160CC
Rotax Max RM-1 DD-2

Favorieten banen: Driebergen en Berghem

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 6:25 pm 

Citaat:
Ik denk trouwens dat de meeste minirijders wel enige ervaring hebben opgedaan met karten voordat ze "los" gingen in hun eigen kart, welke ouder koopt nou gelijk een eigen kart als de koter in kwestie nog nooit heeft gekart ik denk dat dat er maar heel weinig zijn, dus het aantal botsingen omdat ze echt niet weten wat ze aan het doen zijn, zal dan toch wel meevallen?

Euh...ik... :D :? :oops:
In Driebergen deed ie eerst bijna 2 minuten over een rondje, haha, maar dan wel op zondagmorgen terwijl wij de enige waren.
Later pas smiddags gaan rijden toen hij het een beetje onder de knie kreeg inderdaad.
En uiteraard krijgt hij instructies mee, als het te gek wordt komt ie er ook zelf vanaf omdat het dan niet meer leuk is :) .

Kombikart Cadet 160CC
Bowman Prokart 2x160CC
Rotax Max RM-1 DD-2

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 6:41 pm 

@ Westes, ik kijk altijd uit, zeker voor mini's, ik blijf er altijd gewoon netjes even achterhangen, maar als die rare dingen begint doen tja...Dan denk ik niet dat ie al klaar is voor karten...

Maar ik zou ze idd met een ding van 40 niet bij schakels van 150 laten rijden, maar ik ben dan ook nog geen mini's op de baan tegengekomen die maar 40 rijden, die dingen gaan toch echt wel harder hoor...

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 7:17 pm 

Citaat:
@ Westes, ik kijk altijd uit, zeker voor mini's, ik blijf er altijd gewoon netjes even achterhangen

Goed te horen!! En daarom is het voor jou ook fijner als ze apart rijden toch?

Enneuh, die van mij haalt soms inderdaad de 40 niet op het rechte eind... :oops: ....maar hij heeft wel enorme schik op de kart :D .

Kombikart Cadet 160CC
Bowman Prokart 2x160CC
Rotax Max RM-1 DD-2

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 8:03 pm 

Tis zeker fijner, alleen soms een nadeel omdat je dan maar 1 keer per uur kunt rijden.

Maar dat is een 160cc, das 4-takt. Daar heb ik denk ik nog niet mee op de baan gezeten. Meestal zit ik samen met micromax ofzo, en die lopen toch al best hard.

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 8:16 pm 

Daar kan je wel omheen plannen, het is de eerste 20 minuten van het uur, dus als je net daarvoor gaat rijden komt het aardig uit toch?
Micromax is volgens mij ook wat vlotter jah, maar hij denkt er ook niet altijd aan om volgas te geven, daar ligt het ook weleens aan, haha....

Kombikart Cadet 160CC
Bowman Prokart 2x160CC
Rotax Max RM-1 DD-2

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 8:32 pm 

Beste is voor mij zoals op Genk. Kwartier mini tijd.
Kwartier mini, kwartier rijden, kwartier pauze, kwartier rijden,kwartier mini...

En dat komt nog wel.:D

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 18, 2010 9:29 pm 

Zie het probleem van gescheiden rijden niet echt ,ikzelf houd het echt geen vol uur vol om te rijden achter elkaar bij lange niet.Lijkt me sterk dat hier ook mensen rijden die dat wel doen/kunnen.Dat eerste kwartier van elk uur is echt wel in te plannen met rijden.Dat er boeren zijn onder de wedstrijd karters dat is ook geen nieuws snap dat je wil trainen maar hun moeten niet denken dat ze het alleenrecht hebben.Ikzelf rijdt voornamelijk op Strijen en daar is elke eerste 20 min. voor de mini tenzij het extreem rustig is.

Maddox 2011
TM K9C Special

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 19, 2010 1:54 pm 

Ha ha, Westes toch! :lol: Zat ik er dus effe naast he?

Maar je bent zondagmorgen gaan rijden, en ook nog alleen, dus je hebt hem (in mijn ogen dan) toch wel een soort van voorbereiding gegeven hoor! :)

En nou vind ik Driebergen toch ook wel even anders als bijv. Berghem voor de 1e keer.

Voor wat betreft die rijders zonder kids, die weten niet hoe het voelt om bezorgd langs de baan te staan. We kunnen ze dat ook eigenlijk niet helemaal kwalijk nemen, ook al zien we dat liever anders. Als ik mezelf vergelijk met vroeger.... :shock: hoefde je lekker alleen maar op jezelf te passen!

Je weet pas wat het is om kids te hebben als je ze zelf hebt. (soms lijkt het wel of ik er een open zenuw bij gekregen heb sinds ik er twee heb. Je bent never nooit meer helemaal 100% zonder zorgen toch?) :mrgreen:

Honda GX160 Cadet

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 12:12 am 

Nog nieuws over Driebergen? :?:

Kombikart Cadet 160CC
Bowman Prokart 2x160CC
Rotax Max RM-1 DD-2

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 29, 2010 12:24 am 

Geen idee, je kan het beste denk ik even met de baan bellen!

Honda GX160 Cadet

www.autotreffer.nl

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 04, 2010 5:58 pm 

Nav een dagje karten in Lelystad met mijn zoontje en zijn vriend (beide 11 jaar) wil ik hier wel ff reageren.

Vorig jaar ben ik samen met mijn zoon een kart gaan bouwen van losse onderdelen.

Afgelopen zondag voor de 2e maal op alnone geweest met die 2 jongens.
Erg druk en veel volwassenen met snellere karts.
We zijn maar gegaan op een gegeven moment want het werd onverantwoord.

Ze zagen het probleem ook wel want hij werd aangesproken dat hij niet zo vaak van de baan mocht spinnen. "dat doe je maar bij een ander op de baan maar niet bij mij" :shock:

Voor de duidelijkheid ze hadden gelijk, het werd gevaarlijk maar ga ff normaal met die jongens om of zeg gewoon dat ze niet welkom zijn zonder ervaring.
Als je belt en je vraagt er specifiek naar zeggen ze "ze moeten het ook leren, geen probleem"

Een beetje voor de lol recreatief rond rijden met kinderen zonder veel ervaring is op een drukke dag op alnone dus niet aan te raden.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende