Auteur |
Bericht |
ferrari91
|
Geplaatst: ma aug 16, 2010 11:04 pm |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
Ik wil mijn blok reviseren Waar kan ik dit allemaal laten doen en wat Voeren ze precies uit aan een 4 takt Wat zijn de kosten
Mvg
Maurice
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 8:04 am |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
In antwerp karting doen ze dit. Wat er juist gebeurt weet ik niet. Zuiger, dichtingen, cilinder, mss krukas,... geen idee
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
|
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 8:12 am |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
de kosten bij antwerp karting zijn een goede 500€ incl. werkuren ik heb daar 2 jaar geleden 404€ betaald
wat ze allemaal vervangen is: de carter, drijfstang, piston, pakkingen en de in- en uitlaatklep
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
|
Clercqske
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 10:46 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 10:53 am |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Hoeveel kosten die dan aan revisie?
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 11:34 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Kwilde net hetzelfde zeggen. Maar kost ongeveer hetzelfde, wel voor een volledige revisie na 60 uur ofzo.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 12:13 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik neem even aan dat een B&S WF wel een iets langere revisie interval heeft dan een Rotax Max?
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 12:18 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
20-30 uur voor een kleine revisie van een rotax/ iame. 60 uur voor een grote revisie ( dien dan 400-500 kost.....) 80-100 voor b&s (zoals bij rk1) kost ook 500... Verbeter waar fout
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 1:46 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Wat bedoel je met een kleine revisie?
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 2:37 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Enkel zuiger + pakking dacht ik.
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 3:07 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Wij hebben geruime tijd wedstrijden gereden met een B&S World Formula, en de opgegeven kosten komen mij niet geheel bekend voor. De echte kosten bij intensief gebruik: na elke race olie verversen Is absoluut het behoud van de motor, moet je ook niet op besparen, goede olie kost goed geld. 1x per seizoen een grote beurt, overmaat zuiger erin indien nodig en honen van de cylinder, verder keertje kleppen stellen pakkingen en lagers vervangen kost zo'n 350 - 400 all-in. verder als ik er zin in had klein onderhoud, bougie, pakking, keerring o.i.d. Voor de rest redelijk probleemloos blok, als er met beleid mee omgegaan wordt. In het verleden werd mijn onderhoud altijd door Kombikart gedaan, of ze daar nog steeds de briggs servicen ????????? Hebben zich geloof ik helemaal op Rotax gericht (waarschijnlijk meer onderhoud dus meer verdienen )
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
simondp
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 3:11 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Eventjes off topic, om de hoeveel tijd moet je kleppen stellen? (idem bij rk1?) Hoeveel uurtjes had jou motor gedraait nadat je een grote onderhoud gaf?
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 3:16 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Kleppen controleren en eventueel stellen deed ik om de 10 uur. de grote beurt all-in ging ongeveer om de 50 uur, maar vergeet niet dat het wel een wedstrijdmotor was, en dan staan de kleppen net wat strakker, en dan wil je de zuigerspeling echt minimaal hebben. Recreatief kan je de intervallen echt beduidend langer maken.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 4:26 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Als je wilt dat je Rotax langer meegaat, moet je niet pas na 25-30 uur je zuiger vervangen hoor. 20 is de max daarna gaat ie scheef slijten, ok je kunt er makkelijk nog lang mee doorrijden, maar goed is het niet...
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: di aug 17, 2010 4:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Kwam laatst in Genk nog iemand tegen die 46 uren op de teller had staan met een Rotax Max, en die ging nog heel goed vooruit ! Maar dit topic ging eigenlijk over een B&S...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|