Auteur |
Bericht |
Ben999
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 7:53 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Ik ben vandaag gaan karten in Genk. Telkens als ik de pitsstraat uitrijd en ik wil vol gas geven dan stottert m'n motor en valt hij zelfs uit, als ik dan de gas terug los laat slaat hij terug aan. Moest dan héél voorzichtig gas openen en beetje bij beetje loopt hij beter en gaat dan uiteindelijk vol open.
Eerst reed ik met sproeier 165, even wat navraag gedaan en de meeste reden met 162. Dit veranderd, 2 keer ging het goed, derde keer was weer prijs. De bougie had thans een mooie koffiebruine kleur.
Dit lijkt mij eerder dat hij verzoop, maar om 6 uur 's avonds met een 162 bij 18°..... Vind ik dan toch maar raar. Heb ook gemerkt dat de motor op rechte stukken precies wat stottert, zij het heel lichtjes. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 8:03 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Benzine filtertjes mooi proper ? Zou eventueel ook de accu kunnen zijn.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 8:08 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Je moet dan ook bij langzaam rijden, niet meteen volgas geven. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) Das normaal dat een Rotax dan niet wilt. ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ben999
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 8:37 pm |
|
|
@ Philipper : filtertjes zijn zuiver, wordt trouwens bij elke poetsbeurt gecontroleerd. @ BuijsProjectRacing : normaal gaat dat wel, ik heb dit nog nooit aan de hand gehad. vorige keer had ik het ook enkele keren, toen dacht ik dat de sproeier te klein stond, dus vandaag daarover na vraag gedaan bij andere rijders. Het is niet dat hij stottert bij 7 a 8000 toeren, want dan is het gewoon omdat hij te koud is. Het is echt in de heel lage toerentallen
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 8:41 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Je zei dat hij net verzoop, maar kan het misschien ook andersom zijn, dat hij net niet genoeg brandstof krijgt? (luchtbelletjes in de brandstofleiding bijvoorbeeld).
Als je luchtbelletjes in leiding hebt, heel kort choken of brandstofpomp nakijken.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ben999
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:49 pm |
|
|
@ Tom, ja het lijkt alsof hij verzuipt, maar ben er dan ook niet zeker van. Op de bok reageert hij heel normaal.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Tom
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:55 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Dan is het volgens mij gewoon volgende: Op de bok geen weerstand. Op de baan bij uitrijden van de pits wel weerstand (je gewicht). Als jij vol op gas gaat, zuigt die heel veel brandstof aan, maar hij gaat nog niet meteen vooruit door de weerstand > veel onverbrande brandstof met als gevolg dat het lijkt alsof die verzuipt. Het logisch gevolg is dan dat als jij van de gas gaat, hij de brandstofresten gaat verbranden, en dus terug aanslaat, zoals het geval is.
Nu, dat hij dat tervoren wel goed deed, is wat anders. Maar als Martijn bijvoorbeeld hetzelfde heeft (dat je in begin rustig op gas moet gaan), zou ik me er zeker geen zorgen over maken.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 12:37 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
hoelang heb je stationair gedraaid...? Vettig worden van de motor wil ook wel eens tegenzin geven. Maar als jij je motor op temp hebt, de pits uit rijd en volgas instampt dat ie dan compleet inhoud is niet goed.. Rotax max heeft onderuit sproeiers erin zitten als ik mij niet vergis, miss is deze te groot?
als je motor weer oppakt, rookt ie dan extreem of juist veel minder als normaal?
veel rook --> te veel brandstof weinig rook --> te weinig.
daar kun je het ook aan aflezen..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Jurgen#21
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 2:12 am |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Philipper
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 8:21 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Probeer eens rustig te vertrekken, rijd gewoon op het gemakje de pits uit. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011![Afbeelding](http://i139.photobucket.com/albums/q293/gogo188/Sig-3.jpg)
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 10:04 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Begon al te twijfelen aan wat ik zei. Maar nu Jurgen het ook nog eens bevestigd, weet ik wel zeker dat het klopt.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
flor
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 10:56 am |
|
|
normaal moet die goed reageren als je vol gas gaat, kan misschien even sputteren maar stilvallen dat kan niet! Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn schakelkart maar bij mij viel die telkens stil als ik hem in toeren trok en sloeg terug aan als de kart bijna stil stond. Ik kon er echter wel niet meer mee rijden. Alles afgezocht, nieuwe bougie geplaatst, uiteindelijk dan een gaatje in de darm die vacuüm zuigt voor de brandstofpomp gevonden. Ik weet niet of het nu opgelost is nog niet kunnen testen..
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Ben999
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 12:13 pm |
|
|
@ Philipper : ik rij zowiezo rustig de pits uit, pas als ik op het rechte stuk kom, geef ik vol gas. (ik trap dan niet volle kracht m'n pedaal in, gewoon vlotjes in duwen zeg maar.) op een bepaald moment begint de motor hevig te stotteren,waardoor (ik toch) automatisch wat gas minder, dan springt hij weer aan, iets meer gas en weer stotteren.. als ik ongeveer aan de 1ste rechtste bocht kom kan ik voluit gaan, en heb ik voor de rest van de stint geen problemen meer.
Vind het gewoon enorm raar want heb het nog nooit aan de hand gehad. Ik ken wel een héél klein beetje van motors (vroeger veel gesleuteld aan brommertjes en toestanden) maar dit vind ik echt raar.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
Dennis1995
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 12:33 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
heb je de motor van te voren warm laten lopen op de bok? miss is hij te koud en moet je eerst nog klein beetje warm rijden?
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |
golfje21
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 12:46 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
ook toevallig al een andere bougie geprobeerd heb dit ook wel eens gehad. nieuwe bougie er in nooit geen last meer gehad
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
![](images/spacer.gif) |