Auteur |
Bericht |
PenetratorNL
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 8:51 pm |
|
|
Hallo Kartforummers, Mijn naam is Dave, 26 jaar, uit Hoorn, Noord-Holland. Al sinds m'n 12e geinteresseerd in de kartsport, maar gewoonweg geen geld voor een eigen kart, uitrusting, ed. Nu heeft de indoorbaan in grootebroek daar wel goede opties voor (racen in clubverband met huurkarts, 1x per maand), en een stalling voor eigen karts.. nu is onze tuin wel groot genoeg om een kart netjes en droog te stallen. Goed, November start ik dus weer met racen in clubverband (na jaren afwezigheid, maar 't kriebelt toch weer), en in m'n enthousiasme zat ik eens voor de gein op marktplaats en andere veilingsites te kijken wat een echte "race"kart nou moet kosten.. nou hou ik van dingen bouwen en in elkaar zetten, en heb redelijk verstand van gewone auto's met carburateur, en zomaar kwam ik op een advertentie waar ik een chassis van een kart, merk Biesse, gratis kon komen afhalen. weliswaar een tientje lichter voor benzine, maar wel een kart-chassis met achterbumper rijker, en verder helemaal niets :p. Ik weet dat een kart opbouwen vanaf vrijwel niets vaak meer kost dan vanaf een rollend chassis beginnen, maar ja, 't chassis was gratis (vast niet zonder reden). Mijn eerste vraag om te beginnen, om wat voor chassis gaat het hier? schakel, automaat, 2-takt, 4 takt? verder mijn complimenten voor jullie fantastische forum, en hoop hier nog veel te leren
_________________ Biesse - B&S #114
|
|
Omhoog |
|
|
PenetratorNL
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:01 pm |
|
|
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:01 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Welkom Dave heb je misschien een foto van het chassis ? Kunnen we zien of het een automaat of schakel is. Philippe
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:03 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Edit, toen ik het bericht aan het typen was, stond er nog geen foto bij Lijkt me om een automaat chassis te gaan In principe past er zowel een Honda 4 taktje als een 100cctje (2takt) op
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:07 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Dave, WELKOM!!!!
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hoi Dave, welkom op het Kartforum.
Vraag Bask (forumlid) eens of hij nog wat Biesse onderdelen voor je heeft liggen.
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 9:55 pm |
|
|
Welkom op het forum Dave.
Zoals je gelukkig zelf ook al schrijft, is de kans heel groot dat je uiteindelijk (veel) meer geld kwijt bent met het bij elkaar sprokkelen van alle ontbrekende onderdelen dan wanneer je een complete tweedehands kart zou kopen.
Succes!
ChrisW
|
|
Omhoog |
|
|
PenetratorNL
|
Geplaatst: za jul 24, 2010 10:03 pm |
|
|
dank voor alle reacties ik zal Bask eens Pm-en, dank je voor de tip! @ChrisW, ik weet idd uit ervaring dat zulke projecten een hoop geld kosten, maar op de lange baan (niet in de letterlijke zin ) valt het wel mee, het duurt dan alleen ontzettend lang, elke maand wat kopen, weer wachten tot volgende maand, maar uiteindelijk komt alles dan wel klaar, ook uit ervaring sprekend, gewoon doorzetten. En dit project hoef ik niet alleen te doen, dat scheelt ook weer
|
|
Omhoog |
|
|
Klainstain
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 6:06 am |
|
|
Ik rijd zelf ook met een Biesse kart Welkom !
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
|
Dennis1995
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 12:37 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 7:41 am Berichten: 277 Woonplaats: Sittard
|
heey dave, welkom op het kartforum! succes met het opbouwen van je kart.
_________________ Swisscorse - Swissauto Jr.
|
|
Omhoog |
|
|
Monrisque
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 1:20 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 24, 2010 1:07 pm Berichten: 148 Woonplaats: Amersfoort
|
Hoi Dave, Welkom op het forum hier! Leuk om te zien dat er iemand uit mijn geboorteplaats zich aan heeft gemeld hier. Veel succes met het opbouwen van je kart.
_________________ Karten, wat een leuke hobby! Honda GX160 CadetFavoriete banen: Driebergen en Eefde! www.autotreffer.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Cargokarterl
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 7:14 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Welkom Dave!! Ook veel succes om je kart helemaal compleet te maken Het is een automaat want het heeft geen oog voor de pook. Veel succes verder
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 8:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Hoi Dave welkom eindelijk weer een man uit Noord Holland erbij Leuk dat je in competitieverband gaat rijden in Grootenbroek daar ben ik ook begonnen.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
PenetratorNL
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 9:16 pm |
|
|
kijk, weer wat geleerd over m'n chassis waar zou ik het beste mee kunnen beginnen? mijn idee was het chassis eerst te voorzien van een achteras + lagers + lagerschalen, dan fusees en toebehoren, of zou ik beter ergens anders mee kunnen beginnen?
|
|
Omhoog |
|
|
freeline88
|
Geplaatst: zo jul 25, 2010 9:32 pm |
|
|
Dat lijkt mij een goede volgorde. Eerst zorgen dat je een rollendchassis krijgt.
_________________ birel da sempre leader del mondo
|
|
Omhoog |
|
|