Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Interesse, en nu?
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 7:26 pm 

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Michael en ik woon in Rijen (tussen Breda en Tilburg, veelal bekend van het militaire vliegveld Gilze-Rijen).
Karten doe ik met enige regelmaat in zowel Breda als Tilburg op de binnenbanen. Ik ben van plan om eens in Berghem en Eindhoven op de buitenbanen te gaan kijken / rijden.
Het liefst zou ik "echt" willen gaan karten. Dus een eigen kart en bij voorkeur iets van een team/vereniging om gezellig met zijn allen te kunnen trainen en elkaar dingen te leren. Nu weet ik niet of dat een goede voorstelling is van de gang van zaken binnen het kart wereldje, vandaar mijn bezoek aan dit forum.
Ik ben op dit moment echt nog een beetje aan het rondkijken en aan het bepalen of het karten wel echt iets voor mij is.

Ik ben overigens inmiddels alweer bijna 30, hopelijk is dit niet al te oud om nog een beetje mee te kunnen?

Het liefst zou ik eens ergens bij een race komen kijken om kennis te maken met het "echte werk" en het wereldje.
Heeft iemand tips of ideeën waar ik hier in de omgeving eens zou kunnen gaan kijken / praten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Michael

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Interesse, en nu?
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:06 pm 

Hallo Michael welkom op t forum
als eerste ben je nooit te oud om te karten
Als je Meer wil weten over karten er staat genoeg op t forum en als je met racers wil praten zou je naar een nk race kunnen gaan
Hopelijk vind je iets wat je zoekt
Vincenzo

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:14 pm 

Hoi Michael
WELKOM!!!!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:17 pm 

Beste Michael,

Jouw leeftijd is zeker geen probleem! Je moet zeker nog wel een jaartje of vijftien mee kunnen in een kart.

Berghem is een hele mooie baan. Er is niet echt een "verenigingssfeer", net zo min denk ik als op veel andere banen, in de zin dat je er niet zozeer naartoe gaat om gezamenlijk te trainen. Je gaat er meer met je eigen kart naartoe om te rijden; eventueel natuurlijk tezamen met anderen waar je mee afspreekt. Op/rondom de baan is de sfeer wel erg vriendelijk en open. Zodra je op de baan bent, leerr je denk ik het meeste van gewoon je rondjes rijden. Je kunt daarbij ook zelf kiezen of je eventueel achter iemand aan wil rijden om te kijken wat voor lijnen iemand rijdt of hoe snel hij door bepaalde bochten gaat.

In de oudere topics in dit beginnersforum staan heel erg veel goede tips voor het beginnen met karten. In een uurtje kan je daarmee veel info opdoen. Ik heb dat zelf ook vorig jaar gedaan toen ik begon met buitenkarten.

Om een beter gevoel van het buitenkarten te krijgen ben ik een keer in Genk gaan rijden waar je voor een half uur of langere periode een snelle kart kunt huren. Dit was erg zinvol om een goed beeld te krijgen en om te bepalen met wat voor kartmotor ik wilde gaan rijden. Ik heb daarna ook een rotax max senior gekocht en daar geen moment spijt van gehad. Erg prettig in het onderhoud en snel genoeg om op een buitenbaan veel plezier te hebben (zeker voor een beginnende karter). Ook erg courant, wat gemakkelijk is als je toch na enige tijd iets anders wilt kopen.

Succes!

ChrisW

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:19 pm 

Op 22 augustus is er een Kartforummeeting op Berghem, het weekend erna zijn er races van de Chrono op Veldhoven.
Misschien zijn er ook eerder al evenementen op die kartbanen, maar dat weet ik helaas niet uit mijn hoofd.

Je kan trouwens ook het topic "trainen" eens in de gaten houden, mensen melden daar vaak wanneer ze van plan zijn te gaan rijden ergens, of spreken met elkaar af te gaan rijden. Mocht je een keer willen gaan kijken op de kartbaan, maar toch wat gemakkelijker contact leggen met mensen kan je gewoon van te voren even een PB'tje sturen bijvoorbeeld.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:23 pm 

welkom en wees niet bang voor je leeftijd. de gemiddelde leeftijd hier op het forum is 25+ en 9 van de 10 puur voor de hobby. zelfs in wedstrijdverband rijden er nog 40+ers.

hier op het forum worden regelmatig meetings gehouden en ook onderling spreken we wel eens met elkaar af om te rijden.

een race bezoeken is opzich geen slecht idee alleen zie je daar vaak wel de mensen met de grote budgetten. laat je daar niet door afschrikken. Ze kunnen je vaak wel goed vertellen wat de beste opstap is. in augustus houden we vanuit het kartforum weer een meeting op Berghem. volgens mij de 22e, dat is zeker ook wel raadzaam en gezellig om heen te gaan.

succes met karten, je komt er vast wel uit ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:28 pm 

ik sleutel voor iemand die in een klasse rijd waar je zelfs 30 moet zijn (of te zwaar mach ook) de 08 bij de nab dit zijn dan wel schakel karts kz2 of icc genaamd

de volgende wedstrijd die daar gereden word is op berghem alleen is die pas midden september ergens

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:29 pm 

Citaat:
Om een beter gevoel van het buitenkarten te krijgen ben ik een keer in Genk gaan rijden waar je voor een half uur of langere periode een snelle kart kunt huren. Dit was erg zinvol om een goed beeld te krijgen en om te bepalen met wat voor kartmotor ik wilde gaan rijden

Dit is ook mogelijk op Eindhoven.
Deze baan word ook wel eens Veldhoven of de Landsard genoemd.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 9:50 am 

Ik denk dat ik sowieso binnenkort maar eens naar Eindhoven / Berghem rijd om daar een (snellere) buitenkart te huren. Zover ik begrijp kun je daar gewoon een kart bespreken voor een bepaalde tijd en dan gewoon vrij rijden?

De 22e in Berghem wordt voor mij wel wat lastig, want zeer waarschijnlijk zit ik dan in Zandvoort voor de DTM.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 3:48 pm 

In Berghem is het niet mogelijk om een snelle buitenkart te huren. De karts die je daar kunt huren zijn van die ultra-langzame, zware en logge karts die je ook op binnenbanen kunt huren. Dat is echt totaal anders dan het rijden op een veel lichtere buitenkart met een veel krachtigere motor.

Hoe dat op Landsaard (veldhoven/eindhoven) gaat weet ik niet. Ik wist niet dat je daar snelle buitenkarts kon huren.

Als je op Genk een Rotax Max of een Rotax DD2 wil huren, moet je bellen van tevoren om te reserveren. Anders is de kans aanwezig dat het beperkte aantal karts dat ze voor de verhuur hebben verhuurd is als je aankomt. Het is niet gratis (vlgs mij zo'n EUR 100,- per halfuur). Echter, het karten met je eigen kart later is ook ook niet helemaal gratis, dus ook dat is een onderdeel van het "leermoment" :D

Je hebt nog wel een paar kartzaken/race teams die voor een complete dag of middag karts verhuren (Rotax Max). Volgens mij kan dit bij Heide Mulder of Hugo Motorsports (? ik weet niet of ik de namen goed schrijf?). Volgens mij zijn de kosten voor een hele middag dan iets van EUR 300,-.

ChrisW

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 5:09 pm 

veldhoven verhuurd ook nog rotaxjes volgends mij.
En chrisW die huurkarts in berghem gaan wel wat sneller als indoor kartjes :P.
maar vergeleken bij een rotax of een icc is het kinderspel.
ik raad je aan als je een kart koopt , eerst goed leren sturen dan mischien hier en daar een wedstrijdje mee pakken.
Nk niv. ligt erg hoog.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 5:44 pm 

veldhoven verhuurt rotaxen dat weet ik zeker

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 7:34 pm 

dei rotaxen die je in veldhoven kan huren die zijn van hugomotorsport en die karts kun je ook op berghem huren hij brengt ze dan gewoon naar daar

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 7:37 pm 

Dat klopt inderdaad, ik had de rotaxen al gevonden bij Hugomotorsport. Veldhoven = De Landsard in Eindhoven neem ik overigens aan?
Ik ga waarschijnlijk binnenkort naar Eindhoven om eens rond te kijken en een kart te huren. Eindhoven heeft voor mij sowieso de voorkeur, daar dat maar iets meer dan een half uurtje rijden is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 14, 2010 8:42 pm 

Veldhoven is inderdaad hetzelfde als Eindhoven ;)

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende