Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 5:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Uit mijn hoofd gezegd is het bij CRG 90mm ipv de 92mm die gebruikelijk is bij de meeste andere merken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Zoek je echt de steunen voor onder de motor, de clips, of beide?

Wat is de diameter van de buizen, kan je een foto maken van de onderkant van het blok (dus om de afstand te zien tussen de gaten waar de bouten door moeten om steunen te monteren) en als het kan er een meter bij houden, zodat we de afstand netjes kunnen aflezen (ook afstand tussen buizen dan).
Ik kan dan ns horen of iemand ze liggen heeft die ik ken.

Edit: David was je dus al voor. In de loop van de week ns rondvragen

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 9:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Bedankt voor jullie hulp jongens :)

alleen heb ik nog weer even hulp nodig bij totaal iets anders..

ik was net bezig het remsysteem te ontluchten en volgieten met remvloeistof. alleen doet het systeem helemaal niets...!?

deze volgorde heb ik aangehouden:

-vulpot of de hoofdremcilinder.
- volgieten met remvloeistof.
- dop er op gedraaid zodat het systeem weer luchtdicht is.
- vloeistofnippel rechterkant losgedraaid en door te knijpen in de fles druk opgebouwd en net gewacht tot er een vloeiende straal remvloeistof uit kwam.
- linkerkant precies het zelfde gedaan.
- daarna voor de zekerheid nog 2x de zelfde handeling.
- vulpot er af en systeem dicht gemaakt.

filmpje van wat ik bedoel:
http://www.youtube.com/watch?v=abR0q5_y6W0

nu heb ik het een en ander aan oorzaken bedacht:

-hoofd rem cilinder zit binnenwerks vast omdat er verder geen druk op staat wanneer ik de hendel hen en weer duw. ik kon hem eerder ook al niet uit elkaar halen zo vast en roestig zit het.
- er zit nog lucht in de remleiding omdat deze in een boog omhoog loopt. ( foto te zien in een aantal posts hiervoor )
- de originele remcupjes zijn 1.1/4 en de nieuwe 1.1/8. verder als je ze naast elkaar houdt zit er eigenlijk minimaal tot geen verschil in.
- remcupjes verkeerd gemonteerd ( met de vlakke kant tegen de zuiger aan )

heeft iemand zo een idee? ik zit er zowiso sterk over na te denken om de hoofdremcilinder van wildkart_racer over te nemen. dat is er een van freeline.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 9:50 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet eerst de pomp ontluchten door de ontluchter erop te zetten en dan te pompen met de rem zodat de lucht die in de pomp in de ontluchter bubbelt als er geen lucht meer uit komt dan ont lucht je de remmen pas

als je alles nieuw heb opgebouwd dan ont lucht je twee keer met er tussen in flink remmen dit omdat je rem cups zich moetten zetten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 12, 2010 10:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
dat heb ik ook wel gedaan. ff met de rempedaal heen en weer. alleen kwamen er toen geen bubbels omhoog. ook geen gevoel van druk of een persend geluid van vloeistof.

Citaat:
als je alles nieuw heb opgebouwd dan ont lucht je twee keer met er tussen in flink remmen dit omdat je rem cups zich moetten zetten


ook dat gedaan maar er zit totaal geen gevoel van druk of vering op het pedaal. ik zou hem bij wijze van heen en weer kunnen blazen. dat zou wel zo moeten zijn lijkt mij omdat het systeem verder wel vol remvloeistof zit. vandaar ik ook erg neig naar de rempomp die binnenwerks vast zit.

i.i.g. bedankt voor het mee denken! mocht er nog een andere mogelijkheid zijn dan hoor ik dat graag.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 3:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Citaat:
ik kon hem eerder ook al niet uit elkaar halen zo vast en roestig zit het.

Heb je wel de seegerring verwijderd?
Aangezien het zuigertje moeilijk naar buiten te meppen is als ie vast zit, kan je hem ook eerst een (stukje!) naar binnen slaan om em los te krijgen. Veel WD40 of Imal of iets dergelijks gebruiken :D
Als de rempomp niet uit elkaar geweest is zal hij inderdaad best eens vast kunnen zitten, net zoals bij de remklauw het geval was.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
oke bedankt dan weet ik zeker dat dat het is. Ik kon nog helemaal niet bij de seegerring komen, de bout die het hendeltje op zijn plaats houdt zit zo gigantisch vast dat ik hem na meerdere malen proberen nog steeds niet los heb gekregen,

Afbeelding
de bout midden/onder op de foto de de hendel op zijn plaats houdt. als je de foto vergroot is ook goed te zien hoe alles is aangetast.


op welke manier dan ook geprobeerd. dan ga ik toch een andere kopen omdat het stangetje die naar binnen gaat al wat gebogen was en helemaal verroest. en zo ver ik kon zien was alles geoxideerd.

bedankt voor jullie hulp. dit is echt een leerproces :D

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 8:25 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
mischien toch maar naar een andere pomp gaan kijken als die zo vast zit want je remmen zijn wel van levens belang


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 9:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
inderdaad :) bedankt allemaal voor jullie support! ik heb al een adres gevonden waar ze voor 31.95 ex verz kosten aangeboden worden. valt nog wel mee dus!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Wat je anderzijds nog kon proberen.
Er bestaat iets waarmee je bouten kan invriezen (is een spray).
Bout word dan ingevroren tot -42 of -43 graden celcius > ijzer zet uit bij warmte, maar dus ook omgekeerde bij koude > bout komt losser te zitten.

Natuurlijk, oor 32 euro niet sukkelen, maar moest je ooit ns bouten niet loskrijgen, is zo'n spray ideaal middel.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 13, 2010 9:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
bedankt voor je tip Tom :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 5:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
eindelijk ook een motorsteun kunnen vinden. zag er een beetje somber uit steeds geen reacties op mijn advertenties. maar nu mailde Dennis v/d spoel me toch nog terug. hij heeft er nog wel wat liggen alleen heeft hij nog vakantie. nog ff geduld dus :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 6:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Hendrik ik zei het toch een beetje geduld. :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
:P heb ik ook wel hoor :roll: alleen normaal reageert dennis altijd de zelfde dag nog en ditmaal niet :mrgreen:

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 17, 2010 4:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
En Hendrik... kan ie al de baan op!?

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 190 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David