Auteur |
Bericht |
rudi
|
Geplaatst: di jun 15, 2010 8:21 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
eindelijk weer eens goed nieuws uit kartland!!!
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
|
Basjuh
|
Geplaatst: di jun 15, 2010 9:50 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Dit is inderdaad Super nieuws (mag ook gerust met al dat slecht nieuws wat regelmatig naar voren komt) Citaat: kunnen we een keertje met de hele Swiss-brigade in 1 keer de koek opeten Swiss maakt lager geluid dan een doorsnee 2takt
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: wo jun 16, 2010 3:33 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Citaat: Swiss maakt lager geluid dan een doorsnee 2takt Wel lager, dat klopt, maar zeker niet minder. Ik vind een 2-takt een hinderlijker geluid (goed lezen: HinderlijkER, dus niet vervelend, want het is en blijft een racegeluid) dan een 4-takt, maar in dB doet een Swiss zeker niet onder voor een ICC o.i.d. Dit word wel gemeten, dus ik denk dat je met een Swiss-brigade inderdaad wel een pak koekjes open mag trekken wil je deze de hele dag op de baan houden!
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: wo jun 16, 2010 3:40 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Het probleem van het geluid van een 4-takt is dat deze een lagere frequentie produceerd dan een 2-takt. Helaas is het zo dat hoe lager de frequentie hoe verder de geluidsgolf draagt. Denk maar aan audio muziek, ietsje harder en dan buiten gaan luisteren wat je hoort, alleen de boem boem tonen. De hogere frequenties hoor je dus op grotere afstand niet (minder).
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo jun 16, 2010 5:55 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
maar het grote voordeel is dat ze in dB A meten!! Dat is op het gehoor, daar het midden/hoog gebied gevoeliger is dan laag gebied zul je minder overlast hebben van de laagtoerige 4 takt's..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 8:49 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Ondertussen al een aantal dagen weer gewerkt met de nieuwe vergunning. Eigenlijk klopt het verhaal zoals ik het hier verteld heb, geen addertjes onder het gras. We hebben al een aardige hoeveelheid KZ/KF/Cross/Rotax Max en andere 2 takten op de baan gehad en dit is echt geweldig om te zien! Mijn werkgever heeft graag dat er voor de tijd gebeld word om de planning te bekijken. We hebben hetzelfde principe als in Emsbüren (en misschien ook andere banen?): Als er huurkarters zijn mogen zij de baan op en worden de eigen rijders er afgehaald. Als er dus veel reserveringen zijn voor een dag kan er minder worden gereden door eigen rijders. Ik ga woensdag weer trainen, voor het eerst een hele dag scheuren op Eefde! Bij deze nodig ik jullie ook uit om (op afspraak) te komen rijden op dit schitterende baantje .
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 8:56 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Citaat: Mijn werkgever heeft graag dat er voor de tijd gebeld word om de planning te bekijken. We hebben hetzelfde principe als in Emsbüren (en misschien ook andere banen?): Als er huurkarters zijn mogen zij de baan op en worden de eigen rijders er afgehaald. Als er dus veel reserveringen zijn voor een dag kan er minder worden gereden door eigen rijders. Dit is dus echt een rot regeling. Was ook een keer Veldhoven, halverwege de middag, ja jongens gooi maar even de halve baan dicht, we hebben huurkarters...
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 9:02 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Citaat: Dit is dus echt een rot regeling. Was ook een keer Veldhoven, halverwege de middag, ja jongens gooi maar even de halve baan dicht, we hebben huurkarters... Natuurlijk is het voor de eigen rijders niet prettig, maar we kunnen gewoon niet de hele dag voor eigen rijders open zijn. We zijn lang niet zo groot als Veldhoven en draaien vooral op de huurkarts. Daarom is vooraf een belletje over planning verstandig.
|
|
Omhoog |
|
|
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 9:03 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Ok daar draaien ze dus op de huurkarts dan is het volledig duidelijk en begrijpelijk!:D
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 9:06 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Niets mis mee, bekijk het zo, het alternatief is helemaal geen eigen rijders zoals wellicht in Driebergen het geval gaat zijn, of is? Tussen de huurkarts door rijden is ook niet echt lekker. Misschien wordt er nog wat met de baanhuur gedaan, en als er een planning is kan er ook rekening mee gehouden worden.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 10:10 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Op meerdere banen is het zo dat de huurkarts voorang hebben t.o.v. de eigen rijders. Maar goed ook want er zijn huurkarters bij die stapvoets rijden en dan vind ik de verschillen veel te groot als daar een ICC voorbij moet.
In hoeverre is de baan geschikt voor de snellere 4-takt? in mijn geval dus de Swissauto. Ik las dat de baan 600 meter is, dit is relatief kort. Kan ik de baan vergelijken met een andere baan?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma jun 28, 2010 10:17 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
eefde is denk ik vergelijkbaar met driebergen ben ooit is een keer in driebergen wezen rijden en qua opbouw heeft het er wel een beetje van weg
ook ongeveer even breed, alleen vind ik eefde net een tikkeltje uitdagender qua layout
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: di jun 29, 2010 8:10 am |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
@954RR,
Ik denk inderdaad dat Jannes (JVD) gelijk heeft, de baan lijkt me vergelijkbaar met Driebergen. De baan is inderdaad niet erg groot maar wel erg uitdagend, en ik denk dat je met een korte vertanding ook wel leuk kunt rijden met een SA250. We hebben ook al schakels gehad, deze zijn dan wel ontzettend druk met hun rechterhand (36x schakelen in een ronde), maar ook zij kunnen er wel rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
Sjoran
|
Geplaatst: di jun 29, 2010 10:27 am |
|
Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm Berichten: 116 Woonplaats: Zutphen
|
Ik moet zeggen dat ik me prima vermaak op Eefde met me Swissje...hahah Volgende keer alleen even een iets groter tandwiel, kwam nog 2.000 toeren tekort uhum...
_________________ http://WWW.KARTENZO.NLBirel RX32 - Swissauto SA250
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: di jun 29, 2010 11:09 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
wat zou de vertanding moeten zijn sjoran? gevoelsmatig denk aan 12-78 klopt dit een beetje?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|