Auteur |
Bericht |
Wilfred
|
Geplaatst: vr jun 11, 2010 11:44 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
OK RJ, ik heb de GM begin dit jaar gezien en moet zeggen dat het er allemaal mooi uitziet. Nu even afwachten hoe hij gaat presteren ! Veel succes ermee en hopelijk komen we elkaar op de VT250 meeting tegen !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: zo jun 13, 2010 11:19 pm |
|
|
Ok zal ik ook maar even reageren, als mijn swissje het ooit nog gaat doen dan schrijf ik me in op 5 of 12 sept
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: zo jun 13, 2010 11:23 pm |
|
|
Ok even snel alvast een reactie voor de oplettende kijker cq lezer, ik rij niet met bankirai olie hoor misschien had ik dat wel moeten doen, met een hardhouten frame voorlopig doet i het niet rara
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 8:22 am |
|
|
He Ruud,
Ben benieuwd wat er nu aan de hand is.... ik heb die van mij niet meer geprobeerd, maar die deed (en doet 't waarschijnlijk) ook niet !
Ik zit me nu net te bedenken dat het enige wat we niet uitgewisseld hebben met de motor van Et de accu is. Misschien dat die zo zwak was dat hij het daarom niet deed bij mij (lijkt me sterk, maar zou kunnen).
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
rocket ron
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 8:38 am |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
Citaat: Ik zit me nu net te bedenken dat het enige wat we niet uitgewisseld hebben met de motor van Et de accu is. Misschien dat die zo zwak was dat hij het daarom niet deed bij mij (lijkt me sterk, maar zou kunnen). kan je het niet proberen met de accu van de TKM starter kan je dat ook uitsluiten _________________
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 9:56 am |
|
|
@Ron,
Klopt, is ook mijn bedoeling, maar ik weet nog niet wanneer....
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 4:12 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Wilfred
Jouw motor hield er toch mee op tijdens het rijden? dan kan het niet de accu zijn in jouw geval......
Hoest verder?........................(al nieuws)
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 6:17 pm |
|
|
Zou toch wel een zwakke accu kunnen zijn, omdat de vonk zwak was (toch)? En als de accu niet genoeg stroom levert zou hij er dus mee kunnen ophouden dacht ik zo. Maar om het uit te sluiten ga ik vanavond ff testen met de accu van de externe starter van de TKM..... keep you informed want ik wil er in sept. wel bij zijn natuurlijk (en nee, geen nieuws )
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 6:43 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
met een lege accu moet een swiss gewoon kunnen blijven lopen omdat hij zijn spanning via zijn laadbobinen krijgt op de koppeling
ik heb ook wel is gewoon met de startaccu de swiss gestart en daarna gewoon gereden, dus met lege accu
wellicht dat je pick-up sensor defect is is je witte of zwarte ding links boven op de koppeling
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 6:49 pm |
|
|
Hmmmm, ik heb ook horen zeggen dat een Swiss SA250 niet loopt zonder accu stroom ! Misschien kan Peter van KSL hier wat duidelijkheid over geven ??
En ja, ik heb ook al aan de pickupsensor gedacht, maar dat zou dan al de tweede zijn die sneuvelt....
|
|
Omhoog |
|
|
ChrisW
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 7:14 pm |
|
|
Ik ben natuurlijk ook wel benieuwd naar wat er mis is met de swissauto van Ruud en Wilfred. Ik heb er net eentje besteld en ik hoop dat hij er niet snel zo uit komt te zien als die van Ruud en het wat langer volhoudt op een trainingsdag dan de halve ronde die Wilfred ermee reed ChrisW
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 7:20 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik rijd nu al een aardig poosje met de swiss 1 x normale revisie en een paar keer het spietje gebroken van de koppeling verder heb ik nog nooit problemen gehad afkloppen........
dus tja, ik ben er best tevreden over
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 8:42 pm |
|
|
Net even wezen kijken of de andere accu meer resultaat gaf..... Dat was zo, maar met gevolg dat er flinke knallen uit de uitlaat komen, maar dat de motor nog steeds niet start ! Wel gemerkt dat de andere accu de startmotor beter rond krijgt (?); niet steeds het doorslaan (alleen startmotor draaien, starterkrans blijft stil staan) dat bij de originele accu wel gebeurt. Ik wacht maar af totdat Peter (KSL) weer eens in de buurt is, dan ga ik met kart en al langs en kan hij eens kijken wat er aan de hand is. Lijkt erop dat Ruud en ik hetzelfde probleem hebben (alleen ligt mijn motor niet in 1.000 stuksjes ). Ben benieuwd waar Ruud op uitkomt.... On topic: hopelijk gaat de meeting voor zowel Ruud als mij gewoon door en kunnen we lekker rijden met de Swissjes .
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 9:16 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Een swiss heeft geen voeding nodig om te blijven lopen. Wat wel eens gebeurt is dsat de spie breekt zoals al door Jannes aangehaald. Deze breuk kan ontstaan door de terug slag als er foutief gestart wordt.
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma jun 14, 2010 9:59 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
De Swiss heeft de accu alleen nodig om de startmotor rond te laten draaien. Is de accu iets te zwak dan draait de startmotor iets te langzaam rond waardoor er een te lage spanning opgewekt word om de cdi te voeden en zal dus niet starten. Ruud zijn swiss heeft naar het lijkt hetzelfde probleem als die van Wilfred, wel knallen maar niet starten. Toch deed die van Wilfred niets op de bewuste zaterdag, ook niet knallen. De gehele elektronica van mijn Swiss is op die van Wilfred gezet, maar niet starten. Ook de carburateur overgezet, maar niet starten. Het enige wat niet overgezet is geweest is de spoel die de spanning op moet wekken voor de CDI unit. Ook kan het zijn dat we toen toch gestart hebben met een te lege accu ondanks dat het defecte deel?? uitgewisseld was. De spie van de Swiss van Ruud is niet kapot in ieder geval alle timingen kloppen, ook mijn gehele elektronica overgezet maar niet starten. Maar ook hier niet de spoel geprobeerd en misschien ook met een te lege accu?? Volgens mij kunnen de problemen niet zo groot zijn als ze lijken, ook die van Ruud zit in no time weer in elkaar als het moet... Wel moet ik zeggen dat een motor van deze prijsklasse er na 6 uur niet zo bij hoort te staan. @Chris het zijn echt fantastische motoren hoor, don't worry
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|